اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرخمیر خبر داد

صادرات بیش از ۵ هزار تن گوجه فرنگی از بندرخمیر به خارج از کشور

فرماندار بندرخمیر از صادرات ۵ هزار تن گوجه فرنگی از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات بیش از ۵ هزار تن گوجه فرنگی از بندرخمیر به خارج از کشور

میرهاشم خواستار در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرخمیر اظهار داشت: کشاورزی یکی از مشاغلی است که کمترین هزینه را برای دولت دارد و کشاورزان با استفاده از زمین‌های خود و با سرمایه‌ای که در اختیار دارند، اقدام به کاشت، داشت و برداشت محصول می‌کنند، از این رو باید از آنان حمایت جدی شود.

وی افزود: در شهرستان بندرخمیر یک‌هزار و 400 هکتار سطح زیرکشت گوجه‌ فرنگی قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این سطح، حدود 35 هزار تن گوجه برداشت شود.

فرماندار بندرخمیر اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، هفت هزار و 260 تن محصول گوجه فرنگی از منطقه کهورستان برداشت شده، که دو هزار و 260 تن آن جهت عرضه به بازارهای داخلی بوده است.

خواستار همچنین اضافه کرد: از این میزان برداشت، تاکنون حدود پنج هزار و 250 تن نیز از شهرستان بندرخمیر به کشور عراق صادر شده است 

فرماندار بندرخمیر در ادامه گفت: قیمت فروش یک کیلوگرم محصول گوجه فرنگی در حال حاضر در منطقه کهورستان سه‌ هزار و 800 تا چهار هزار تومان است. 

وی همچنین در خصوص مشکلات فروش این محصول گفت: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان، فروش این محصول است که باید آنان را در راستای فروش این محصول کمک کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول