اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با استاندار مطرح شد

فروش زیتون طارم به نام رودبار/ سنگ گرانیت خرم‌دره به صورت خام به کشورهای عربی می‌رود

جلسه شورای استان با استاندار به منظور بررسی مشکلات موجود در شهرستان‌های مختلف برگزار و در آن بر حفظ جایگاه شوراها و در نظر گرفتن محلی برای شوراها تأکید شد.

فروش زیتون طارم به نام رودبار/ سنگ گرانیت خرم‌دره به صورت خام به کشورهای عربی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دیدار اعضای شورای استان زنجان با استاندار زنجان به منظور بررسی مشکلات شهرستان‌های مختلف در بخش‌های شهری و اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه ضمن تاکید بر حفظ جایگاه شوراها و استفاده بیشتر از  نظرات سازنده آنها بر اختصاص محل ثابت برای شورای استان و همچنین عضویت آنها در کارگروه‌های مختلف و مرتبط با اعضای شورا تاکید شد.

سجاد خدایی افزود: ولی با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند در همه عرصه‌ها حضور پیدا کند از همین رو نیاز است که از بازوان دولت در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان در این جلسه ضمن تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای اسلامی در موضوعات مختلف اظهار کرد: کهنه بودن قوانین و عدم بروز رسانی آن یکی از مشکلات موجود است که باید از آن استفاده شود.

 خدایی  با اشاره به اینکه درخواست داریم که مجموعه دولت نیز از ظرفیت شوراها در استان استفاده کنند، گفت: قطعا هر استان شاخص‌های خاص خود را در سطح کشور دارد که برای ارتقای آن باید برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق‌پذیری شاخص‌ها درخواست داریم که در مجموعه استانی، شورا را در کنار دولت ببینید، افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که شورای استان در یک اتاق محبوس است و محل مناسبی ندارد که از استاندار زنجان درخواست داریم از محل تعیین تکلیف فضاهای مازاد محلی مناسب برای شورا در نظر بگیرد تا خانه ملت در استان ایجاد شود.

خدایی با اشاره به اینکه به تعبیری شوراها در موضوعات مختلف بازی داده نمی‌شوند در صورتی که بازیکنان خوبی هستند، تصریح کرد: باید از ظرفیت شوراها در این موضوعات استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به کاهش اعتماد در جامعه افزود: باید این اعتماد ترمیم پیدا کند هر چند که افزایش بودجه شهرداری زنجان طی دو سال گذشته نسبت به سال 95 نشان از افزایش این اعتماد است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در استان نداشتن بیمه شورایی‌هاست، گفت: امیدواریم شرایط استفاده از این مزیت برای شورا فراهم شود.

*فروش زیتون طارم به نام رودبار

عضو شورای اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شوراها در زمینه عدم امضای ماموریت افزود: همین امر مانع حضور برخی از اعضای شورا در جلسات و پیگیری مسائل مربوط می‌شود.

جلیل جعفری با اشاره به اینکه ما در قانون مصوبات بسیاری داریم که به آن توجه زیادی نشده است، تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که باید به آن توجه کرد، راه طارم است که مناسب نیست و اگر راه باز شود تحولی در اقتصاد استان ایجاد خواهد کرد.

جعفری با بیان اینکه طارم قطب کشاورزی کشور است که باید از این ظرفیت استفاده شود چون اکثر محصولات طارم به نام جاهای دیگر به فروش می‌رسد در صورتی که با برگزاری جشنواره می‌توان آن را حل کرد، گفت: البته می‌توان این موضوع را با دایر کردن بازارچه‌های محلی حل کرد چون امروز به علت نبود بازارچه زیتون طارم به اسم رودبار فروخته می‌شود.

*صادرات سنگ گرانیت خام خرم‌دره به کشورهای عربی

عضو شورای اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه با وجود غنی بودن خرم‌دره از لحاظ کشاورزی صنایع تبدیلی در آن وجود ندارد، گفت: در شهرستان ۱۴ معدن گرانیت داریم که سنگ‌های خام آن به کشورهای عربی صادر می‌شود.

مرتضی صالحی‌نژاد با اشاره به اینکه مورد دیگر اعتبار ویژه باید برای راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شود، گفت: موضوع میدان ورودی از زنجان به سمت خرم‌دره باید مورد توجه قرار گیرد.

جلال محمدی دیگر عضو شورای اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده بزرگترین شهرستان شمالغرب کشور است و دارای چهار شهر و هفت بخش است، تصریح کرد: الان قیدار ۴۸ سال است که شهر شده ولی همان دو خیابان را دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود به دلیل نبود طرح تفصیلی در برخی از شهرهای استان است، گفت: تمدید مجوزهای جهاد کشاورزی و زمان‌بر بودن آن نیز از مشکلات موجود است.

محمدی با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات موجود تغییر رویه در عملکرد است، گفت: همین امر موجب منصرف شدن افراد از گرفتن مجوز است.

حسین فرامرزلو عضو شورای شهر دندی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان از محروم‌ترین شهرستان‌هاست، گفت: باید یک درصد فروش معادن استان به شهرستان تخصیص داده شود و مبلغی برای استان در نظر گرفته شود.

محمود عبداللهی عضو شورای شهرستان ایجرود نیز در این جلسه ضمن تأکید بر استفاده از درآمد سیمان خمسه برای شهرداری‌ها افزود: همچنین باید در زمینه استفاده از ظرفیت گردشگری روستای گلابر نیز اقدامات لازم انجام شود.

*فرمانداران در تصمیم‌گیری متزلزل هستند

در ادامه این جلسه عضو شورای اسلامی شهر ابهر نیز با اشاره به برخی از مشکلات شهر ابهر اظهار کرد: مشکلات شهر ابهر شامل طرح تفصیلی زمین‌های قولنامه‌ای و رابطه با طرح بازآفرینی شهر ابهر است که در این زمینه در شهرستان پیگیری‌های لازم انجام شده است.

شیما افشاری همچنین بر استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت‌های استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم استاندار زنجان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

رضا ملایی عضو شورای شهر سلطانیه نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه برخی از فرمانداران قاطعیت لازم را در برخورد ندارند، گفت: به نظر می‌رسد، یک مقدار در تصمیم‌گیری در شهرستان‌ها تزلزل وجود دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول