اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

نماینده ولی فقیه در سپاه:

هدف دشمن نفوذ فکری، جریانی و انسانی است/ عمق بخشی محتوایی یکی از مطالبات رهبری در باب حلقه‌های صالحین

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: یکی از مطالبات رهبری معظم انقلاب در باب صالحین، عمق بخشی محتوایی است.

هدف دشمن نفوذ فکری، جریانی و انسانی است/ عمق بخشی محتوایی یکی از مطالبات رهبری در باب حلقه‌های صالحین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی صبح امروز در دومین اجلاسیه کشوری مجمع اساتید شبکه تربیتی صالحین که در مجتمع فرهنگی امامت برگزار شد، با اشاره به‌اینکه همه همت ما باید پاسداری از انقلاب باشد، گفت: انقلاب اسلامی تولد جدید اسلام ناب و تجلی بخش توحید ربوبی است که بزرگ‌ترین دستاورد آن، استقرار نظام ولایی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: امروز به‌برکت انقلاب، 40 سال است که نظام ولایی عمر کرده است.

وی ضمن بیان اینکه نظام ولایی امام علی(ع) پنج سال بیشتر عمر نکرد، تصریح کرد: نظام ولایی و انقلاب اسلامی دچار انواع حمله‌ها و تهاجمات شد، اما همچنان زنده و پویا بوده، خوشبختانه توقف هم نداشته هرچند فراز و نشیب داشته است، بنابراین چون زنده و اثرگذار و کارآمده بوده، دشمن دارد.

دشمن موجودیت خود را در نبود انقلاب می‌داند

حاجی صادقی افزود: دشمن موجودیت خودش را در نبود انقلاب می‌بیند و عنوان می‌کند که سنگ دست بچه‌های فلسطینی را انقلاب اسلامی تبدیل به‌موشک دوربُرد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: وقتی این دشمن این چنین احساس خطر کرد، جبهه را تشکیل داد که رهبری معظم انقلاب برای این جبهه چهار مشخصه وسیع بودن و محدود به‌مرزها نبودن، نامتجانس بودن و داشتن توانایی رسانه‌ای را مطرح فرمودند.

وی تاکید کرد: همه همت دشمنان این است که ماندگاری اسلام را به‌گونه‌ای برهم بزنند یا نبود یا تحریف ایجاد کنند و چنانچه هیچ کدام نشد انقلاب را مهار کنند تا از این فربه‌تر نشود.

جنگ جبهه حق و باطل پایانی ندارد

حاجی صادقی ضمن تاکید بر این موضوع که جنگ جبهه حق و باطل پایانی ندارد، ادامه داد: به‌طور قطع ما نیز با استکبار جهانی نمی‌توانیم هم‌پیمان شویم، باید این جنگ باشد تا جوهره انسان‌ها مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه این جنگ یک جنگ جغرافیایی نیست، بلکه جنگ بر سر موجودیت است، اضافه کرد: ما می‌گوییم روحیه استکبارگری و آنان می‌گویند روحیه انقلابی‌گری نباید باشد.

وی در ادامه سخنان خود به‌فتنه‌هایی که از ابتدای انقلاب بر سر ما پیاده کرد اشاره و عنوان کرد: باوجود تمامی این فتنه‌ها، انقلاب همچنان ماند.

هدف امروز دشمن؛ ایجاد استحاله در درون انقلاب

حاجی صادقی با تاکید بر این نکته که دشمنان فهمیده‌اند که انقلاب اسلامی را نابود نمی‌کند جز انقلابیون، گفت: همچنان که در صدر اسلام دشمنان فهمیدند که اسلام را به‌دست مسلمانان سر ببُرند، امروز هم به‌مقوله استحاله درون رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر نفوذ فکری، جریانی و انسانی به‌درون مردم از طریق دشمن تاکید و تصریح کرد: امروز دشمنان از این سه طریق می‌خواهند به‌درون انقلاب نفوذ کنند.

وی داشتن جبهه‌ای منسجم با محوریت ولایت برای پیش‌روندگی انقلاب و تمرکز و اهتمام به‌عناصر ماندگاری انقلاب را برای مقابله با جبهه استکبار و حفاظت از انقلاب اسلامی ضروری دانست.

عناصر انقلاب که باید از آنان پاسداری شود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر نداشتن تَفرّق در مسیر پاسداری از انقلاب تاکید و تصریح کرد: باید ببینیم عناصر ماندگاری انقلاب چیست و همه برای نگهداری از آن بکوشیم.

وی اسلام و ماهیت دینی به‌عنوان موتور محرکه انقلاب، ولایت و رهبری به‌عنوان راهبرد، بسیجِ مردمی به‌عنوان سوخت و روحیه استکبارستیزی به‌عنوان مانع زدایی از حرکت انقلاب را عناصر ماندگاری اسلام برشمرد.

حاجی صادقی روحانیت و بسیج و سپاه را به‌عنوان سنگرنشینان اسلام ناب و دو نهاد مهم و تاثیرگذار در ماندگاری انقلاب خواند که تعامل و پیوند رسالت محور این دو نهاد با زعامت رهبری تداوم عزتمند و پیش‌روندگی انقلاب را تضمین و فتنه‌های خطرناک را نابود می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: مقام معظم رهبری نسبت به‌این دو نهاد سخنان ویژه‌ای مطرح کرده‌اند.

عمق بخشی محتوایی یکی از مطالبات رهبری در باب حلقه‌های صالحین

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌اینکه ما بدهکار ولایت هستیم، گفت: طرح صالحین فرصتی است که روحانیت بتواند با تربیت نیرو به‌رسالت خود عمل کند.

حاجی صادقی تاکید کرد: یکی از مطالبات رهبری معظم انقلاب در باب صالحین، عمق بخشی محتوایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: درصدد هستیم براساس دستور رهبری با همراهی و همکاری یکدیگر، نسبت به‌بُعد محتوایی صالحین اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و زمینه را برای حضور تاثیرگذار علما در مجموعه حلقه‌ها فراهم کنیم.

تشکیل شورای محتوایی طرح صالحین

وی ضمن بیان اینکه شورای محتوایی طرح صالحین تشکیل شده است، افزود: تشکیل حلقه و مجمع اساتید، فعال‌تر کردن حلقه استادیاران با محوریت اساتید، فعال‌تر کردن حلقه مربیان، فعال‌تر کردن محتوایی حلقه سرگروه‌ها و فعال‌تر کردن حلقه بسیجیان در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول