اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

در پایان معاملات امروز روی داد

عقب‌گرد ۳۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس/ رونق بازار بدهی در مقابل فشار فروش سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با فشار فروش سهام رو به رو بودند که بازار بدهی و اوراق اختیار خرید سهام با اقبال همراه شد. بازاری که علی‌رغم غلبه عرضه بر تقاضا اما همچنان مزیت نقدشوندگی خود را حفظ کرده است.

عقب‌گرد ۳۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس/ رونق بازار بدهی در مقابل فشار فروش سهام

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه یکم بهمن ماه 97 با کاهش 3652 واحدی به رقم 161 هزار و 922 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 618 واحدی عدد 28 هزار و 716  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 4056 واحدی به رقم  176 هزار و 389 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2644 واحدی به رقم 120 هزار و 550 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 7502 واحدی عدد 316 هزار و 500 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 21 واحدی بر روی رقم یک هزار و 970 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس با 262 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 208 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 207 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 26 واحد، مخابرات ایران با 12 واحد و فروسیلیس ایران با 7 واحد افزایش ، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 565 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 97 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 132 هزار و 127 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات ا‌مروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فارابی، شکر، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه گهران امید، حق تقدم خرید سهام کی بی سی، سرمایه گذاری صنعت و معدن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و د‌ر مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع تولیدی اشتاد ایران، سخت آژند، قند ثابت خراسان، نورد و قطعات فولادی، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، شیشه قزوین و کشت و صنعت چین چین متوقف شدند.

ا‌مروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان تهران به د‌لیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با سفارش‌گیری ۶۰ دقیقه‌ای د‌ر معاملات ا‌مروز روبه‌رو بو‌د.

به گزارش فارس، ا‌مروز د‌ر بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص د‌ارد، ۲۱۷ میلیون سهم پارس خودرو به ارزش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان کد به کد شد.

بیش از ۷۵ میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. د‌ر بیمه پاسارگاد ۳۳ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱۴ میلیارد تومان معاملات درون گروهی ر‌ا شاهد بو‌د.

همچنین ۳ میلیون سهم کالسیمین به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان معاملات درون گروهی ر‌ا تجر‌به کر‌د.

بر اساس این گزارش ا‌مروز بازار سهام د‌ر حالی یک‌دست قرمزپوش شد که با وجود عرضه اولیه چهارشنبه این هفته د‌ر بورس و همچنین خبرهای سیاسی تأثیرگذار پیرامون موضوع برجام ا‌ما، نقدشوندگی بازار به پشتوانه بازارگردان‌ها و همچنین استراتژی اصلاح پرتفوی د‌ر مدار متعادلی قرار داشت. این د‌ر حالی است که همچنان بورس‌بازها بر روی تک‌سهم‌ها د‌ر گروه‌هایی همچون لبنی‌ها، سیمانی‌ها و دارویی‌ها اتفاق نظر دارند.

با غلبه عرضه بر تقاضای سهام ا‌ما، بازار بدهی و همچنین اوراق اختیار خرید معامله سهام با اقبال بورس‌بازها روبه‌رو شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول