اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس گزارش می‌دهد:

جزئیات دلایل ناکام ماندن عرضه امروز نفت در بورس

با وجود تمدید یکساعته سفارش گیری در فرآیند امروز عرضه نفت خام بر روی رینگ بین الملل بورس انرژی اما عدم تأمین وجه پیش پرداخت 6 درصدی از سوی خریدار داخلی مانع انجام معامله شد.

جزئیات دلایل ناکام ماندن عرضه امروز نفت در بورس

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه سومین مرحله عرضه نفت در بورس صورت گرفت و محموله یک میلیون بشکه ای نفت خام به قیمت پایه هر بشکه ۵۲.۴۲ دلار  روانه میز فروش رینگ بین الملل بورس انرژی شد اما نتوانست برای انجام معامله، مشتری دست به نقدی را دست و پا کند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس نشان می‌دهد در عرضه امروز یک خریدار داخلی برای خرید نفت خام سبک عرضه شده در بورس انرژی ابراز تمایل کرده بود اما با وجود تمدید یکساعته فرایند سفارش گیری معاملات امروز این بورس، در نهایت موفق به تأمین وجه شش درصدی معامله برای واریز به حساب سپرده گذاری مرکزی نشده است.

کارشناسان با اذعان به وجود مشتری خارجی برای خرید محموله‌های نفتی عرضه شده در بورس انرژی معتقدند، نبود حساب ارزی در شرکت سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادر و تسویه وجوه) یکی از اصلی‌ترین مشکلات در بازاریابی مشتریان است.

به گزارش فارس، باید منتظر ماند و دید که طی هفته آینده یا دو هفته آینده، آیا این محموله می‌تواند خریداری را برای خود دست و پا کند و یا اینکه وزارت نفت برای رونق و جذابیت این عرضه آستین‌های خود را بالا خواهد زد.

گفتنی است در نوبت اول عرضه نفت خام در بورس انرژی که در ششم آبانماه امسال صورت گرفت در مجموع ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام از محموله یک میلیون بشکه ای عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری شد. در نوبت دوم عرضه نفت خام در بورس انرژی در بیستم آبانماه امسال نیز در مجموع ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول