اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیرکل گمرک امیرآباد خبر داد

ارتقای اداره‌کلی مدیریت بندر امیرآباد/افزایش ۴۳ درصدی میزان صادرات گمرک

مدیرکل گمرک امیرآباد گفت: ابلاغیه اداره‌کلی را دریافت کردیم و در حال حاضر با ۵۵ پست سازمانی مشغول فعالیت شدیم.

ارتقای اداره‌کلی مدیریت بندر امیرآباد/افزایش ۴۳ درصدی میزان صادرات گمرک

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امیر جمشیدی صبح امروز به‌مناسب روز گمرک در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتقای اداری گمرک امیرآباد به اداره‌کل اظهار کرد: ابلاغیه اداره‌کلی را دریافت کردیم و در حال حاضر با ۵۵ پست سازمانی مشغول فعالیت شدیم.

وی میزان صادرات بندر امیرآباد در ۱۰ ماهه سال جاری را بیش از ۴۸۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: ارزش کالاهای صادرشده بیش از ۲۵ میلیون دلار بوده است که این کالاها به کشورهای روسیه و قزاقستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک امیرآباد اضافه کرد: میزان کالاهای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۲ درصد و از نظر ارزش ۴۳ افزایش پیدا کرده است.

این مسؤول با اشاره به واردات بیش از ۲ میلیون تن واردات کالا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ایتالیا و ترکیه گفت: این کالاها شامل غلات،آهن‌آلات، روغن و دانه‌های روغنی است که از نظر وزنی نسبت به سال قبل ۲۶ درصد و از نظر ارزشی با ۲۸ درصد رشد مواجه بوده است.

جمشیدی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده و زیرساخت‌های مناسبی که در منطقه امیرآباد وجود دارد، بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۳ هزار و ۸۰ تن کالا به ارزش ۲۶ میلیون ترانزیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: مقدار کالای ترانزیت شده ۵۳ درصد از نظر وزن و از نظر ارزش ۳۳ درصد کاهش داشته که دلیل آن بحث عدم فعالیت سوآب نفتی بوده است.

مدیرکل گمرک امیرآباد یادآور شد: آهن آلات مهم‌ترین کالای ترانزیتی بوده است که در این مدت ۱۴۸ هزار و ۱۴۹ تن کالا به ارزش ۱۰۶ هزار تن هزار دلار انجام شده است.

وی میزان درآمد وصولی گمرک امیرآباد در ۱۰ ماهه سال جاری را یک‌هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول