اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: کیفیت غذای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

فارس من| مدیران علوم پزشکی اصفهان کاهش کیفیت غذا را قبول ندارند

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کل برنامه غذایی در 3 وعده صبحانه، ناهار، شام با مشارکت دانشجویان و همچنین با حضور اعضا شورا صنفی بسته می‌شود.

فارس من| مدیران علوم پزشکی اصفهان کاهش کیفیت غذا را قبول ندارند

حسین اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره کیفیت غذای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: پایان هرماه جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای صنفی خوابگاه‌ها و یک نماینده از شورای صنفی دانشکده‌ها درسلف مرکزی دانشگاه برگزار و جزئیات برنامه غذایی ماه بعد مورد بحث قرار می‌گیرد و درنهایت با نظر دانشجویان و مسؤولان حوزه دانشجویی تصویب وجهت اجرا ابلاغ می‌شود، درواقع کل برنامه غذایی در 3 وعده صبحانه، ناهار، شام  با مشارکت دانشجویان و همچنین با حضور اعضا شورا صنفی بسته می‌شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به یکسان بود مواد اولیه و کیفیت پخت سلف‌های دانشگاه و خوابگاه تصریح کرد: مواد اولیه 4 آشپزخانه دانشگاه، یکسان و از انبارهای سلف مرکزی تهیه می‌شود و با توجه به آن‌که کارمندان سلف مرکزی و سایر محل‌های پخت غذا سابقه کار چندین ساله دارند، کیفیت پخت غذا در این مکان‌ها تفاوت چندانی ندارد و تقریباً یکسان است، البته در مکان‌هایی که تعداد پخت غذا کمتر است می‌توان کیفیت غذا را بیش از این ارتقا داد. 

وی با بیان آنکه پخت و توزیع غذای دانشجویان طبق قرارداد سالیانه به پیمانکار بخش خصوصی سپرده می‌شود و کل فرایند خرید مواد غذایی، انبارداری، پخت و توزیع آن بر عهده پیمانکار است، افزود: کارشناسان حوزه دانشجویی، نظارت بر انبارگردانی مواد غذایی پیمانکاران را بر عهده‌دارند، کیفیت و کمیت مواد غذایی را بر اساس استانداردها و شاخص‌های مربوطه کنترل می‌کنند، همچنین در قسمت پخت غذا، روزانه کارشناسان اداره تغذیه فرایند پخت را از ابتدا تا پایان نظارت می‌کنند.

اسماعیلی ادامه داد: در کنار آن گروه‌های مختلف دانشجویی از دانشکده‌های بهداشت و تغذیه به‌عنوان بخشی از برنامه درسی خود، بازدیدهای دوره‌ای از قسمت‌های مختلف سلف مرکزی را انجام می‌دهند که این امر تأثیر بسیاری در ارتقا کیفیت  غذای دانشجویان دارد؛ همچنین علاوه بر کنترل کارشناسان، دوربین‌های مداربسته مراحل پخت و توزیع را ثبت و ضبط می‌کنند تا در مواقع لزوم مورداستفاده قرار بگیرد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آنکه هزینه ماهیانه تهیه و توزیع 5 هزار پرس غذا در وعده‌های ناهار و شام، بیش از دوسوم بودجه را به خود اختصاص داده است، گفت: تلاش شده است تا افزایش تورم به‌ خصوص در تأمین هزینه مواد اولیه تأثیر منفی بر کیفیت غذای دانشجویی نداشته باشد چراکه رضایتمندی دانشجویان برای همه ما و به خصوص کارمندان ما در اداره تغذیه یک اصل و هدف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این نکته را هم مدنظر داشت که تعداد زیادی از دانشجویان از شهرهای مختلف با ذائقه‌های متفاوت وجود دارند، اما میانگین رضایت از غذا باوجوداین تفاوت‌ها، بالا است.

نخ گونی و مگس چاشنی غذای دانشجویان

در همین راستا حامد فدایی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر کاهش کیفیت غذای دانشجویان در مقایسه با سال قبل بیان داشت: امسال در مقایسه با سال گذشته، کیفیت و کمیت غذا دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی کاهش‌یافته است، برای مثال در موضوع کاهش کمیت غذا دانشجویان می‌توان گفت، در سال گذشته همراه با غذا میوه داده می‌شد که در سال جاری به‌ ندرت چنین چیزی دیده می‌شود و یا در یک بازه زمانی به همه دانشجویان وعده صبحانه داده می‌شد اما اکنون فقط به دانشجویان خوابگاهی داده می‌شود.

وی اذعان کرد: مساله مهم، کیفیت غذای دانشگاه است به‌ طوری‌که بعضاً در غذاهای دانشگاه نخ گونی و یا حتی مگس پیدا شده است و این‌ها نشان‌دهنده عدم کیفیت مطلوب غذاها و بی‌توجهی مسؤولان مربوطه است.

موضوع کیفیت غذای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از سوژه‌های ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «کیفیت بسیار پایین غذای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان» است. سردبیر این سوژه تاکنون بیش از 300 امضا را به عنوان حامی و تأییدکننده وجود این مشکل با خود همراه کرده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول