اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی ریاست جمهوری:

ورامین پایلوت مطالعه زیست‌محیطی کشور/ بیابان به سمت تهران در حرکت است

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ورامین پایلوت مطالعه زیست‌محیطی کشور است، گفت: بیابان با توسعه که به سمت تهران در حال حرکت است.

ورامین پایلوت مطالعه زیست‌محیطی کشور/ بیابان به سمت تهران در حرکت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، یدالله صبوری در جلسه توسعه و پیشرفت شهرستان ورامین که با حضور فرماندار و کارشناسان محیط‌زیست، پسماندها و نیرو از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه‌های اشتوتگارت آلمان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های فرماندار شهرستان ورامین استفاده از فناوری و تکنولوژی جدید در حوزه کشاورزی است که از کارشناسان دعوت شد تا در شهرستان حضورداشته  باشند.

وی گفت: در حال حاضر انرژی، جامعه و محیط‌زیست از مواردی بود که در این نشست موردبررسی قرار گرفت و مطالعه در ورامین در این خصوص چالش‌هایی را دارد تا  این موارد به نحو احسن مدیریت شود تا در سایر شهرها هم اجرا شود.

صبوری افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که قابل‌ذکر است بسیج شدن در خصوص، مطالعه و بررسی منطقه بود و باید از پتانسیل‌های منطقه استفاده شود تا شناخت کافی به منطقه داشته باشیم و به همین دلیل از نیروهای بومی که کارشناسان خبره در این امر بودند استفاده شد.

این مسؤول تصریح کرد: منطقه نیاز به کسب‌وکارهای نو دارد و این کسب‌وکار با همراهی جوانان منطقه صورت می‌گیرد و نیروی انسانی توانمند در منطقه وجود دارد و باید ساماندهی شوند و برای پیشرفت و اجرای پروژه‌ها و فناوری‌ها نیازمند جذب سرمایه هستیم که از مهم‌ترین ابزارآلات پیشرفت است.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ازجمله مشکلات شهرستان ورامین شهرک صنعتی چرمشهر، چالش‌های تالاب بند علی‌خان، مشکل ترافیک و ریز گردهای کویر ورامین است.

وی بیان داشت: این پروژه‌ها با مشارکت دانشگاه اشتوتگارت آلمان و دانشگاه صنعتی شریف صورت می‌گیرد و در کشور سازمان محیط‌زیست و سازمان علمی فناوری ریاست جمهوری است.

صبوری در خصوص مشارکت بانک‌ها افزود: در ایران تفاهم‌نامه‌ای با ۵ کشور امضاشده که در این پروژه مشارکت خواهند داشت و چندین موسسه مالی در خارج از کشور است که در این پروژه همراه توسعه و پیشرفت ورامین خواهند بود.

وی گفت: دلیل انتخاب شهرستان ورامین همه مواردی بود که با مردم سرکار دارد و ازجمله توسعه بیابان که به سمت تهران در حال حرکت است، موضوع دوم تولید و تهیه محصولات کشاورزی است که بیش از ۳۰ درصد پروتئین و لبنیات استان تهران در ورامین به دست می‌آید و پیچیده‌ترین مشکلات صنعتی، اقتصادی و کشاورزی در ورامین وجود دارد که ورامین به‌عنوان مرکز معین انتخاب‌شده است.

دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه این مطالعات کشوری است و ورامین به‌عنوان محل پایلوت است، اظهار کرد: بحث مطالعاتی پروژه رو به اتمام است و یک ماه آینده مطالعات صورت گرفته به معاون فناوری ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه نیازمند همراهی مسؤولان استانی و کشوری است که باید این تیم را همراهی و یاری کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول