اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

طرح تحول سلامت در حین اجرا، بازنگری می‌شود/ کمبود برخی از تخصص‌های پزشکی در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به لزوم بازنگری در بسته‌های مختلف طرح تحول نظام سلامت در حین اجرای آن گفت: پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تمام وقت بودن پزشکان و در نهایت فرانشیز، از جمله بسته‌هایی هستند که در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت بازنگری خواهد شد.

طرح تحول سلامت در حین اجرا، بازنگری می‌شود/ کمبود برخی از تخصص‌های پزشکی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده بعد از انقلاب در حوزه بهداشت اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، شاخص‌های نظام سلامت کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر حمایت دولت‌های بعد از انقلاب از مقوله سلامت گفت: درصد قابل توجهی از منابع و اعتبارات مالی کشور هم به این حوزه تخصیص یافته است.

وی به پوشش 100 درصدی امور درمانی و بهداشتی مردم در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اشاره کرد و گفت: برخی از این مراکز به تازگی بهسازی و یا از نو احداث شده است.

قزلباش با تاکید بر کنترل مشکلات ناشی از بیماری‌های واگیر در کشور با اقدامات انجام شده بعد از انقلاب افزود: کشور در حال حاضر به دنبال کاهش عوارض بیماری‌های غیرواگیر است چرا که دلیل 72 درصد از مرگ و میرهای کشور، این بیماری‌ها هستند که همین موضوع دلیل موفقیت اقدامات دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزایش امید به زندگی را از جمله دستاوردهای نظام سلامت کشور دانست و گفت: میانگین امید به زندگی در کشور 76 سال و در زنجان حدود 80 سال است.

 

*اجرای طرح تحول نظام سلامت منجر به ارتقای بهبود زیرساخت‌های درمان شده است

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت منجر به بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه سلامت شده است، ادامه داد: تربیت نیروهای مورد نیاز از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش آموزش حوزه سلامت بوده است.

قزلباش اصلاح هتلینگ مراکز درمانی با هدف حفظ کرامت مردم، تامین تجهیزات برای امور درمانی مردم، افزایش کیفیت امور درمانی مربوط به بیماران روانی را از دیگر نتایج اجرای طرح تحول سلامت در کشور اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به برگزاری جشنواره عکس سلامت روان با حضور بیش از 3 هزار عکاس در هفته سلامت اشاره کرد و گفت: بیش از 18 هزار عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور حفاظت مالی از بیماران بوده، هست و خواهد بود.

قزلباش با اذعان به لزوم بازنگری در بسته‌های مختلف طرح تحول نظام سلامت در حین اجرای آن گفت: پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، تمام وقت بودن پزشکان و در نهایت فرانشیز، از جمله بسته‌هایی هستند که در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت بازنگری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ورود خیران به حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: دانشگاه ضمن ارج نهادن به فعالیت خیران در این حوزه، آماده همراهی با این خیریه‌ها برای فعالیت در حوزه تخصصی خود با توجه به امکانات موجود است.

 

*کمبود پزشک در تخصص‌های بیهوشی، رادیولوژی و جراحی عمومی کشوری است

وی کمبود متخصص در امور بیهوشی، رادیولوژی و جراحی عمومی را یک مشکل کشوری دانست و افزود: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و همچنین نظام ارجاع، بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد، چرا که مبنای کار در این سیستم پزشک عمومی است.

قزلباش به مشکلات موجود در پرداخت کارانه پزشکان و دیگر کادرهای درمان اشاره کرد و گفت: تاخیر به وجود آمده در این مورد ناشی از عدم پرداخت پول خدمات ارائه شده توسط بیمه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر فعالیت کارخانه‌های سرب و روی و شیوع سرطان در زنجان گفت: هیچ تحقیق جامعی که بتوان با تکیه بر آن در این مورد اظهار نظر کرد، انجام نشده است.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری آلودگی‌ها در سلامت مردم گفت: ولی به طور مشخص در مورد سرطان چنین تحقیقی انجام نشده و میزان شیوع این بیماری در زنجان نسبت به سایر استان‌ها تفاوت چندانی ندارد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول