اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

‎در نشست خبری امام جمعه بندرعباس چه گذشت؟

‎از دست‌های پشت پرده تا فریادهای بی‌ثمر آیت‌الله!

امام جمعه بندرعباس در نشستی خبری با اصحاب رسانه به بیان مسائل و محورهای متعددی از جمله مباحث داغ بازار ماهی فروشان، مجتمع تجاری نور، پیشرفت مسجد جامع و کمک های مالی صورت گرفته و برخی دیگر از مسائل پرداخت.

‎از دست‌های پشت پرده تا فریادهای بی‌ثمر آیت‌الله!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشست خبری آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان هرمزگان، فرصت مغتنمی برای بیان دغدغه‌ها و نگرانی‌های اهالی رسانه و طرح برخی شائبه‌های موجود بود.

‎در این نشست خبری و در اقدامی جالب توجه امام جمعه بندرعباس پیش از ایراد سخنرانی، اقدام به شنیدن درددل و سوالات اهالی رسانه کرد و سپس بعد از طرح سوالات پاسخگوی شائبه‌های موجود شد که مشروح آن در ذیل خواهد آمد.

‎فرهنگ انتقادپذیری در جامعه جا نیفتاده است/ رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در این زمینه قلم‌فرسایی کنند

‎آیت‌الله نعیم آبادی در پاسخ به دغدغه اهالی رسانه در خصوص عدم انتقادپذیری و موضع‌گیری صریح مسوولان در قبال انتقادات اظهار داشت: اصل عدم انتقادپذیری یک اشکال کلی است هر چند در فرهنگ دینی ما از انتقاد به عنوان محبوب‌ترین هدیه نام برده شده و دارای اهمیت است اما در جامعه ما فرهنگ انتقادپذیری جا نیفتاده است.

‎وی ادامه داد: انتقاد موجب رشد و پیشرفت می‌شود و به عنوان یک نیار اصلی در جامعه مطرح  است و مسوولانی که از انتقاد می‌هراسند بایستی خود را اصلاح کنند.

‎امام جمعه بندرعباس ادامه داد: البته این اشکال تنها به مسوولان برنمی‌گردد و بخش عظیمی از افراد جامعه نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند که به دلیل همان عدم وجود فرهنگ نقدپذیری است.

‎وی با بیان این مطلب که انتقاد موجب رسیدن به کمال است تصریح‌کرد: رسانه‌ها باید برای اصل تبیین جنبه‌های مثبت نقدپذیری در جامعه قلم‌فرسایی کنند و این ضعف اجتماعی که گاها در تریبون نماز جمعه هم بیان می‌شود را برای عموم افراد جامعه تشریح کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: عدم انتقادپذیری در بعد فردی موجب انحطاط شخصیت فردی می‌شود و اگر وارد بعد مدیریتی شود موجب ضربه و آسیب به جامعه و انقلاب می‌شود لذا باید رسانه‌ها در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند تا این مسئله تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

‎دست‌های پشت پرده در موضوع بازار ماهی فروشان وجود دارد

‎نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازار ماهی‌فروشان، گفت: باوجود هجمه‌های فراوان و تهمت هایی که زدند از موضع خودم در این خصوص کوتاه نیامده‌ام و چهار سال است در این باره فریاد می‌زنم، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

‎وی ادامه داد: از رسانه‌ها توقع دارم که حاکمیت قانون و تبعیت از آن را جا بیندازند، اگر این بازار برای امور عرضه ماهی است چرا باید ۲۴ هزار متر در دل دریا که هیچ کجای دنیا نیز سابقه ندارد اختصاص یابد و مگر می‌شود در طبقه دوم این بازار اقدام به فروش ماهی کرد؟ این بازار به نام ماهی‌فروشان و به کام سایر مشاغل و دست‌های پشت‌ پرده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: اعتراض ما تنها رعایت نشدن حاکمیت قانون و دچار شدن این سواحل به سرنوشت سواحل شمال کشور است، بنده دعوای شخصی با کسی ندارم تنها برای رعایت حاکمیت قانون فریاد می‌زنم.

امام جمعه بندرعباس افزود: حمایت رسانه‌ها در این زمینه می تواند موثر باشد، انتظار ندارم از بنده حمایت کنید بلکه از قانون حمایت کنید، از این ساختمان تنها می‌توان برای نیازهای دولتی آن هم با مجوز هیئت دولت استفاده کرد و برای سایر امور امکان قانونی وجود ندارد، نا امید نیستم و امیدوارم در این زمینه کاری شود

وی گفت: تنها در خطبه های نماز جمعه این موضوع را طرح نکرده ام،در میان مراجع و مسولان ملی و محلی در این باره پیگیری کردم و در جلسه ای با حضور استاندار هرمزگان دادستان کل کشور به صراحت این پروژه را خلاف آشکار قانون اعلام کرد.

‎همصدا با مردم مشکل مجتمع نور را پیگیری می‌کنم

‎آیت‌الله نعیم آبادی در خصوص واگذاری مجتمع نور به بانک تجارت اظهار داشت: فلسفه احداث این مجتمع این بود که ستاد نماز جمعه ساختمان را بسازد و با فروش آن بتوانیم مصلی را احداث کنیم و با باقیمانده بازار ومغازه‌ها مصلی را اداره کنیم.

وی افزود: پس از آن که شائبه‌هایی در خصوص فروش این مجتمع به گوش رسید مجتمع به قیمت ۴۰ میلیارد فروخته شد و با آن مبلغ نیز مصلی احداث شد، بعدها شنیده شد شخصی که آن مجتمع را خریداری کرده مجتمع را به بانک تجارت فروخته است که کار عملا از محدوده ما خارج شد.

‎امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هر چند این موضوع ارتباط قانونی با بنده ندارد اما در جهت استیفای حقوق مردم که اقدام به خرید مغازه کرده بودند تلاش خواهم کرد و در حد توانم به موضوع ورود می کنم ، ان شاالله موضوع حل شود.

‎۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مسحد جامع نیاز داریم

‎نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود به روند تکمیل پروژه مسجد جامع بندرعباس اشاره کرد و گفت: این مسجد بزرگترین مسجد ایران است، از روزی که اسلام به ایران آمده است مسجدی به این عظمت ساخته نشده است.


وی افرود: برای تکمیل این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان دیگر بودجه مورد نیاز است در حالی که پروژه هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و کمک مردمی قابل توجهی نیز به این امر نشده است.

‎نعیم‌آبادی ادامه داد: مجموع کمک‌های مردمی به ۱۵۰ میلیون ریال هم نمی‌رسد، از سهم پنج میلیاردی که مقرر بود شهرداری به پروژه کمک کند به سختی دومیلیارد تامین شده و باقی این بودجه نیز هنوز اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/88045/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول