به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرفنیا در جلسه ، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: باید تلاش کنیم در بحث تعرفه عوارض محلی در بخش حمل بار فشار مضاعف به شهروندان تحمیل نشود.
وی ادامه داد: شهردار در دنیا تعریف دارد، شهردار در کل دنیا بهعنوان همه کاره شهر شناخته میشود ولی متاسفانه در ایران چنین تعریفی برای شهردار وجود ندارد.
اشرفنیا با بیان اینکه باید تمام خدماتی دستگاههای اجرایی شهری زیر نظر شهردار فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: 24 دستگاه اجرایی در شهر وجود دارد که باید زیر نظر شهردار فعالیت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اختیارات و امکانات، باید از کسی توقع داشت و سیستم زمانی درست است که به شهردار اختیارات کامل داده شود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اعلام اینکه متاسفانه مدیریت جامع شهری در کشور ایران وجود ندارد، افزود: دستگاههایی که در شهر خدماتی هستند و در مدیریت شهری نفش دارند، باید در یک کمیته هماهنگی حضور داشته باشند و هماهنگی این کار وظیفه استاندار است.
اشرفنیا در ادامه به هوشمندسازی بحث کنترل ترافیک در کلانشهر تبریز نیز اشاره کرد و گفت: باید از امکانات هوشمند برای کنترل ترافیک استفاده کنیم.
وی ادامه داد: باید پارکومترهای کنار معابر هوشمند باشند تا مردم به راحتی بتوانند خودروی خود را در خیابانها پارک کنند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اصلیترین عامل کاهش ترافیک را جلوگیری از تردد افراد در سطح شهر دانست و یادآور شد: اگر به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم تا مردم بتوانند با استفاده از تکنولوژیهای جدید کارهای خود را انجام دهند شاهد بروز ترافیک نخواهیم بود.
انتهای پیام/60002/ 30/س