اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

‎فعالان اقتصادی در نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی:

‎ما را از شر بانک‌ها نجات دهید/ وضعیت بانک‌ها را شفاف‌سازی کنید

انجمن های سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی هرمزگان در نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن گلایه از عملکرد بانک ها، تاکید کردند: فعالان اقتصادی و بنگاه های اقتصادی را از شر بانک ها و رویه رو به ربای بانک ها نجات دهید.

 ‎ما را از شر بانک‌ها نجات دهید/ وضعیت بانک‌ها را شفاف‌سازی کنید

‎به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان و نشست تخصصی با انجمن‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی استان فرصت مغتنمی بود که مشکلات و دغدغه‌های فعالان عرصه اقتصادی به صورت شفاف با فرهاد دژپسند در میان گذاشته شود.

‎فعالان اقتصادی و کارآفرینان نمونه کشوری در این نشست که ظهر امروز برگزار شد، عمده مشکل در رکود اقتصادی و تعطیلی بخش‌های تولیدی را ناشی از عملکرد نادرست برخی بانک‌ها و سوق یافتن بانک به سمت رباخواری عنوان کردند.

‎این فعالان از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست کردند وضعیت تخلفات بانک‌ها را در کارگروهی تخصصی به منظور اتلاف زمان و ورشکستگی واحدهای تولیدی بررسی کنند و از سپردن این تخلفات به دادگاه که روندی زمان بر خواهد بود جلوگیری کنند.

‎عده ای از این تولیدکنندگان و نخبگان اقتصادی استان هرمزگان شفافیت وضعیت بانک‌ها و اصلاح ساختار و نظام بانکی را مهم‌ترین درخواست خود برای پیشرفت کشور و واحدهای تولیدی و جلوگیری از روند نابودی سربازان بخش اقتصاد کشور دانستند و اظهار کردند با این اصلاح ساختار می‌توان به تولید و اقتصاد پویا دست یافت.

فعال اقتصادی حوزه کشاورزی با اشاره به معضلات این حوزه اظهار داشت: در بخش کشاورزی معضلات و دغدغه‌های زیادی داریم که ما را به سمت بن‌بست اقتصادی برده است.

‎وی افزود: این معضلات تاب تحمل را از ما گرفته و تا زمانی که مسوولان متولی از ظرفیت بالای مردم در امور بهره نبرند و به اشتباهات گذشته خود در حوزه سیاست‌گذاری در بخش کشاورزی اقرار نکنند و اقدامی در راستای اصلاح سیاست‌ها صورت نگیرد؛ همچنان در پس‌رفت خواهیم بود.

‎وکیلی‌پور گفت: تا زمانی که تخصص و تعهد در کنار هم به موازات جلو نروند نمی‌توان انتظاز داشت به جایی برسیم.

‎وی ادامه داد: ۹۷ درصد بخش کشاورزی  بخش خصوصی است اما بخش دولتی بیش از ۹۷ درصد امور کشاورزی را در دست گرفته و تا زمانی که به متخصصین این حوزه توجهی نشود پیشرفت نخواهیم کرد.

‎این فعال بخش خصوصی از پیش‌بینی شدن وضعیت بسیار بد خشکسالی ظرف ده سال آینده در جنوب کشور خبرداد و گفت: آب‌شیرین‌کن‌ها می‌توانند در این شرایط ناجی باشند و دولت باید در این زمینه اقدامات موثر انجام دهد.

‎وکیلی پور در ادامه به مشکلاتی که بانک‌ها برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد و دولت تصمیم‌گیران حوزه بانک‌ها هستند ما را از شر بانک‌ها نجات دهید.

انتهای پیام/88045/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول