اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بعد از شکست طرح‌های سنا برای بازگشایی دولت فدرال

ترامپ در تدارک اعلام وضعیت اضطرار ملی برای ساخت دیوار مرزی است

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای تأمین بودجه لازم جهت ساخت دیوار حائل در مرز با مکزیک، وضعیت اضطرار ملی اعلام کند.

ترامپ در تدارک اعلام وضعیت اضطرار ملی برای ساخت دیوار مرزی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از شکست دو طرح در مجلس سنای آمریکا برای پایان دادن به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد اعلام وضعیت اضطرار ملی در مرزهای جنوبی کشورش است. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند کاخ سفید در حال آماده‌سازی پیش‌نویس بیانیه‌ای است که ضمن اعلام وضعیت اضطرار ملی در مرزهای جنوبی آمریکا دستور تأمین ۷ میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار حائل مرزی در این منطقه را صادر می‌کند. 

سی‌ان‌ان این خبر را ساعتی بعد از ناکامی نمایندگان مجلس سنای آمریکا در تصویب دو طرح برای بازگشایی دولت فدرال آمریکا منتشر کرده است.

یکی از این طرح‌ها را نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا اارئه کرده بودند . این طرح حاوی پیشنهاداتی بود که «دونالد ترامپ» هفته گذشته برای بازگشایی دولت فدرال ارائه کرده بود.

ترامپ یکشنبه پیشنهاد کرد در ازای موافقت نمایندگان دموکرات کنگره با تأمین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار حائل مرزی حاضر است محافظت‌های موقت از برخی مهاجران غیرقانونی را تمدید کند. 

ترامپ که در کاخ سفید سخنرانی می‌کرد گفت حاضر است حفاظت‌های موقت از واجدان دو برنامه مهاجرتی را برای سه سال تمدید کند. رئیس‌جمهور آمریکا گفت در ازای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی حفاظت‌ از واجدان  برنامه موسوم به «داکا» و واجدان «وضعیت حفاظت موقت» (TPS) را برای سه سال تمدید خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا پنجشنبه شب طرحی را که حاوی این مفاد بود در این مجلس به رأی گذاشتند. این طرح نتوانست ۶۰ رأی لازم را به دست بیاورد و با ۵۰ رأی موافق در برابر ۴۷ رأی مخالف شکست خورد.

این یکی از دو طرحی بود که پنجشنبه شب در مجلس سنا به رأی گذاشته شد. طرح دوم که مورد حمایت دموکرات‌ها بود خواستار بازگشایی دولت آمریکا بدون تأمین بودجه مربوط به ساخت دیوار حائل بود. این طرح هم در مجلس سنا رأی نیاورد.

تعطیلی دولت آمریکا از ۳۴ روز پیش (۱ دی‌ماه) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

از سال ۱۹۷۶ که روال جاری برای تخصیص بودجه و اعتبار شروع شده این بیست و دومین بار است که دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود. 

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول