اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده‌ها، با تقویت شورای حل اختلاف و نهاد داوری محقق می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده‌ها در محاکم با تقویت شورای حل اختلاف و نهاد داوری محقق خواهد شد

ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده‌ها، با تقویت شورای حل اختلاف و نهاد داوری محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان  و قضات شورای حل اختلاف زنجان اظهار کرد: تنظیم امور و اقدامات اگر با قصد قربت باشد اجر الهی مضاعف خواهد داشت و مسیری که شما قرار دارید برای اعمال و اجرای قانون بسیار ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های دستگاه قضایی در سال 98 در حال تدوین و تنظیم است و معتقدیم اگر در کارها بر اساس برنامه حرکت نکنیم به آن نتیجه مد نظر و جامعه هدف نخواهیم رسید و تلاش ما بر این است در این برنامه‌ها از نظرات و پیشنهادات کارکنان به لحاظ کمی و کیفی استفاده کنیم.

 وی افزود: دستگاه قضایی استان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه‌های قضایی، علمی و پژوهشی برخوردار است و این امر در پیشبرد اهداف و ارتقای سطح ارائه خدمات در راستای اجرای عدالت بسیار موثر است. 

صادقی‌نیارکی با تأکید بر این موضوع که شأنیت دستگاه قضا و مقام  قضایی از نگاه اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است که امیدواریم در عمل  و با اقدامات موثر در جامعه برای اثبات این موضوع  گام‌های موثری برداریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر اجرای دقیق عدالت و حمایت از تصمیمات قضایی را از برنامه‌ها و اولویت‌های مجموعه دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: تقویت و توجه ویژه بر حوزه اجرای احکام که در حقیقت خروجی اقدامات قضایی است امری ضروری محسوب می‌شود.

وی بر تقویت بخش بیرونی برخی نهادها از جمله راه‌اندازی نهاد داوری که بدون هزینه نیز است در راستای ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده‌ها و کاهش جرایم تأکید کرد.

صادقی‌نیارکی برگزاری نشست‌های قضایی حوزه‌های مرتبط به وظایف کاری از قبیل قضات دادسرا با قضات محاکم جزایی و همچنین نشست قضایی قضات تجدید نظر با قضات محاکم برای نزدیک کردن نگاه‌ها و در راستای اجرای عدالت ضروری برشمرد و خواستار برنامه‌ریزی و برگزاری منظم این نشست‌ها شد.

لازم به ذکر است، این نشست صمیمی که دومین دیدار در مدت سه ماه گذشته برگزار شد، به مدت دو ساعت و نیم به طول انجامید که رئیس کل محاکم و همچنین قضات محاکم و شوراهای حل اختلاف زنجان هر کدام دقایقی به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول