اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

طی 2 سال گذشته

44 مسکن روستایی تحویل مددجویان کمیته امداد جوکار شد

رئیس کمیته امداد جوکار از تحویل 44 مسکن روستایی به مددجویان فاقد مسکن این نهاد طی دو سال گذشته خبر داد.

44 مسکن روستایی تحویل مددجویان کمیته امداد جوکار شد

علی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه کمیته امداد جوکار دو سال پیش از کمیته امداد ملایر مستقل شده است اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 425 خانوار زیر پوشش این نهاد هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد جوکار در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات مددجویان تمام تلاش خود را طی دو سال گذشته به کار بسته است گفت: در راستای توانمندسازی 70 خانواده طی دو سال گذشته از چرخه مستمری از زیر پوشش این نهاد خارج شده‌اند.

رئیس کمیته امداد جوکار از ساخت 44 مسکن روستایی در دو سال گذشته توسط کمیته امداد جوکار برای مددجویان زیر پوشش خبر داد و تصریح کرد: 300 میلیون تومان نیز برای تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی در بخش مسکن مددجویان هزینه شده است.

وی از پرداخت 262 مورد وام خوداشتغالی و خودکفایی به مددجویان زیر پوشش در این مدت خبر داد و گفت: در این زمینه 3 میلیارد و 700 میلیون تومن به مددجویان پرداخت شده است.

خراسانی تعداد وام‌های تسهیلات قرض‌الحسنه را نیز طی دو سال گذشته 186 مورد  برشمرد و گفت: این مبالغ نیز 500 میلیون تومان و در بخش درمان، کارگشایی و مسکن بوده است.

وی از جمع‌آوری 160 میلیون تومان صدقات از 3 هزار و 200 صندوق کمیته امداد جوکار در دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: 110 میلیون تومان جهیزیه در این مدت به نوعروسان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد جوکار با بیان اینکه یک‌هزار و 250 حامی از 220 فرزند زیر پوشش طرح محسنین و ایتام زیر پوشش این نهاد حمایت می‌کنند گفت: مبلغ کمک‌حامیان و خیران در دو سال گذشته به کمیته امداد جوکار حدود یک‌میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی در سایر حوزه‌ها مانند جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها در این مدت 900 میلیون تومان بوده است افزود: در سایر بخش‌ها مانند کمک‌هزینه درمانی، کمک‌هزینه به دانشجویان و دانش‌آموزان، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی برای خانواده‌ها اقدامات لازم طی سال گذشته انجام شده است.

خراسانی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر توسط کمیته امداد جوکار از افتتاح 9 واحد مسکن  روستایی در روستاهای بخش جوکار خبر داد و گفت: برگزاری جشن تکلیف 40 دختر زیر پوشش، توزیع 40 سبد کالای بهداشتی بین خانواده‌ها، تفقد و دلجویی مسوولان از خانواده‌های زیر پوشش و توزیع سبد غذایی از جمله برنامه‌های این نهاد در دهه فجر است.

وی اعطای 40 مورد وام کارگشایی به خانواده‌های زیر پوشش و پرداخت پنج مورد جهیزیه با مبلغ 25 میلیون تومان به نوعروسان زیر پوشش و جشن شکرگزار‌ی زکات در روستای دهنو علی‌آباد را از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر برشمرد.

انتهای پیام/89013/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول