اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

امام راحل میلیون‌ها انسان را منقلب و دگرگون کردند/ امروز دنیای اسلام برابر تمام کفر قرار گرفته است

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت:‌ شعار امام خمینی (ره)، اسلام ناب محمدی (ص) بود و آن را در دنیا مطرح کردند و امروز دنیای اسلام برابر تمام کفر قرار گرفته است.

امام راحل میلیون‌ها انسان را منقلب و دگرگون کردند/ امروز دنیای اسلام برابر تمام کفر قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در جمع مردم شاهرود در مسجد غربای این شهر، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است که عمق انقلاب اسلامی نه برای حوزه‌های علمیه و علما و نه برای مردم به‌وضوح شناخته‌شده نیست؛ چراکه نه با انقلاب کبیر فرانسه و نه با انقلاب شوروی نمی‌توان آن را مقایسه کرد و الگوی انقلاب ما، روش عمل پیامبر اعظم (ص) بوده است.

وی تصریح کرد: اولین تحول انقلاب، تحول در ماهیت حکومت بود. رژیم شاهنشاهی سکولار و لائیک و برخلاف نظام خداوندی بود و امام راحل ماهیت حکومت را دگرگون و دینی کردند.

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) هم این کار را انجام داده بودند و ماهیت نظام غیردینی قبل از خود را عوض کردند و نظام ضد دین، شرک و کفر را به حکومتی الهی تبدیل ساختند.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز اگر شبانه‌روز به درگاه خدا شکرگزاری کنیم، نمی‌توانیم این نعمت را پاس بداریم. امام رضا (ع) در نیشابور فرمودند حکومتی می‌تواند بهشت‌آفرین باشد که در رأس آن افرادی قرار داشته باشند که یکی از آنها من هستم و در عصر غیبت هم اداره حکومت بر عهده ولی‌فقیه است.

وی با بیان اینکه حکومت غیردینی 15 قرن در ایران مستقر بوده است، گفت: امام راحل این نوع نظام را از بین بردند و دومین تحول ایشان، تحول در محوریت نظام بود که بسیار مهم است.

 

امام راحل میلیون‌ها انسان را منقلب و دگرگون کردند

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام‌(ص) از مدینه برای فتح مکه حرکت و این شهر را فتح کردند، رأس نظام کفر را از بین بردند و امروز باید بدانیم در رأس هر نظامی دینی چه کسی می‌تواند قرار گیرد؟

سعیدی بیان کرد: در صدر اسلام، خود پیامبر اعظم (ص) در رأس قرار گرفتند و حاکم مردم بودند؛ حضرت امام راحل هم رأس حکومت را تغییر دادند؛ شاه که محور طاغوت بود را از میا برداشتند و به جای آن، ولی‌فقیه را قرار دادند.

وی تصریح کرد: سومین تحول در جریان انقلاب، تحول در انسان‌ها بود؛ انسان‌سازی بسیار مهم است، چراکه قرآن می‌گوید کسی که یک نفر را زنده کند، انگار همه را زنده کرده است و داستان موسی بن عمران هم وجود دارد که انقلاب حقیقی در اصحاب سحر و جادو ایجاد شد و به خدا ایمان آوردند.

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه معجزه‌ بود که امام راحل میلیون‌ها انسان را منقلب و دگرگون کردند، ادامه داد: چهارمین تحول انقلاب، تحول در کارکرد دین است.

سعیدی بیان داشت: از سال 1917 میلادی، انقلاب مارکسیستی شکل گرفت که دین را افیون ملت‌ها عنوان کرد. امام راحل اثبات کردند که دین مهم‌ترین عامل تحرک در انسان‌هاست و افیون نیست.

وی بیان داشت: امام راحل در مردم تحول ایجاد کردند تا با دین انقلاب کنند و دین را از حالت خمودی بیرون آوردند.

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: انقلاب اسلامی در عرصه تفکر انسان‌ها، سبب شد تا انقلاب عظیمی در منطقه ایجاد و اصل دین و اسلام منتشر شود؛ در حالی که در 200 سال اخیر، اسلام غایب بود و در تحولات نقشی مهم نداشت.

سعیدی بیان کرد: در جنگ‌های جهانی اول و دوم، انقلاب فرانسه، شوروی، چین و الجزایر اسلام غایب بود و امام راحل، اسلام را به صحنه آوردند و مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل اسلام را از زیر ده‌ها لایه بیرون آوردند؛ با این وجود که کشورهای اسلامی سوسیالیستی شده بودند.

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: امام راحل، اسلام را زنده کردند و بحث تغییر در شاکله اسلام در دنیا را صورت دادند؛ اسلام ناب برابر سه اسلام دیگر که اسلام بدوی، اسلام سکولار و اسلام شیعی لندنی بود، معرفی شد.

سعیدی بیان کرد: امام خمینی (ره)، شعارشان اسلام ناب محمدی (ص) بود و آن را در دنیا مطرح کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در تقابل بین نگرش‌های سرمایه‌داری و سوسیالیستی و ایمان و کفر گفت: امام خمینی (ره)، جهان اسلام را به حرکت درآوردند و امروز باید جبهه اسلام را بیشتر به حرکت درآورد.

 

برخی نغمه‌هایی سر می‌دهند

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: امام راحل، شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» که نماد جبهه حق و ایمان است، را مطرح کردند.

سعیدی بیان داشت: جبهه استکبار نماد کفر، شرک، استعمار و استکبار است؛ ولی امام راحل، جهان اسلام را به حرکت درآوردند و احیا کردند و به آن هویت بخشیدند.

وی ادامه داد: امروز واقعاً نگران هستیم که برخی نغمه‌هایی سر می‌دهند که حضور مستشاران ایرانی در سوریه لازم نیست و این صدا از درون دولتمردان ما برمی‌خیزد؛ چرا برخی نمی‌فهمند اگر در سوریه و عراق داعش قدرت می‌یافت، ما امروز چه وضعی داشتیم که تصورش هم سخت است؛ گنجینه‌های الهی رفتند و سر اجانب را خم کردند.

مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: امام راحل برای جهان اسلام جبهه‌ای برابر کفر و الحاد درست کردند که پیامبر اعظم (ص) هم در همین راستا حرکت کرده بودند.

سعیدی بیان کرد: امام خمینی (ره)، توحید را سر جای اصلی‌اش قرار و جبهه حق و باطل را شکل دادند؛ مؤمن برابر کافر قرار گرفت و امروز تمام اسلام برابر تمام کفر قرار گرفته و در تقابل است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با جبهه کفر و ارتجاع منطقه درگیر است و این جبهه را باید تقویت کنیم و گسترش دهیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول