اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

امام جمعه ساوه:

یکی از رموز کشورهای توسعه یافته حاکمیت قانون در جامعه است

امام جمعه ساوه گفت: یکی از رموز کشورهای توسعه یافته حاکمیت درست و شفاف و احترام به قانون در جامعه است.

یکی از رموز کشورهای توسعه یافته حاکمیت قانون در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی در ساوه اظهار کرد: یکی از رموز کشورهای توسعه یافته حاکمیت درست و شفاف و احترام به قانون در جامعه است،‌ قانون‌گریزی از سوی مردم و بی‌قانونی در جامعه عواقب ناخوشایندی را در پی دارد.

وی با اشاره به این که همه باید در سایه قانون حرکت کنیم، بیان کرد: نادیده انگاشتن قانون باعث ایجاد معضلات و مشکلات عدیده‌ای می‌شود از این رو توجه به فرهنگ احترام به آن از سوی همگان (مردم و مسئولان) بسیار ضروری است.

امام جمعه ساوه ادامه داد: ترویج قانون‌گرائی و انضباط اجتماعی از سوی مسئولان و فرهنگ‌سازی برای مردم وظیفه‌ای همگانی است و مختص یک یا چند دستگاه اجرائی نمی‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های مفرح و شاد، سخنرانی روحانیون در مساجد و کارشناسان در مدارس می‌توانیم تا حدودی به فرهنگ‌سازی رعایت قانون در جامعه کمک کنیم.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه فجر و 40 سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی بیان کرد: همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم که هدیه‌ای از سوی خداوند متعال است.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه برخی از مردم جهان، ایران را کانون اسلام می‌دانند، گفت: این مهم به برکت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به دست آمده است و دین مبین اسلام حکومت قانون است و همه باید  در چارچوب آن حرکت کنیم.

حسینی افزود: کمال و اعتلای انقلاب در گرو رفع نواقص و آسیب‌ها و قدردانی مسئولان  از مردم همیشه در صحنه است.

وی با بیان این که امسال دهه فجر رنگ و بوی فاطمی دارد، اظهار کرد: با توجه به تقارن این ایام با شهادت حضرت فاطمه (س) باید برنامه‌ها به گونه‌ای اجرا شود که شان و جایگاه آن نیز حفظ شود.

احترام به قانون در اعتقاد و باور همگان وجود داشته باشد

فرماندار ساوه نیز با اشاره به این که باید احترام به قانون در اعتقاد و باور همگان وجود داشته باشد، گفت: در این صورت شاهد اجرای درست و منطقی قانون در جامعه خواهیم بود.

محمد بهاروند احترام به قانون نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: رعایت این الگو از سوی مسئولان می‌تواند بهترین الگو برای مردم باشد در نتیجه بازتاب بهتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان باید در این خصوص همت گمارند و از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند تا همه شاهد روحیه قانون گرائی در جامعه باشیم.

فرماندار ساوه ادامه داد: بسیاری از مشکلات کنونی مانند ترافیک و سوانح راهنمایی و رانندگی در این شهرستان با رعایت و احترام به قانون و مقررات براحتی رفع می‌شود و یا ایجاد نمی‌شود.

بهاروند با اشاره به گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: اهداف انقلاب ارزشی و دینی بود و از این رو باید برای انتقال دستاوردهای نظام بیش از گذشته تلاش کنیم.

مردم در رعایت قانون نگاهشان به مسئولان است

رئیس دادگستری ساوه نیز با بیان این که واکاوی زوایای مختلف مشکلات موجود در بخش‌های مختلف مانند آموزش، گفت‌وگو ، اجتماعی و ... نشان از بی‌توجهی به عدم فرهنگ‌سازی دارد، گفت: آمارهای موجود حاکی از آن دارد که وضعیت اجتماعی کنونی کشور بابت افزایش درگیری‌ها و منازعات جامعه سلامتی به لحاظ روانی نیست.

هادی ملکی افزود: جدای از این که منازعات هزینه سنگینی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند، نشان از بی‌توجهی به قانون دارد.

وی با اشاره به این که مردم در رعایت قانون نگاهشان به مسئولان است، اظهار کرد: از این رو مسئولان باید در رفتار اجتماعی و شخصی قانونمند باشند.

رئیس دادگستری ساوه بیان کرد: قانون گرائی و اهتمام به قانون باید از مدرسه مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن نیز خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان می‌توانند به این مهم کمک کنند.

ملکی گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد محسوب می‌شود از این رو باید نسبت به این مهم بیش از پیش توجه کرد و هرگونه غفلتی از آن خسارات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

افزایش قارچ‌گونه کودکان کار در ساوه

فرمانده انتظامی ساوه نیز گفت: قانون گریزی به بهانه‌های مختلف باعث ایجاد مسائل و مشکلات مختلفی در جامعه می‌شود، در حالی که تمکین آن  تقویت انضباط اجتماعی، آرامش و آسایش را به همراه دارد.

پرویز اسدی یکی از موارد بی‌توجهی به قانون در این شهر را افزایش قارچ گونه کودکان کار دانست و افزود: این امر بیشتر در چهار راه‌ها و پشت چراغ قرمزها و در اماکن شلوغ خودنمائی می‌کند.

وی اظهار کرد: ادامه بی‌توجهی و غفلت مسئولان نسبت به این پدیده می‌تواند آثار مخربی را به همراه داشته باشد.

ریشه تمامی مشکلات و معضلات ناشی از قانون‌گریزی است

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ساوه نیز گفت: ریشه تمامی مشکلات و معضلات ناشی از قانون‌گریزی است و علاج آن نیز با فرهنگ سازی است.

حسین محمودی‌فر افزود: می‌توانیم با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری نسبت به ترمیم آن با مشارکت ارگانها و نهادهای مختلف اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول