اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون آموزش و پرورش گنبدکاووس خبر داد

حضور 17000 دانش آموز گنبدی در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

معاون آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به رشد 31 درصدی حضور دانش‌آموزان در المپیاد درون مدرسه‌ای این شهرستان گفت: بالغ بر 17 هزار دانش آموز در این المپیاد شرکت کرده‌اند.

حضور 17000 دانش آموز گنبدی در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ورزش در اذهان همه انسان‌ها راهی است برای سلامتی جسم و تقویت قوای جسمانی و بهبود عملکرد بدن در برابر شدائد و سختی‌ها که البته هر چه زمان به جلو می‌رود تاثیرات شگرف ورزش در روح انسان و ابعاد غیرجسمانی نیز وضوح بیشتری می یابد.

ورزش در کنار همه تاثیرات جسمی و روانی که در فرد می‌گذارد می‌تواند نوید‌بخش جامعه‌ای سالم و عاری از نا به سامانی‌های اجتماعی نیز باشد و امروزه کمتر کسی است که توان انکار تاثیرات ورزش بر کاهش جرم، آسیب‌های اجتماعی و به ویژه رفتارهای خارج از شئون مدنی را داشته باشد.

حال اگر این ورزش از مدارس و در دوران نوجوانی در وجود افراد نهادینه شده و به صورت همگانی در کشور تثبیت شود نه تنها در بعد نگاه اجتماعی و بهبود جامعه تاثیرگذار خواهد بود بلکه در بعد ورزش قهرمانی و پرورش نخبگان ورزشی نیز می‌تواند نقش به سزایی را ایفا کند.

به همین منظور مدیران اداره آموزش و پرورش با برگزاری نشستی با مدیران و دبیران ورزش مدارس ضمن بررسی مشکلات و آسیب‌های این حوزه به تبیین اهمیت ورزش در مدارس پرداختند.

* راه‌اندازی آکادمی استعدادیابی ورزشی در مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه امروز شهرستان گنبدکاووس در حوزه پرورشی و تربیت بدنی در مدارس به بلوغ خوبی رسیده است، اظهار کرد: در ابتدای سال تحصیلی جاری همچون سال گذشته بخش قابل توجهی تجهیزات ورزشی اعم از توپ، تور، میز پینگ‌پنگ، راکت بدمینتون و ... در اختیار مدارس قرار دادیم.

فرج‌الله رزاقی با بیان اینکه در انتخاب و توزیع دبیران ورزش نیز در سال جاری دقت بسیار زیاد کردیم تا مدارسی که در حوزه ورزش دارای استعداد هستند از افراد استعدادیاب و پرورش دهنده بهره‌مند شوند، افزود: ما معتقدیم باید فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی به موازات فعالیت‌های آموزشی برای دانش آموزان اجرا شود تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت به حداکثر خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه گنبدکاووس مهد استعدادهای درخشان ورزشی است، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا با کمک همکاران آکادمی‌های کوچک ورزشی را در مدارس با هدف استعدادیابی و ارتقای سطح دانش آموزان از همان سنین نوجوانی تشکیل دهیم که الحمدالله در این مسیر موفق هم بوده‌ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس ورزش را بزرگترین و البته کم هزینه‌ترین راهکار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و حتی مدارس دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره ورزش را به عنوان یک معروف بزرگ و تلاش برای ترویج آن را امر به معروف دانسته‌اند.

* رشد 31 درصدی حضور دانش آموزان در المپیاد درون مدرسه‌ای

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری المپیادهای درون مدرسه در سال جاری توانست رونق ویژه‌ای به حوزه تربیت بدنی در مدارس بدهد، اضافه کرد: برگزاری این المپیادهای ورزشی به صورت منظم و مدون ضمن ایجاد پویایی و تحرک توانست به شناخت و کشف استعدادها و همچنین آمادگی بیشتر دانش آموزان برای حضور در مسابقات شهرستانی و استانی کمک کند.

سید صالح رفعتی با بیان اینکه المپیاد درون مدرسه‌ای در سال جاری در گنبدکاووس با حضور 17 هزار دانش‌آموز از مدارس مختلف برگزار شد، تاکید کرد: این آمار نسبت به آمار سال قبل که 13 هزار نفر بوده است نشان‌دهنده رشد 31 درصدی است که می‌تواند بسیار امیدبخش باشد.

وی با اشاره به اینکه 73 درصد مقام‌های کشوری ورزشی دانش‌آموزی استان گلستان را دانش آموزان گنبدی کسب کرده‌اند، گفت: از مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزشی گنبدکاووس در مسایقات کشوری در فرمانداری ویژه شهرستان تجلیل شد و در هفته آینده نیز مقام‌آوران کشوری بخش فرهنگی، هنری و قرآنی در فرمانداری شهرستان تجلیل خواهند شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در سال جاری بالغ بر 200 میلیون تومان برای بهسازی زمین چمن و دو سالن ورزشی دانش آموزی هزینه کردیم، افزود: کف‌پوش‌های سالن‌های ورزشی «مشکات» و «تختی» با هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی در «مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی» نیز با اعتبار 110 میلیون تومان تجهیز و بهسازی شدند.

رفعتی از کسب عنوان برتر استانی توسط اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش استانی سفیران سلامت نیز به میزبانی آموزش و پرورش گنبدکاووس در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول