اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

استاندار زنجان خطاب به اعضای شوراها تاکید کرد

سیاسی‌کاری ممنوع

استاندار زنجان گفت: شوراها در اموری که به آنها مربوط نیست، دخالت نکنند.

 سیاسی‌کاری ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌اله حقیقی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های دو ماه گذشته خود اظهار کرد: به نظر خودم مدیریت استان کمی چابک‌تر شده، ولی هنوز نظر بنده تامین نشده است.

استاندار زنجان به فرآیند شوراها و جایگاه آن در اجتماع اشاره کرد و  افزود: شورا که از اصول به جا مانده قانون اساسی بود احیا و تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه شورا آنقدر مهم است که اگر شورای عالی استان پیشنهادی به مجلس بدهد مجلس موظف به بررسی آن است، گفت: باید جایگاه و اهمیت شورا را ملی  بدانیم چون شورا یک نهاد مدنی است که باید جایگاه آن حفظ شود و البته خود شورا نیز باید جایگاه خود را حفظ کند.

حقیقی به نقش تاثیرگذار شوراها در اجتماعی کردن سلامت و موضوعات متعدد شهری اشاره کرد و افزود: البته باید دقت شود که شوراها نباید در کارهایی که به آنها مربوط نیست دخالت کنند چون هر زمان دخالت شده امور به خوبی پیش نرفته است.

استاندار زنجان با تاکید بر پرهیز از نگاه سیاسی در شوراها بیان کرد: شوراها باید با مدیران هماهنگی بیشتری داشته باشند و در عین حال که این هماهنگی در حد اعلاست اختلافات به کمترین میزان ممکن برسد.

وی به عزم دولت در زمینه تفویض اختیار به شوراها اشاره کرد و افزود: راجع به محل استقرار شوراها نیز تلاش لازم را انجام خواهیم داد.

حقیقی با اشاره به اینکه در زنجان بسیاری کار برای انجام دادن است، گفت: یکی از موضوعاتی که بنده از ابتدای ورودم به زنجان پیگیر آن هستم پاکسازی اطراف اتوبان است که بسیار چرک و کثیف شده و چهره بدی به ورودی شهر داده است که باید ساماندهی شود و البته تاکید بنده ساماندهی آن تا ایام نوروز بوده است.

استاندار زنجان در ادامه به برخی از موضوعات مطرح شده توسط اعضای شوراهای استان در جلسه اشاره کرد و گفت: در مورد بیمه شوراها اگر طرح خوبی داده شود بنده آن را مطرح کرده و به جدیت پیگیری خواهم کرد، در مورد برخی از مشکلات شهرستانی نیز که مطرح شد خودم سفری به همه شهرستان‌ها داشته و انها را احصا خواهم کرد؛ هرچند که به بسیاری از موارد مطرح شده آشنا هستم.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده درباره عدم قاطعیت برخی از فرمانداران در شهرستان‌ها بیان کرد: اینکه مدیر قاطع باشد را قبول داریم ولی ایجاد آرامش در شهرستان نیز مهم است، هرچند که بنده تاکید دارم که فرمانداران من در شهرستان با سرعت خود بنده حرکت کنند.

حقیقی در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مفصلی برای این ایام پیش‌بینی شده است که خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دشمن 40 سال به دنبال ایجاد نارضایتی بوده و همه تلاش خود را کرد که انقلاب به این مرحله نرسد، تصریح کرد: همه تلاش دشمن از جمله جنگ تحمیلی، داعش، مسلمانان قلابی، تحریم و ... ضربه زدن به نظام بود که موفق نشد.

وی با اشاره به اینکه دولت و مردم همه یکی هستند و باید اتحاد بیشتری داشته باشند، افزود: دولت خودش را از مردم جدا نمی‌داند چون منتسب به مردم است.

حقیقی با تاکید بر رعایت انضباط کلامی و رفتاری در جامعه و تقویت روحیه در بین مردم در شرایط کنونی که دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور است، گفت: البته قبول داریم که مشکل است ولی خوب ریشه مشکلات به دشمن مربوط است.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید با سوزن به دنبال پیدا کردن مشکلات موجود بود، افزود: همین کار موجب می‌شود که دشمن تحلیل غلط کند و همین تحلیل موجب دندان تیزکردن دشمن برای کشور می‌شود اتفاقی که سال گذشته رخ داد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف ملی با خانوادگی فرق دارد، گفت: الان حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چند برابر شده که دولت نیز همت دارد که به مردم کمک کند.

حقیقی در ادامه بودجه استان از محل تبصره 18 به میزان یک هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای 36 هزار شغل ایجاد شده و ایجاد مشاغل جدید است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول