اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بعد اظهارات جنجالی درباره مدیر بازداشتی هواوی؛

سفیر کانادا در چین برکنار شد

بعد از اظهارات جنجالی سفیر کانادا در چین درباره مدیر بازداشتی هواوی در این کشور، نخست‌وزیر کانادا دستور برکناری وی را صادر کرد.

سفیر کانادا در چین برکنار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر کانادا در چین به‌دلیل اظهاراتی که درباره استرداد یکی از مدیران شرکت «هواوی» به آمریکا بیان کرده بود، به‌دستور نخست‌وزیر کانادا برکنار شد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «جان مک‌کالوم» سفیر این کشور در چین را اخراج کرده است اما دلیل آن را ذکر نکرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این در حالی است که ترودو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود که بخاطر اظهارات مک‌کالوم قصد ندارد او را تعویض و جایگزین کند.

مک‌کالوم پیشتر گفته بود که «مِنگ وان‌ژو» مدیر مالی هواوی – که چند ماه پیش به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران در کانادا بازداشت شده بود – مدارک محکمی برای مخالفت با درخواست آمریکا جهت استرداد او به واشنگتن در اختیار دارد و پرونده موجود علیه او، پرونده‌ای ناقص است.

سخنگوی نخست‌وزیر کانادا نیز از پاسخ دادن به سوال رویترز درباره دلیل برکناری سفیر این کشور در چین امتناع ورزید.

مک‌کالوم شامگاه شنبه نیز گفته بود: «از نظر کانادا، اگر (آمریکا) از درخواست استرداد (منگ وانژو) منصرف شود، خیلی خوب خواهد شد». اظهارنظرهای جنجالی سفیر کانادا در چین با واکنش‌های تند برخی از قانونگذاران پارلمان کانادا مواجه شد و آنها خواستار برکناری او شده بودند.

در روزهای اخیر، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره درخواست رسمی آمریکا از کانادا برای استرداد منگ وانژو صورت گرفته و «دیوید مک نائوتن» سفیر کانادا در واشنگتن هم از احتمال رسمی شدن این درخواست صحبت کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول