اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

خبرنگاران شما گزارش می‌دهند

از مالباختگان ثامن تا آتش‌نشانان فداکار؛ پی‌گیری‌های «فارس من» کدام سوژه‌ها را به نتیجه رساند؟

گزارشی که در ادامه می‌آید نگاهی است گذرا به همه پی‌گیری‌هایی که خبرنگاران شما در فارس برای سوژه‌های ثبت‌شده در «فارس من» انجام داده‌اند.

از مالباختگان ثامن تا آتش‌نشانان فداکار؛ پی‌گیری‌های «فارس من» کدام سوژه‌ها را به نتیجه رساند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، این هفته خبرهای خوب کم نبود؛ از پیگیری کمپین مالباختگان سکه ثامن در مجلس شورای اسلامی تا تصویب سختی کار آتش‌نشانان فداکار و البته ابلاغ دستورالعمل حقوق و مزایای کارگران شرکتی شهرداری. تحریریه فارس از این‌ها گذشته، شبانه‌روز پیگیر مطالباتی هستند که هم‌وطنانمان از نقاط مختلف در «فارس من» ثبت می‌کنند. از مشکلات برق اوزون‌تپه گرفته تا مشکلات کارخانه باختر بیوشیمی و مشکلات جنگل‌بانان رامسری. مطالبه یا دغدغه‌ای دارید؟ برایمان بنویسید. خبرگزاری فارس پیگیر مطالبات شما است!

 

آن‌چه در ادامه می‌آید نگاهی است گذرا به پیگیری‌های موفقی که برای سوژه‌های شما توسط خبرنگاران فارس انجام شده؛ همراهمان باشید.

 

اول| سکه ثامن؛ خبرنگاران فارس برای پیگیری مطالبات مالباختگان چه کردند؟

مالباخته‌های «سکه ثامن» کمپین‌های متعددی برایمان ثبت کرده بودند؛ همه‌شان هم پُرامضا. حرفشان بی‌ربط نیست. این‌که چطوری می‌شود وزارت صمت به مجموعه‌ای که سر و ته کارهایش روشن نیست، اعتماد کرده و مجوز دهد. این‌که حالا مسؤلین برای احقاق حقوق مالباخته‌ها دقیقاً مشغول انجام چه کارهایی هستند؟ این‌که اصلاً از ما که گذشت، برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه چه باید کرد؟ (کمپین‌های مختلف مالباخته‌های ثامنی را از اینجا، اینجا، اینجا، اینجا، اینجا و اینجا حمایت کنید.)

پیگیری کردیم. هفت نماینده مجلس (علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد، حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده فریمان، علی ابراهیمی نماینده شازند، محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین و محمد حسینی نماینده تفرش) برای پرسیدن دقیقاً همین سؤالات از وزیر صمت اعلام آمادگی کردند. تصویر کاربرگ مجلس شورای اسلامی با امضای نمایندگان محترم مردم را در ادامه می‌بینید:

 

آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تأکید کرد هیچ مجوزی برای فعالیت این شرکت صادر نشده و اتحادیه هم پیگیر حق و حقوق پایمال‌شده مالباخته‌هاست. محمدولی هم‌چنین از برگزاری نشستی یک‌ساعته با نمایندگان مالباختگان سکه ثامن خبر داد. فارس هم‌چنان پیگیر ماجرا است؛ پیگیری‌هایی که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسند.

همچنین نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزرای اقتصاد و صنعت خواستار رسیدگی ویژه و فوری به مشکلات مالباختگان پروژه سکه ثامن شد.

 

دوم| کمپین آتش‌نشانان فداکار

2500 امضا؛ کمپین آتش‌نشانان تهرانی از آن کمپین‌های پرامضای «فارس من» بود. کمپینی که تنها مطالبه‌اش بهبود اوضاع معیشتی این قشر جان‌برکف جامعه است. آنها از مشکلات بازنشستگی‌شان برای ما نوشته بودند، از اینکه چرا آتش‌نشانی از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی نشده و البته مطالباتی درباره سنوات و ساعت کار و غیره. مطلب را از یکی از اعضای شورای شهر تهران پیگیری کرده بودیم. شهربانو امانی به خبرنگار ما گفته بود پیگیر سخت و زیان‌آور شمرده شدنِ شغل آتش‌نشانان هستیم. وی با تأکید بر اینکه با رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران هم رایزنی‌های لازم انجام شده، خاطرنشان کرد: «مهدی داوری رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این‌باره گزارشی به شورای شهر ارائه خواهد کرد.»

 

روز گذشته اما بالأخره پیگیری‌های «فارس من» نتیجه داد و همزمان با سالروز حادثه پلاسکو، شغل آتش‌نشانی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس این تصمیم در شورای حفاظت فنی به ریاست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گرفته شد. یکی دیگر از تصمیمات شورای حفاظت فنی تاکید بر این نکته بود که مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شامل مشاغلی است که تابع قانون کار هستند.

 

سوم| سگ‌های لاکچری مخل امنیت و آسایش مردم

مکرراً برایمان از مزاحمت‌های مکرر سگ‌های لاکچری برای امنیت و آرامش جامعه نوشته بودید. کمپین‌هایی مثل «قدغن کردن ورود سگ به پارک‌های عمومی» و «سگ‌گردانی در شهر و پاسخگو نبودن هیچ نهاد و دستگاهی» قبلاً در همین رابطه در فارس من ثبت شده بود. کار اما وقتی بالا گرفت که هفته گذشته یک خانواده تهرانی که برای تفنن به منطقه لواسان رفته بودند، با حملات وحشیانه سگ‌های شکاری شدیداً مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. کمپین دیگری در همین رابطه و برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه ثبت شد.

دوستان من در تحریریه پیگیر ماجرا شدند. امیر افراسیابی رئیس شورای شهر لواسان در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: «در تمامی پارک‌های لواسان تابلوی «ورود سگ ممنوع» نصب شده. ما اما مراقبت‌هایمان را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه تشدید کرده‌ایم.» وی هم‌چنین با تأکید بر وجود خلأ قانونی در این‌باره اذعان داشت: «آوردن سگ به محدوده پارک علیرغم ممنوعیت، جرم محسوب نمی‌شود و عوامل شهرداری هم فقط در حد تذکر شفاهی امکان برخورد دارند.»

شریعتی رئیس حوزه قضائی شهرستان لواسان اما باوجود همه نواقص قانونی با ابلاغ دستورالعملی به کلانتری منطقه، «سگ‌گردانی» در معابر و پارک‌های عمومی این شهر را ممنوع اعلام کرد. وی هم‌چنین به رییس کلانتری ۱۶۶ لواسانات تاکید کرده است که با همکاری ماموران شهرداری به محض مشاهده به صاحب سگ متذکر گردند تا سریعا نسبت به انتقال آن اقدام و در صورت عدم اجرای دستور قضایی نسبت به جلب وی اقدام و نتیجه جهت اقدامات قانونی به این حوزه قضایی اعلام شود.

 

حالا الهی فرمانده محترم کلانتری 166 از اقدامات عملی ناجا برای برخورد با سگ‌گردانان خبر داده و به خبرنگار ما گفته: «مردم هر کجا تخلفی در این رابطه دیدند، می‌توانند به مأمورین ناجا اطلاع دهند. نیروی انتظامی به طور جدی در این رابطه عمل خواهد کرد.» مشروح پیگیری‌های دیگر خبرنگاران فارس در رابطه با این موضوع را در این گزارش بخوانید.

 

چهارم| منهای تهران؛ کدام پیگیری‌های فارس درباره مشکلات استانی به نتیجه رسید؟

برایمان از مشکلات و قطعی‌های مکرر برق در منطقه اوزون تپه در شهرستان بومهن نوشته بودید. مردم مستضعف و آسیب‌پذیری که بیخ گوش پایتخت حتی از نعمت برق هم برخوردار نبودند. پیگیری‌های خبرنگار فارس ولی دست‌آخر مسؤلین را به آن منطقه کشاند. سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، احمد تواهن معاون عمرانی استاندار تهران، مرتضی حیدری مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، علیرضا احمدوند رئیس اداره برق شهرستان پردیس و رضا خدادادی بخشدار بومهن از ساعت ۱ بامداد با حضور در منطقه درصدد رفع مشکل به وجود آمده برآمدند. فیلم و گزارش کامل این اتفاق را از اینجا دنبال کنید.

 

از کیفیت پایین نان سنگک در برخی نانوایی‌های همدان نوشته بودید. پیگیری کردیم. رئیس اتحادیه نانوایان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: «اندازه نان را نمی‌توان ملاکی برای تغییر اندازه نان دانست چراکه به نوع نان تولیدی بستگی دارد.» وی با اشاره به اینکه ممکن است که یک نانوایی کم‌فروشی کند، تصریح کرد: «اما تخلف همه‌گیری در سطح شهر وجود ندارد و اغلب نانوایان شهر مقررات را رعایت می‌کنند.» آقای رئیس اتحادیه در نهایت اعلام کرد که مردم می‌توانند تخلفات احتمالی را به سامانه 1000127 پیامک کنند تا پیگیری شود.

 

برایمان از تعطیلی کارخانه باختربیوشیمی نوشته بودید؛ کارخانه‌ای که روزگاری یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های دارو در کشور بود. پیگیری کردیم. معاون استاندار کرمانشاه از راه‌اندازی مجدد آن ظرف حداکثر سه ماه آینده خبر داد. هدایت حاتمی در این‌باره به خبرنگار ما گفته: «آقای استاندار و بنده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی پیگیر موضوع هستیم. در این خصوص اقداماتی انجام شده که منجر به مذاکرات باختربیوشیمی و سازمان غذا و دارو برای اصلاح قیمت‌ها و بازگشایی مجدد کارخانه شد.»

 

 

حاتمی ابراز امیدواری کرد به زودی این مذاکرات با توافق طرفین به پایان برسد و ادامه داد: «ان‌شاء‌الله ظرف یک پروسه 2 تا 3 ماهه این مجموعه به میزان تولید قبلی خود خواهد رسید و علاوه بر واحدهای قبلی، جهت توسعه کارخانه یک فاز جدید هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.»

 

هموطنان کرمانی هم از کیفیت آسفالت و پوشش معابر مختلف این شهر گلایه کرده بودند. همکاران من در فارس استان پیگیری کردند. شهردار کرمان به خبرنگار ما گفته بدلیل آن‌که نقدینگی لازم را برای خرید قیر نداریم، کارها قدری کُند شده. با این وجود اما شهرداری برای گرفتن فاینانس و وارد کردن پیمانکاران برای اصلاح معابر شهر برنامه‌هایی در دست اجرا دارد. امیدواریم.

 

چطور سوژه یا مطالبه‌ام را در «فارس من» ثبت کنم؟

سخت نیست؛ اول از همه به این صفحه بروید. انتخاب تیتر مناسب برایتان سخت است؟ به راهنمایی‌هایی که دوستان کارشناس من نوشته‌اند دقت کنید. حواستان باشد همه توضیحات و جذابیت‌های سوژه پیشنهادی یک‌طرف، عکس و تیتر جذابی که انتخاب می‌کنید یک طرف! پس اگر می‌خواهید کمپین پُرامضایی داشته باشید در انتخاب تیتر دقت کنید!

 

در مراحل بعد باید نام مجموعه یا ارگانی که مخاطب کمپین شماست، وارد کنید. دست‌آخر هم ثبت و شرح نهایی سوژه. برای ثبت‌نام وارد کردن یک شماره تلفن همراه معتبر کافی است. اگر پیامک تأیید دیر به دستتان رسید، شکیبا باشید! مطالبه شما پس از بازبینی و تأیید منتشر می‌شود. فراموش نکنید سوژه‌هایی که امضای بیشتری دارند اولویت بالاتری برای پیگیری دارند؛ بنابراین از به اشتراک گذاشتن و دعوت دوستانتان برای حمایت و امضای کمپین غفلت نکنید! پیگیری‌های انجام شده برای سوژه‌های مختلف را هم از این صفحه دنبال کنید. سردبیر واقعی خبرگزاری فارس شما هستید. برای ما از مشکلات و دغدغه‌هایتان بنویسید؛ پیگیری می‌کنیم.

گزارش از حمیدرضا عسگری مزین

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول