اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: نیروی هوایی ما به سوریه حمله کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تایید حمله موشکی بامداد امروز این رژیم به سوریه، گفت، به هرکسی که بخواهد به آنها آسیب برساند، صدمه می‌زنند.

نتانیاهو:  نیروی هوایی ما به سوریه حمله کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واکنش به تجاوز هوایی بامدادی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، مدعی شد که در این حمله نیروهای ایرانی و سوری را هدف گرفتند.

نتانیاهو طی سخنرانی در فرودگاه «رامون» در شهر «ایلات» بعد از بازگشت از سفر چاد، گفت: «شب گذشته، نیروی هوایی ما بعد از شلیک موشک توسط ایران، به سوریه حمله کرد... به کسانی قصد صدمه زدن به ما را داشته باشند، آسیب می‌رسانیم. آنهایی که تهدید به نابودی ما می‌کنند، تمام مسئولیت برعهده آنهاست».

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بهبود روابط با کشورهای آفریقایی گفت: «امیدوارم بزودی از این فرودگاه به آفریقا، مصر، چاد، آمریکای جنوبی و برزیل پرواز داشته باشیم».

پیش از نتانیاهو، سرهنگ «یوآو گالانت» وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی  مدعی شد: «ما ایران را از سوریه بیرون خواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم ارتش ایران در سوریه مستقر شود و جبهه حزب‌الله دومی در بلندی‌های جولان گشوده شود».

«ییسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات این رژیم نیز با ادعای اینکه حمله بامدادی به سوریه، حامل پیامی برای ایران بود، مدعی شد که تجاوز بامدادی به خاک سوریه، اجرای «خط قرمز (تل‌آویو) در ممانعت از تثبیت نظامی ایرانی‌ها در سوریه» را نشان داد.

 

بامداد امروز دوشنبه (اول بهمن) رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است.

سخنگوی ارتش اسرائیل با بیان اینکه این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه بود، ادعا کرد که موشک مذکور ایرانی بوده است (جزئیات بیشتر).

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه 30 موشک متجاوز صهیونیستی را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به این کشور حمله کردند (+). شبکه راشا تودی نیز گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود سی دقیقه طول کشیده است. 

این حمله جدید در حالی است که رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه نیز قصد داشت مواضعی در جنوب سوریه را از طریق حملات هوایی مورد هدف قرار دهد اما پدافند هوایی سوریه همه این حملات را دفع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول