اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

استاندار سمنان:

2 میلیارد تومان اعتبار به منطقه تاریخی تپه‌حصار دامغان اختصاص یافت

استاندار سمنان گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای منطقه تاریخی تپه‌حصار دامغان پیش‌بینی شده و اختصاص یافته است.

2 میلیارد تومان اعتبار به منطقه تاریخی تپه‌حصار دامغان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علیرضا آشناگر صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دامغان به ریاست استاندار سمنان اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست چهار دهه در مقابل همه طوفان‌ها با سربلندی کامل مقاومت کند و آنها را پشت سر بگذارد.

وی بیان داشت: اصلی‌ترین دستاورد انقلاب، استقرار یک نظام مقدس بنام جمهوری اسلامی است.

استاندار سمنان گفت: در طی چهار دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد توانستیم به یک شعار اساسی و مطالبه عمومی که همان استقلال‌خواهی و خودکفایی است دست یابیم.

آشناگر بیان کرد: ما توانستیم برای اولین بار در تاریخ ایران با تکیه بر غیرت و همت مردم و جوانان مقابل متجاوزان بایستیم و مقاومت کنیم و حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندهیم.

وی تصریح کرد: طبیعی است که دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کنند تا نظام را متوقف یا دچار تغییر رفتار سازند؛ اگر تا امروز نتوانسته‌اند، به برکت ایستادگی، اتحاد، انسجام و همدلی بوده است.

نباید دشمن اصلی را فراموش کرد

استاندار سمنان گفت: دشمن تلاش دارد تا دولت را ناکارآمد جلوه دهد؛ پس باید دقت شود در پازل دشمن بازی نکنیم؛ شرایط فعلی کشور حاصل بدعهدی آمریکاست نه ناکارآمدی دولت؛ هر چند که ایراداتی هم وجود دارد اما نباید دشمن اصلی را فراموش کرد.

آشناگر بیان کرد: گاهی اوقات برخی جای موضع‌گیری مقابل دشمنان، برابر دولت موضع‌گیری می‌کنند که این اشتباه است.

وی گفت: هر کسی که بخواهد میان گروه‌های قومی و مناطق جغرافیایی و انسجام مردم اختلاف ایجاد کند، بی‌شک در مسیر انقلاب قدم نمی‌گذارد.

استاندار سمنان گفت: دامغان یکی از شهرستان‌های کهن ایران و یک پایگاه جدی در مقوله فرهنگی و دینی است.

آشناگر بیان کرد: دامغان دارای شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و اندیشمندان فرهنگی و دینی مؤثر در کشور است.

وی افزود: وجود 120 اثر تاریخی ثبت‌شده در شهرستان دامغان نشان از ظرفیت والا و غنی فرهنگی در این شهرستان است که سرمایه عظیمی برای کشور محسوب می‌شود.

پسته دامغان شهرت جهانی دارد 

استاندار سمنان بیان کرد: 14 درصد از مساحت و 13 درصد از جمعیت استان سمنان متعلق به دامغان است که این موضوع ظرفیتی بزرگ و قابل توجه برای این خطه از استان بوده و باید به آن توجه شود.

آشناگر اضافه کرد: شهرستان دامغان، 10 هزار و 900 نفر دانشجو دارد که این ظرفیت می‌تواند در توسعه استان نقش فعالی داشته باشد.

وی بیان کرد: پسته دامغان شهرت جهانی دارد و این محصول یک مؤلفه بسیار خوب برای تولید ثروت در این منطقه است و باید تلاش کنیم تا تولید آن را به حداکثر برسانیم.

استاندار سمنان ادامه داد: موقعیت خاص جغرافیایی استان سمنان، ویژگی مهمی برای آن به شمار می‌رود و باید سعی کنیم تا با توسعه صنعت و استقرار صنایع متناسب با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی موجبات رشد و اعتلای استان را فراهم آوریم.

آشناگر گفت: معادن موجود در این استان جزو معدود مواردی است که کمترین خسارت‌های مرتبط با تحریم را دارد؛ باید همت کنیم تا با ایجاد ارزش‌افزوده و صنایع تبدیلی از این ظرفیت مهم استفاده مطلوب داشته باشیم.

وی گفت: سالانه 20 تا 25 میلیون مسافر از جاده‌های استان سمنان گذر می‌کنند؛ باید قدر این موقعیت‌ها را بدانیم و با تغییر رویکردها تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن شود

استاندار سمنان گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند یکی از راهکارهای تولید ثروت در این استان و شهرستان به شمار آید.

آشناگر اضافه کرد: دو میلیارد تومان اعتبار برای منطقه تاریخی تپه‌حصار دامغان پیش‌بینی شده و اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان نیز منابع ارزشمند و اعتبارات قابل‌توجهی به شهرستان دامغان اختصاص یافته است.

آشناگر بیان کرد: باید از سرمایه‌گذار به‌عنوان یک فرصت یاد و فرش قرمز نیز برای آنان پهن کنیم؛ هر کس می‌تواند حتی یک سرمایه‌گذار را جذب کند، این مهم را برای مردم و استان خود به انجام رساند.

استاندار سمنان گفت:‌ باید برای توسعه استان سمنان، همه جدل‌های سیاسی کنار گذاشته شود و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه بهره‌مند شویم.

آشناگر گفت: اگر اختلافات را بزرگ کردیم، بدانیم که به مردم خدمتی نکرده‌ایم؛ وحدت، برادری و تلاش، رمز ماندگاری نام‌هاست.

به گزارش فارس؛ استاندار سمنان به‌منظور بازدید از چند پروژه عمرانی و شرکت در جلسه شورای اداری صبح امروز وارد شهرستان دامغان شد.

ادای احترام استاندار سمنان به ساحت مقدس شهدای شهرستان دامغان در گلزار شهدای این شهر، حضور بر تربت پاک شهید سیدحسن شاهچراغی، نماینده فقید مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز امروز انجام شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول