اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

با هدف حفظ بافت روستایی، رونق گردشگری و ایجاد اشتغالزایی

38 روستای هدف گردشگری گلستان با مصالح بومی بهسازی می‌شوند

عملیات مرمت و بهسازی مناطق روستایی در راستای حفظ ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری روستاهای استان گلستان در سطح استان آغاز شد.

38 روستای هدف گردشگری گلستان با مصالح بومی بهسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عملیات مرمت و بهسازی مناطق روستایی در راستای حفظ ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری روستاهای استان گلستان در سطح پنج روستا آغاز شد 38 روستای هدف گردشگری در این طرح با استفاده از مصالح بومی مرمت و بهسازی می‌شوند.

38 روستای هدف گردشگری در استان گلستان با همکاری روستائیان منطقه و با هدف رونق گردشگری و تقویت اقتصاد روستائیان مرمت و بهسازی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در خصوص تقویت بوم‌گردی در مناطق روستایی گفت: برای گردشگران و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند بهره‌مندی از فضای سنتی لذت‌بخش است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گام‌های خوبی در این زمینه در مناطق مختلف روستایی برداشته است.

ولی‌الله زمانی‌نژاد افزود: روستاهایی که از شاخصه‌های خاصی نظیر معماری و اصالت فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند در مرحله اجرای طرح قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: 38 روستای هدف گردشگری استان گلستان در کارگروه مصوب شد که با حفظ بافت اصیل روستایی بهسازی شوند از ابتدای امسال تاکنون پنج روستا با کمک مردم روستا و حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال مرمت هستند.

*کلید رونق گردشگری در حفظ اصالت روستاست

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: طرح هادی در روستاهای مذکور با سایر روستاهای استان کمی متفاوت است روستاهای هدف باید فضای  گردشگری مشخص باشند.

زمانی‌نژاد؛ کلید رونق گردشگری را در حفظ اصالت روستا دانست و ابراز کرد: مسیرهای داخل روستا که قابل تردد نبودند بازسازی شدند که باعث تسهیل رفت و آمد مردم روستا شده است، همچنین خانه‌های روستایی مقاوم شدند و در ادبیات عامیانه این کوچه‌های روستایی لقب کوچه‌های آشتی‌کنان گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ ویژگی‌های گردشگری روستا باید با نگاه فنی به داشته‌های بومی منطقه باشد، ابراز کرد: همه کوچه‌ها و معابر با استفاده از مصالح بومی و الگوی بافت روستایی مرمت شدند.

*تسهیلات بوم‌گردی 30 میلیون تومانی به روستاییان ارائه می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به نقش تبلیغات در رونق گردشگری روستایی گفت: اکنون با کمی تبلیغات می‌توان مسافران زیادی را به روستاهای هدف گردشگری جذب کرد.

زمانی‌نژاد بیان کرد: با راه‌اندازی واحدهای بوم گردی با اولویت حفظ بافت روستا زمینه اشتغالزایی و رونق گردشگری فراهم می‌شود.

وی از ارائه تسهیلات بوم‌گردی در مناطق روستایی به مبلغ 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: روستائیانی که بخواهند خانه خود را در راستای توسعه گردشگری مرمت و بهسازی کنند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

زمانی‌نژاد ابراز کرد: حفظ ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری روستا از جمله اهدافی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در زمینه بهسازی بافت‌های باارزش روستایی به دنبال آن است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول