اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات کشور خبر داد

تشکیل هیأت ویژه حسابرسی در زمینه پروژه‌های انتقال آب

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: هیأت ویژه حسابرسی در این زمینه تشکیل می‌شود زیرا ظرفیت‌های قانونی خوبی وجود دارد و موضوع باید در قالب مستندات و شواهد بررسی شود.

تشکیل هیأت ویژه حسابرسی در زمینه پروژه‌های انتقال آب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور عصر امروز در نشست شورای اداری خوزستان، پیرامون پروژه‌های انتقال آب، اظهار کرد: هیأت ویژه حسابرسی در این زمینه تشکیل می‌شود زیرا ظرفیت‌های قانونی خوبی وجود دارد و موضوع باید در قالب مستندات و شواهد بررسی شود.

وی افزود: با عدالت و رعایت اصل بی‌طرفی مستندات را بررسی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد گزارشی تا پایان سال تهیه شود و فکر می‌کنم در استدلال و پیگیری کمک بسیاری کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: هرچه راجع به نظارت در بعد دیوان محاسبات بگوییم، در حقیقت دستاورد انقلاب و قانون اساسی است زیرا در زمان طاغوت، تنها یک اداره محاسبات در وزارت اقتصاد داشتیم.

وی نظارت هدایتگرانه، مقتدرانه و پیشگیرانه را شعار این سازمان عنوان کرد و گفت: در اصل ۵۴ قانون اساسی آمده که دیوان محاسبات، وظیفه پاسداری از بیت المال را دارد؛ پاسداری از بیت المال صرفا پاسداری از دارایی‌های فیزیکی نیست بلکه ما بیت المال را سرمایه‌های انسانی و همچنین مادی می‌دانیم.

عادل آذر با بیان اینکه شناسنامه دارکردن اموال دولت وظیفه ما است و از فساد جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: برآورد ما این است که در استان خوزستان، تنها یک چهارم اموال دولتی در سامانه ثبت اموال دولتی ثبت شده است در حالی که همه می‌دانیم از عدم ثبت اموال دولتی، سوء استفاده‌های بسیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع ترک تشریفات در استان خوزستان فراوان رخ می‌دهد، بیان کرد: این موضوع را باید رعایت کرد زیرا انجام آن شرایط خاصی دارد؛ برای مثال یکی از شرایط ترک تشریفات، اضطرار زمانی است اما نباید بگذاریم مهلت تمام شود و در لحظات آخر بگوییم اضطرار زمانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده که قاطبه مسؤولان و کارگزاران نظام، آدمهای پاکدستی هستند، بیان کرد: ما تخلف عمدی را غیر از جرم می‌دانیم؛ گاهی مسؤول تلقی و برداشت درستی از قانون ندارد و اشتباه عمل می‌کند؛ در بخش پیشگیرانه برای مدیران دوره‌های آموزشی در نظر گرفتیم تا به‌دلیل نداشتن اشراف به قوانین خطاها به حداقل برسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول