اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لاپید: اذعان حمله به سوریه، غیرمسئولانه و با اهداف انتخاباتی است

رهبر حزب «یش‌عتید» در رژیم صهیونیستی با غیرمسئولانه دانستن پذیرش مسئولیت حمله به سوریه، گفت که نتانیاهو از این اقدام اهداف انتخاباتی دارد.

لاپید: اذعان حمله به سوریه، غیرمسئولانه و با اهداف انتخاباتی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه انتقادها از تبختر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تجاوز بامدادی دیروز به سوریه، «یائیر لاپید» سیاستمدار صهیونیست و رهبر حزب یش‌عتید گفت اذعان علنی به این حمله، یک اقدام غیرمسئولانه و با اهداف انتخاباتی است.

لاپید شامگاه دوشنبه در مصاحبه با شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم درباره حمله به اهداف ایرانی در سوریه، گفت: «کنار زدن پرده ابهام و اذعان نخست وزیر به حمله به سوریه، به‌طرز وحشتناکی غیرمسئولانه است».

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی با بیان اینکه هنوز هم موافق جلوگیری از تثبیت حضور ایران در سوریه است، توضیح داد: «لکن گمان می‌کنم اینکه خودمان بگوییم ما در پس حملات (به سوریه) هستیم، روابط ما با روس‌ها را پیچیده می‌کند».

رهبر حزب یش‌عتید با اشاره به نزدیک بودن انتخابات زودهنگام پارلمانی در فلسطین اشغالی، تاکید کرد: «اینکه با صدای بلند فخرفروشی کنیم که ما مهاجم هستیم، فقط به اسرائیل صدمه می‌زند، و معتقدم که نخست‌وزیر به‌خاطر انتخابات پیش‌رو نمی‌تواند در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کند».

پیش از لاپید نیز «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین این رژیم با انتخاباتی دانستن پذیرش مسئولیت حمله به سوریه توسط نتانیاهو، گفته بود: «متأسفانه همه‌چیز به بقای سیاسی او مربوط است. اعلام [نقش تل‌آویو در حملات] چه چیزی عاید ما می‌کند؟ آیا کسی می‌تواند به من بگوید این کار جز مسائل سیاسی، چه سودی برای ما دارد؟»

بامداد دوشنبه (1 بهمن) بود که رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است. سخنگوی ارتش اسرائیل با بیان اینکه این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه بود، ادعا کرد که موشک مذکور ایرانی بوده است (جزئیات بیشتر).

نتانیاهو روز گذشته نیز با برعهده گرفتن تجاوز هوایی بامدادی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، گفته بود: «شب گذشته، نیروی هوایی ما بعد از شلیک موشک توسط ایران، به سوریه حمله کرد... به کسانی قصد صدمه زدن به ما را داشته باشند، آسیب می‌رسانیم. آنهایی که تهدید به نابودی ما می‌کنند، تمام مسئولیت برعهده آنهاست».

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه 30 موشک متجاوز صهیونیستی را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به این کشور حمله کردند (+). شبکه راشا تودی نیز گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود سی دقیقه طول کشیده است. 

این در حالی است که تا پیش از این رژیم صهیونیستی در قبال حملاتی که در سوریه انجام می‌داد، سیاست «ابهام» را در پیش می‌گرفت و رسانه‌های این رژیم هم صرفا به نقل از رسانه‌های سوری خبر مربوط به این حملات را منتشر می‌کردند. اما نتانیاهو اخیرا این سیاست را تغییر داده و علنا اعلام می‌کند که عامل حملات جنگنده‌های این رژیم بوده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول