اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

بدهی ۱۸۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی/ خودمانی سازی به جای خصوصی سازی

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی، خواستار توجه جدی مسؤولان به معیشت کارگران و بازنشستگان و موضوع خصوصی سازی شد و گفت : وضعیت میزان دریافتی و دستمزد کارگران و بازنشستگان به هیچ‌وجه تأمین کننده نیازهای آنان نیست.

بدهی ۱۸۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی/ خودمانی سازی به جای خصوصی سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز کریم صادق‌زاده امشب در نشست ماهانه فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان آذربایجان شرقی با تأکید بر مدیریت اداره مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی و جلوگیری از انتقال منابع مالی درمانی این سازمان در قالب بیمه سلامت اظهار داشت: خوشبختانه در زمان وزارت آقای دکتر ربیعی و ریاست مرحوم دکتر نوربخش بر سازمان تأمین اجتماعی تلاش‌های خوبی برای جلوگیری از انتقال حق الناس کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در این زمینه شد و اخیرا از سوی سرپرست تامین اجتماعی مطلع شدیم که این موضوع هم همانا واریز منابع مالی به خزانه در سال ۹۸ ممنوع شده که از این بابت هم جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر کنیم.

وی با اشاره بر احداث بیمارستان جدید 327 تخت‌خوابی تأمین اجتماعی تبریز تصریح کرد :  خوشبختانه با تلاش های انجام شده و همکاری های شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار، استانداری و فرمانداری مجوز اختصاص ۵/۴ هکتار از اراضی شهرک خاوران برای احداث  این بیمارستان اخذ شد که امیدواریم احداث آن به زودی با توجه به کثرت بیمه شدگان وبازنشستگان در خطه آذربایجان  در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: جامعه کارگری از همان آغاز واگذاری‌های واحدهای تولیدی به بخش خصوصی خواستار نظارت دقیق بر آن و احراز اهلیت صاحبان جدید این واحدها بوده اما متاسفانه نتیجه اکثریت این اقدامات چیزی جز خودمانی‌سازی و رهاسازی نبوده است.

وی ادامه داد: واگذاری مسئله‌دار برخی کارخانجات در استان از جمله ماشین سازی تبریز که با پیگیری‌های مستمر خانه کارگر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی جامع و بررسی مجدد قرار گرفت که متاسفانه اکنون با ارایه برخی آمارهای غلط شرایط برخی واحدهای دیگر واگذار شده نظیر کمباین سازی، خانه سازی ایرداک، بلبرینگ سازی نیز نامناسب نشان داده می شود در حالی که این واحدها پتانسیل خوبی برای تولید دارند.

صادق زاده افزود: در واگذاری ها باید خود کارگران در اولویت قرار گیرند چرا که کارگران کارخانجات، این توانایی را دارند که با خرید واحدهای در حال واگذاری، آنها را به شرایط مطلوب تولید و سوددهی رسانده و به اقتصاد منطقه و کشور کمک اساسی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نسبت به برنامه واگذاری برخی کارخانجات واحدهای تولیدی متعلق به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی شستا هشدار داد و گفت: شستا که متعلق به سازمان تامین اجتماعی کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران است حدود 267 کارخانه فعال در سطح کشور دارد که برنامه آنها در دستور کار قرار گرفته است که باید در این زمینه دقت شود تا به سرنوشت رهاسازی‌های سازمان خصوصی سازی دچار نشود و اصولا  نباید کارخانجات سودده شستا در برنامه واگذاری قرار گیرد و هر اقدامی در این زمینه باید علمی و منطقی و با مطالعه لازم صورت گیرد.

صادق‌زاده با یاد کردن از سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک صندوق بین المللی افزود: متأسفانه گوش شنوایی در رسیدگی به وضعیت این صندوق که بیش از 18 میلیون بیمه شده اصلی و بالغ بر 3 میلیون مستمری بگیر را تحت پوشش داده توجهی نشان داده  نمی‌شود.

وی از بدهی بیش از 1850 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی یاد کرد و ادامه داد:  انتظار داریم اقدام جدی برای پرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان و حداقل تعهدهای پیش بینی شده بودجه سالانه انجام شود چرا که در غیر این صورت شاهد بحران جدی در ارکان فعالیت و خدمات آن خواهیم بود که برای کشور مشکل ساز خواهد بود.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی و اخراج کارگران و تعدیل نیرو در استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد کارگران استفاده کننده از بیمه بیکاری طی ۶ ماهه اول سال با مقایسه مدت زمان مشابه قبل نشان می دهد این رقم از 13 هزار نفر به ۱۸ هزار نفر رسیده  که این حاکی از شرایط سخت اشتغال است.

وی با اشاره به حجم بالای بیکاران به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی هشدار داد و گفت: وضعیت نامناسب اشتغال و بیکاری گسترده، حکایت از شرایط هولناکی است  به طوری که اکنون تنها در آذربایجان شرقی شاهد بیکاری چندین هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در مقاطع مختلف هستیم و این بسیار نگران کننده بوده و باید ضمن تلاش برای حفظ اشتغال موجود با رفع موانع تولید، فکر اساسی برای اشتغال نیز شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول