اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

مردم انقلاب خود را به ارز و تنگنای در معیشت نمی‌فروشند/ مسوولان به فكر باشند

دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مردم ما ثابت كرده‌اند انقلاب خود را به ارز و تنگنای در معیشت نمی‌فروشند، اما مسوولان نيز بايد به فكر باشند.

مردم انقلاب خود را به ارز و تنگنای در معیشت نمی‌فروشند/ مسوولان به فكر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در همایش «طلایه‌داران فاطمی» با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس دخترم زهرا(س) را دوست بدارد، در روز قیامت در کنار من در بهشت قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از قیام حضرت فاطمه(س)، امام حسین(ع) و حرکت امیرالمومنین(ع) نشات می‌گیرد ادامه داد: انسان ذاتا الگوخواه و الگوپذیر است و دنبال این است از یک انسان شایسته الگو بگیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به مسئله جهاد تبیین پرداخت و افزود: در جامعه هر کس به تناسب خود نسبت به انقلاب وظیفه‌ای دارد که عده‌ای به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

وی شهدا را پیشکسوتان ادای وظیفه به انقلاب دانست و با اشاره به اینکه شهدا فدای انقلاب شدند تا انقلاب آسیب نبیند و پایدار بماند تصریح کرد: دانشمندان علمی کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا چهره انقلاب در دنیا بالنده بماند.

آیت‌الله حسینی بوشهری شرکت مردم در انتخابات مختلف را نوعی ادای وظیفه در رابطه با ماندگاری انقلاب عنوان کرد و افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم به صورت عام و فرهیختگان به صورت خاص هر کدام وظایفی بر عهده دارند و در شرایط کنونی جهاد تبیین یکی از مهمترین وظایف است.

وی بیان کرد: دشمنان گاهی خواب کودتا می‌بینند، گاهی جنگ خیابانی راه می‌اندازند، گاهی جنگ هشت ساله تحمیل می‌کنند و گاهی هم تهاجم فرهنگی و یا تحریم اقتصادی به راه می‌اندازند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تصریح بر اینکه ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان دست از سر انقلاب برنداشته‌اند ادامه داد: مشخص است که این انقلاب چیست و چه عظمتی دارد که 40 سال تمام دشمنان دست به دست هم دادند تا آن را از حرکت خود متوقف کنند؟ هرچند که نتوانسته‌اند و نمی‌توانند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید نعمت‌های خدا را ارج دهید و گرامی بدارید، یاد نعمت‌های خدا باشید ادامه داد: بی‌تردید اگر در عصر و زمان ما سوال کنند که بزرگترین نعمت الهی بر ملت ایران چیست؟ می‌توان گفت بزرگترین نعمت برای ما نعمت انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در قرآن از نعمت زیاد سخن گفته شده که می‌توان به نعماتی مانند اسلام، نبوت، قرآن، اتحاد بین جامعه، دفع خطر دشمن و توجه به آزادی اشاره کرد ادامه داد: دشمنان دین، هویت و استقلال ما را مورد تهدید قرار داده‌اند اما نعمت انقلاب اسلامی باعث دفع خطر دشمن شد.

وی با اشاره به اینکه امداد غیبی الهی یک نعمت است یادآور شد: دشمن می‌خواست یک شب تمام انقلابیون را دستگیر و قتل عام کنند اما امداد‌های غیبی به ما کمک کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: قرآن می‌فرماید همان خدایی که با امداد غیبی دشمن را دور کرد، همین خدا به وسیله امداد غیبی، انقلابیون را همراهی خواهد کرد و دست آنها را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب دو مرحله بزرگ را پشت سر گذاشته که یکی رویارویی با طاغوت و دیگری تثبیت نهاد‌های انقلاب است افزود: مرحله سوم انقلاب اسلامی استمرار و تداوم انقلاب و پایه‌گذاری تمدنی اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری به موج‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: وزیر اسبق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ما گاهی ده‌ها کارشناس، برنامه‌ریز و متخصص را جمع کرده و برنامه‌ای را علیه ملت ایران و انقلاب طراحی می‌کنیم و خیالمان راحت است انقلاب از پا درمی‌آید اما رهبر ایران با یک سخنرانی یک ساعته تمام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما را نقش بر آب می‌کند.

وی بیان کرد: روزنامه شرق‌الاوسط وابسته به سعودی‌ها در مقاله‌ای نوشته که نمی‌توان نسبت به انقلاب اسلامی ایران بی‌تفاوت بود چراکه در زمان برگزاری همایش بیداری اسلامی در ایران صد‌ها جوان مسلمان و جوان عرب در این اجلاس شرکت می‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه به دنیا صادر شده و پیام آن منتقل شده است بیان کرد: باید برای مردم دستاورد‌های انقلاب را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه مسوولان نباید نسبت به مشکلات و تنگنا‌های مردم بی‌تفاوت باشند و باید به مشکلات رسیدگی کنند افزود: البته مردم ما ثابت کرده‌اند انقلاب خود را به ارز و تنگنای در معیشت نمی‌فروشند، اما مسوولان نیز باید به فکر باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: انقلاب را خود ما ایجاد کردیم و مثل فرزند ماست و باید با تمام وجود از آن پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تهدیداتی از ناحیه فضای مجازی می‌رسد که نمی‌توان بی‌تفاوت بود و باید در صحنه انقلاب باشیم تاکید کرد: این انقلاب مردم را از زیر تسلط آمریکا بیرون آورد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود آزادی در کشور ادامه داد: ملت ما ولنگاری نمی‌خواهد، بی‌بند و باری نمی‌خواهد، آزادی یعنی زیر یوغ طاغوتیان نباشیم و در ابراز عقیده باید آزاد باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن گفت اجازه نمی‌دهیم انقلاب ایران به کمال خود یعنی سن 40 سالگی برسد افزود: ما از روز اول با این انقلاب قرارداد بسته‌ایم و همه ملت پای آن را امضا کردند که پرچم انقلاب را می‌خواهیم به دست باکفایت حضرت (عج) بسپاریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه ما سر پیمان خود ایستاده‌ایم یادآور شد: مردم نباید سرخورده و بی‌تفاوت شوند و باید در مقابل ناهنجاری بایستند.

وی با بیان اینکه دشمن باور نمی‌کرد با تحریم‌ها در حوزه صنایع موشکی، برنامه هوا و فضا و... به دست آمده است ادامه داد: انقلاب اسلامی جاده آسفالته نبوده و هر روز دشمن مانع ایجاد کرده اما مانع‌ها را برداشتیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول