اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نمایش‌های جدید در سالن‌های پایتخت

درام‌های اجتماعی سکان‌دار نمایش‌های تهران می‌شوند

هفته اول بهمن ماه با نزدیک شدن به ایام جشنواره‌های فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایش‌های جدیدی در گونه‌های مختلف اجرایشان را در سالن‌های تئاتر پایتخت آغاز می‌کنند.

درام‌های اجتماعی سکان‌دار نمایش‌های تهران می‌شوند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، هفته اول بهمن ماه و با نزدیک شدن به جشنواره‌های فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ، نمایش‌های جدیدی در ژانرهای مختلف اجرایشان را در سالن‌های تئاتر پایتخت آغاز می‌کنند.

غلبه بیشتر این نمایش‌ها در ژانر درام‌های اجتماعی و درام‌های تراژیک است و تماشاخانه‌هایی که بیشترین فعالیت را در این ایام برای نمایش‌های جدید داشته‌اند می‌توان به عمارت نوفل لوشاتو و تماشاخانه مهرگان که هر دو از تماشاخانه‌های خصوصی تهران هستند، اشاره کرد.

جمله آثار جدید بدین شرح هستند.

*مونولوگ آینه برعکس

مونولوگ آینه برعکس به نویسندگی ایمان خداترس و کارگردانی علی هادیپور و بازیگری علی هادیور از اول بهمن ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۸ در سالن شماره دو عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌کند.

داستان درباره جوان معاصری است که روی صحنه دنبال گمشده‌اش می‌گردد. این نمایش مونولوگ محور است.

* اعتراف، یک برگمان خوانی

نمایش «اعتراف، یک برگمان‌خوانی» ؛ برداشتی از داستان «اعتراف» نوشته اینگمار برگمان به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علیرضا نراقی و بازی لیلا بارگاهی و کوشیار مشایی از اول بهمن ماه اجرایش را ساعت ۱۸ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌برد.
این نمایش داستان تصمیم آنا برای خروج از کشیش نشین و ترک همسر و فرزندانش است و همچنین تلاشی است برای بازآفرینی جهان فکری و هنری اینگمار برگمان نویسنده، کارگردان تئاتر و فیلمساز شهیر سوئدی.

*شوبیل در نوفل لوشاتو

نمایش شوبیل به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبر و مشاوره متن و اجرای ایوب آقاخانی و مجری طرح شرکت دانش شاخص بازار سرمایه و موسسه پوشه هنر پارس از اول بهمن اجرایش را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌کند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۱ با بازی (به ترتیب حروف الفبا) ایوب آقاخانی، لیلا بلوکات، بهرام سروری نژاد، محمدرضا قلمبر، الهام نامی، وحید نفر به صحنه می‌برد.

داستان از این قرار است که نادر در پاره‌های مختلف زندگی چندپاره شده است‌. گذشته، عشق، آینده و دریچه‌های رنگارنگی که گیج‌کننده و سرسام آور روبروی خود می‌بیند او را آشفته‌تر کرده. اما نجاتی هست.حتما راه نجاتی هست! حتی اگر او برای نجات یافتن متوسل به کاری شود که نادر را در فهرست نادرترین موجودات جهان قرار دهد...

*چه کسی شلیک کرد؟

نمایش چه کسی شلیک کرد؟ به نویسندگی آرام محضری و کارگردانی سعید هنرآموز از اول بهمن اجرایش را در خانه نمایش مهرگان ، سالن شماره یک هر شب ساعت ۲۱ آغاز می‌کند.
بازیگران:(به ترتیب حضور) هامون سیدی (توماس)، وحید منافی (اندرو)، محمدرضا آبانگاه (متیو)، حامد مقدسی (سایمون)، هانیه فراهانی (دیمیتری)، آرمیتا فروزنده (میراندا)، نسیم مهماندوست (جف)، محمد عامری (اریک)، پویا آرام (هکتور) هستند.

عکاسِ خبریِ میان حالی، علی‌رغم میلش به جنگی فرستاده می‌شود. او که حسابی ترسیده است، درآنجا با عکاسِ دیگری مواجه می‌شود که بر خلاف او از عکاس بودن لذت می‌برد. در ادامه و بعد از ملاقات با سربازی که ادعا دارد به کسی شلیک نمی‌کند، شرایطی پیش می‌آید که او تبدیل به آقای موفقیت خبرگزاری‌اش می شود اما یک نفر از راز او خبر دارد ...

*آرش تنها بر سپهر سرد سرزمین سپندارمذ

نمایش آرش تنها بر سپهر سرد سرزمین سپندارمذ به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نیما جهان بین و بازیگری مجتبی واشیان، آیدا مرادی، مسعود منسومی از اول بهمن اجرایش را هر شب ساعت ۱۹/۳۰ در تماشاخانه استاد اکبر رادی آغاز می‌کند.
 داستان از این قرار است که ایران در محاصره تورانیان است و قرار است آرش کمانگیر مرز ایران رابا پرتاب تیری مشخص کند، اما افراسیاب پادشاه توران، حیله‌ای دیگر می‌زند و به منوچهر، پادشاه ایران پیشنهاد می‌دهد که در صورت ازدواج با دخترش، سپندارمذ، صلح خواهد کرد. 

* نمایش نامه نویس در تماشاخانه مشایخی

نمایش نامه نویس به نویسندگی آلن بنت و ترجمه بهاره جهاندوست و کارگردانی فرجاد ساکی از اول بهمن ماه اجرایشان را در تماشخانه استاد جمشید مشایخی آغاز می‌کنند. 

تنها بازیگر این نمایش شیلا غیور است. در خلاصه داستان این نمایش آورده شده است که «من راداک‌ام، دوشیزه ایرنه راداک، همونی که هیچ وقت نتونسته و نمیتونه و نمیخواد بتونه که چشماش رو روی نابهنجاری‌های دور و برش، به زمین و هوا بندازه. من اعلام می‌دارم؛ در برابر تک تک موجودات، تاکید می‌کنم تک تک موجودات، چه جاندار و چه بی جان، مسئولم. تا چشم و گوش و دست دارم، از شما، برای شما می‌نویسم.

* زاویه در مولوی

 نمایش زاویه به نویسندگی و کارگردانی بهداد بلیغ فر و بازی سیده شقایق هاشمی پوراصیل، هما پارسایی(پریسان)، رز امامی، بهداد بلیغ فر از اول بهمن اجرایش را در سالن کوچک تالار مولوی آغاز می‌کند.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود. موج دیده شدن و مطرح بودن در دنیای امروز با ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی متفاوت از طبقات مختلف جامعه در چند قصه موازی و ربط آنها به یکدیگر دیده می‌شود.

*اوردوز یا رگ زنی به شیوه سگ زنی با یک سرنگ و دو کش اضافی

 نمایش اوردوز یا رگ زنی به شیوه سگ زنی با یک سرنگ و دو کش اضافی از دوم بهمن ماه اجرایش در عمارت روبرو آغاز می‌شود. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مرتضی سلطان محمدی ساعت ۱۹ به صحنه خواهد رفت.
بازیگران نمایش محمدعلی متین تبار، محمدعلی نصیری پور، حمیدرضا ذکیانی، مرتضا سلطان محمدی هستند. درباره این نمایش آمده است که: ما چهارتا رفیق بودیم. اولی مرد، دومی رو کشتن، سومی هم خودش خودش رو کشت.

*هذلولی در عمارت روبرو

نمایش هذلولی به کارگردانی علی کارگری از اول بهمن هر عصر ساعت ۱۷ در  عمارت روبرو به صحنه می‌رود.
بازیگران نمایش (به ترتیب حروف الفبا) رضوانه آقایان، سارا بهاریه، صبا پیریایی، آرزو جلالی، هستی جلالی، نگار قرهی هستند.
امروز به دلیل آلودگی شدید هوا، تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول