اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود / بودجه پنهانی کشور ٢ هزار و ١٢۴ هزار میلیارد تومان است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود که یکی از این موارد یارانه ای ۲ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفتی است که به پالایشگاه ها داده می‌شود، اما آمار و ارقام آن در هیچ بخشی قید نمی‌شود.

۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود / بودجه پنهانی کشور ٢ هزار و ١٢۴ هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد حسن‌نژاد، با تاکید بر لزوم بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس، اظهار داشت: همه فکر می‌کنند که بودجه پنهانی کشور یک هزار و ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است در حالی که این افراد اشتباه فکر می‌کنند چرا که بودجه پنهانی کشور ٢ هزار و ١٢۴ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود که یکی از این موارد یارانه ای ۲ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفتی است که به پالایشگاه‌ها داده می‌شود، اما آمار و ارقام آن در هیچ بخشی قید نمی‌شود.

شرکت‌های دولتی تنها نیم درصد سود پرداخت می کنند

وی با اشاره به اینکه به سپرده های مردم در بانک ها حدود ۲۰ درصد سود تعلق گرفته و پرداخت می‌شود، ادامه داد: بودجه شرکت های دولتی و درآمدهای آنها حدود هزار و ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است، اما تمام سودی که توسط این شرکت ها پرداخت می شود حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده یعنی حدود نیم درصد، در حالی که باید با در نظر گرفتن کف این رقم ۲۴۰ هزار میلیارد تومان سود پرداخت شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در بودجه درآمد و هزینه شرکت‌های دولتی را برابر اعلام می‌کند، اظهار داشت:بطور مثال نباید و نمی‌توان زیان یک بانک را از منابع بانک دیگر پرداخت کرد، بنابراین باید سود و زیان هر یک از شرکت‌های دولتی را از یکدیگر جدا کرد،  اما متاسفانه دولت این سود و زیان را با یکدیگر ادغام کرده و آمار آن را یکجا ارائه می‌دهد که این موضوع خلاف در خلاف و ابهام در ابهام است.

تشکیل نهادی مستقل برای ساماندهی شرکت های دولتی

وی افزود: باید کمیته ای با همکاری دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی کل کشور و مجلس سه ماه قبل از بررسی بودجه  تشکیل شود تا بودجه شرکت‌های دولتی را مورد بحث و حسابرسی قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، راه حل دیگری نیز برای ساماندهی بودجه شرکت‌های دولتی ارائه کرد و گفت: می توان نهاد مستقلی تشکیل داد که تمام شرکت‌های دولتی زیر مجموعه این نهاد قرار گیرند و از این نهاد سوال کرده و بازده لازم را درخواست کرد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول