اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اتهامات سنگین دولت آمریکا بر علیه هواوی

وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جنایی بی سابقه‌ای را علیه شرکت چینی هواوی مطرح کرده و آن را به نقض تحریم‌های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرده است.

اتهامات سنگین دولت آمریکا بر علیه هواوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، اتهامات دولت آمریکا علیه هواوی دو زیرمجموعه آن و نیز یک مقام اجرایی این شرکت را شامل می‌شود. هواوی به گمراه کردن بانک‌ها در مورد کسب و کار این شرکت و نقض تحریم‌های ایالات متحده نیز متهم شده است.

هواوی در واکنش به مواضع وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای تمامی اتهامات وارده را رد کرده و بر تبعیت خود از قوانین بین‌المللی تاکید کرده است.

هواوی در پرونده جداگانه ای به سرقت اسرار تجاری اپراتور مخابراتی تی – موبایل آمریکا نیز متهم شده است و ماموران فدرال آمریکا در حال تحقیق در این زمینه هستند.

در همین حین تلاش آمریکا برای استرداد منگ وانژو مدیر ارشد امور مالی هواوی به این کشور از کانادا همچنان در جریان است. وی به فریب و گمراه کردن بانک ها در مورد کسب و کار هواوی در ایران متهم است.

وی از اول دسامبر در کانادا دستگیر شده و قرار است به اتهامات او رسیدگی شود.

وزارت خارجه چین در اطلاعیه خود در این زمینه آمریکا را به تلاش برای تضعیف شرکت‌های فناوری چین متهم کرده و افزوده که این کشور مدتی است، به دنبال بی اعتبار کردن شرکت های چینی وفشار بر آنهاست و قصد دارد، فعالیت‌های قانونی آنها را متوقف کند، اما این اقدامات از انگیزه های سیاسی برخوردار است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول