اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بندرعباس برگزار شد

اجلاس استانی «شیوه‌های دعوت به نماز»

اجلاس استانی «شیوه‌های دعوت به نماز» با حضور مدیر مرکز تخصصی نماز و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در بندرعباس برگزار، و از برترین‌های حوزه نماز تقدیر شد.

اجلاس استانی «شیوه‌های دعوت به نماز»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اجلاس استانی با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز با حضور حجت الاسلام اصغر آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز، ایرج حیدری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای این اجلاس، الله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح مأموریت‌ها و رسالت‌های این سازمان در حوزه سفرهای دریایی در استان، به بیان فعالیت‌های فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای ارتقاء معنویت در بین کارکنان این سازمان پرداخت.

                                                 

حجت الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد ادامه داد: به منظور ارزیابی ادارات فعال در حوزه ترویج فرهنگ نماز، برخی ادارات، مستند فعالیت‌های خود را به ستاد اقامه نماز استان ارسال کردند البته این بدان معنا نیست که دیگر ادارات فعالیتی در این زمینه نداشته‌اند.در ادامه این مراسم، مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان، تجلیل از ادارات و نهادهای فعال در عرصه توسعه و تروج فرهنگ اقامه نماز را از مهم‌ترین اهداف برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز عنوان کرد.

وی به تجلیل از مدیران برتر استان در حوزه نماز در شورای اداری اشاره کرد و گفت: به همین منظور، ۲۱ لوح‌تقدیر در نظر گرفته شده است همچنین در ستاد اقامه نماز از 51 نفر از فعالان نمازی تقدیر خواهد شد.

سپس حجت الاسلام اصغر آیتی مدیر مرکز تخصصی نماز عدم آگاهی مردم از معارف نماز، اولویت نداشتن نماز توسط عده‌ای از مسؤولان و همچنین ریشه‌ای کار نکردن در حوزه نماز را از نواقص نماز در جامعه برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم، از  نماز به عنوان اصل و اساس انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و بر اقامه صحیح نماز و حفظ این فریضه الهی تاکید کرد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ضمن برشمردن آثار و برکات نماز برای فرد نمازگزار، ادای این فریضه را دلیل مؤثری برای حفظ بهداشت، بازدارندگی از دزدی، رشوه خواری و بسیای از رذایل اخلاقی ذکر کرد.

وی همچنین از محرومیت 100 روستای هرمزگان از نعمت مسجد خبر داد و بر مشارکت جدی مردم در امر مهم مسجدسازی تاکید کرد.

همچنین ایرج حیدری معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز از دیگر سخنرانان اجلاس استانی با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز در بندرعباس بود.

گفتنی است، در پایان این اجلاس، از برترین‌ها در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول