اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

بدهی 240 میلیارد ریالی شهرداری بناب به ادارات و پیمانکاران!

شهردار بناب از بدهی این شهرداری به ادارات و پیمانکاران خبر داد و گفت: شهرداری بناب از وضعیت مناسبی برخوردار نیست!

بدهی 240 میلیارد ریالی شهرداری بناب به ادارات و پیمانکاران!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محبوب تیزپاز نیاری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به اینکه در سال جاری 510 میلیارد ریال بودجه شهرداری بناب مصوب شده است؛ اظهار داشت: ولی اگر خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم، تا پایان سال جاری 260 میلیارد ریال از بودجه مذکور تحقق خواهد یافت که تقریباً نصف آن از طریق کمک‌های دولتی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد بودجه پیش‌بینی شده شهرداری بناب تحقق خواهد یافت؛ افزود: در شرایط فعلی شهرداری بناب 248 میلیارد ریال بدهی قطعی دارد که 130 میلیارد ریال آن مربوط به تأمین اجتماعی است و 10 میلیارد ریال آن نیز مربوط به اداره امور مالیاتی که امیدواریم با تلاشی که می شود، با همکاری شورا و همکاران بخشی از این مشکلات در سال 98 مرتفع شود.

کلیددار شهر بناب یادآور شد: از 85 هزار نفر جمعیت شهری بناب حدود 40 درصد جمعیت شهری در بافت های فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند و 36 هزار نفر از جمعیت شهری در این بافت ها ساکن هستند.

به گفته شهردار بناب این شهر از یک هزار و 200 هکتار وسعت شهری با یک هزارم کاربری مسکونی مواجه است و الان دیگر زمین با کاربری مسکونی نداریم تا برای آن پروانه صادر کنیم و فضاهای کاربری موجود نیز به نوعی مخدوش شده است و مردم به خاطر اینکه از شهرداری جواب منفی می شنوند به سمت روش‌های غیرقانونی و تفکیک‌های غیرقانونی سوق می‌یابند.

تیزپاز نیاری با اعلام اینکه نمای عمومی شهر نابسامان است؛ گفت: دیگر در خصوص این وضع نیازی به ارائه توضیح نمی‌بینم و روشنایی معابر شهری بناب نیز نابسامان است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه حاشیه‌های صوفی‌چای و قوبی‌چای ظرفیت مناسبی می‌تواند برای زیباسازی و محل گردشگری شهر باشد ولی در شرایط فعلی این مناطق چشم‌انداز مناسبی ندارند و به محل هدایت فاضلاب روستاهای بالادست تبدیل شده‌اند.

شهردار بناب از وجود حدود 140 عدد تیر برق در محلات مختلف در وسط خیابان ها و محلات شهر که موجبات ایجاد تصادفات و دیگر مشکلات هستند، خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری امور برق بزودی شاهد جابجایی این تیرهای برق باشیم.

تیزپاز نیاری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود این شرایط در شهرداری نباید از شهرداری بناب انتظار معجزه داشت، علیرغم اینکه شورا و شهرداری از هیچ تلاشی برای ایجاد امکانات رفاهی به شهروندان دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول