اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول روابط عمومی کانون نورالهدی عنوان کرد

تطابق فرم و محتوا در تئاتر جدید

مسؤول روابط عمومی کانون نورالهدی گفت: تئاتر مانند منبری می‌ماند که به دنبال انتقال محتوا آن‌هم با ابزاری به‌روزتر، کارآمدتر و اثرگذارتر است.

تطابق فرم و محتوا در تئاتر جدید

زینب حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: کانون نورالهدی، گروه مختلفی دارد که یکی از آنها تئاتر است و دلیل اینکه بین تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنر تئاتر را برگزیدیم این است که برای کار تبلیغی‌مان بهترین شیوه را انتخاب کرده باشیم.

وی در ادامه از قدرت نفوذ تئاتر، بر افکار مخاطب یادکرد و افزود: تئاتر، به منبری می‌ماند که به دنبال انتقال محتوا آن‌هم با ابزاری به‌روزتر، کارآمدتر و اثرگذارتر است؛ ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۶۷، تأکید داشته‌اند که طلاب به‌گونه‌ای وارد عرصه‌ی هنر شوند و از دیگران پیشی بگیرند، هرچند که در این مسیر با مخالفت‌های جدی مواجه شدیم اما استقامت کردیم.

مسؤول روابط عمومی کانون نورالهدی اضافه کرد: قصه‌ی جابر، قصه کسانی است که برخی شهید شده و برخی دیگر هنوز زنده‌اند؛ شخصیت علمی، تفکرات و رفتار شهید جابر که در تئاتر، شاهد آن هستیم برگرفته از زندگی شهیدی است که به خاطر امنیت خانواده‌اش، از گفتن اسم اصلی‌شان معذوریم.

وی در ادامه بیان کرد: شخصیت جابر یک جوان مؤمن انقلابی را به تصویر می‌کشد که رهبر ما از یک جوان انقلابی انتظار دارند؛ در حقیقت جابر یک الگوی کامل، برای بیدار کردن خوابیده‌ها و انگیزه دادن به ایستاده‌های مسیر انقلاب است.

این فعال عرصه‌ی تئاتر، با تأکید بر اینکه گروه نورالهدی مستقل است، خاطرنشان کرد: اعضای این کانون و تئاتر کاملاً مردمی کار می‌کنند و درآمد اندکی که از فروش بلیط‌ها به‌دست می‌آید، صرف وسایل کار و دکور و... می‌شود؛ ضمن اینکه حتی کارگردان و نویسنده هم درآمد شخصی از این مسئله ندارند.

حسینی درزمینه‌ صحنه‌های رزمی تئاتر جابر اظهار کرد: ازاین‌جهت که ورزش نیز ابزار تبلیغی ما است آن را نزد خانم زهرا فاطمی که کارگردان گروه و نایب فدراسیون این سبک در استان قم هستند آموزش دیدیم و تقریباً اکثر اعضای گروه دفاع شخصی را فراگرفته‌اند.

وی در پاسخ به انتقاداتی که به صحنه‌ شهادت جابر شده بود گفت: داستان شهادت، حقیقی بوده و این شهید که از بیان نامش معذوریم توسط سم فنتانین مسموم و سپس در شبیه‌سازی یک درگیری خیابانی به شهادت رسید، البته یک قسمت از تئاتر به خاطر مشکل میزانسن اجرا نشد که احتمالاً اگر آن بخش دیده می‌شد، این مسئله پیش نمی‌آمد.

این فعال عرصه‌ هنری درباره سیاسی بودن برخی صحنه‌های تئاتر خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی، ما طبق منویات رهبر معظم انقلاب پیش می‌رویم و مسئله‌ای نداریم؛ فرد انقلابی، باید شفاف و صریح باشد. ماهم در حیطه‌ خطوط حزب‌اللهی‌ها کار می‌کنیم.

حسینی در پایان یادآوری کرد: به نمایندگی از تمام شهدا و شهیدی که نمی‌توانیم نامش را بیان کنیم این تئاتر را تقدیم به شهید حججی و خلیلی می‌کنیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول