اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

از طریق فرابورس صورت می‌گیرد

پذیره نویسی اوراق منفعت بابت خرید منافع 11 چاه نفتی از شنبه هفته آینده

یک هزار میلیارد تومان اوراق منفعت «اروند» برای‎ ‎خرید منافع حاصل از توسعه 11 حلقه چاه نفت با نرخ سود 19 درصدی از شنبه هفته آینده پذیره‌نویسی می‌شود.‏

پذیره نویسی اوراق منفعت بابت خرید منافع 11 چاه نفتی از شنبه هفته آینده

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور پذیره‌نویسی یک هزار میلیارد تومان اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند از طریق فرابورس ایران از روز شنبه 13 بهمن ماه جاری به مدت سه روز کاری انجام می‌شود.

اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند برای‎ ‎خرید منافع حاصل از توسعه 11 حلقه چاه نفت منتشر شده که در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با نرخ 19 درصدی و به روش مبتنی بر حراج پذیره‌نویسی ‏خواهد شد.‏

شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند در زمینه توسعه میادین نفتی و گازی شامل طرح توسعه با لرزه‌نگاری، مطالعات مهندسی، حفاری چاه‌های نفتی و گازی، نصب تاسیسیات تولید و خطوط انتقال نفت و گاز و غیره فعالیت می‌کند .

این شرکت تعداد 10 میلیون ورقه منفعت خود به ارزش یک هزار میلیارد تومان را از طریق هفت شرکت تأمین سرمایه به عنوان متعهد پذیره نویس و بازار گردان شامل مبلغ  یکصد میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه امید، مبلغ  50میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه امین ،مبلغ 400 میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه تمدن ، مبلغ یکصد میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه کاردان ، مبلغ 200 میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، مبلغ یکصد میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه ملت و مبلغ 50 میلیارد تومان از طریق تأمین سرمایه نوین پذیره نویسی خواهد کرد.

مدت اعتبار این اوراق 3 ساله بوده و در 13 بهمن ماه 1400 شمسی سررسید می‌شود.همچنین نرخ اختیار خرید اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند به صورت 19 درصد سالانه تا سررسید است که هر 6 ماه یک‌بار به حساب دارندگان آن واریز خواهد شد.

همچنین شرکت ملی نفت ایران ضمانت اصل اوراق را بر عهده گرفته و صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت نیز به عنوان ضامن سود اوراق معرفی شده‌اند.

ناشر این اوراق شرکت واسط مهر و بانی آن شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند است و شرکت کارگزاری خبرگان سهام فروشنده این اوراق در فرابورس خواهد بود.

به گزارش فارس، شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند در 28 دی ماه 1393 از سوی اداره ثبت شرکت‌های استان تهران به ثبت رسیده و سپس در 28 اردیبهشت ماه 1394 نیز با شماره ثبت 3503 اداره ثبت خرمشهر نیز به ثبت رسیده است.

سرمایه این شرکت تا پایان سال مالی 95 بالغ بر 10 میلیارد تومان عنوان شده و مالکیت سهام کنترلی آن در اختیار شرکت افق زرین محاسب است.

منبع اصلی تأمین نقدینگی این شرکت در سال 94 اغلب از سوی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت بوده و در سال 95 نیز نقدینگی این شرکت از محل درآمد یک در هزار خدمات مدیریت و علی الحساب های دریافتی از شرکت ملی نفت ایران برای پرداخت هزینه‌های بانکی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول