اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رسوایی جنسی «هاروی واینستاین» نمایش می‌شود

«جان مَلکوویچ» در نمایشی اثر «دیوید مامت» با الهام از مساله رسوایی‌ جنسی «هاروی واینستاین» غول تهیه‌کنندگی هالیوود، در لندن به روی صحنه می‌رود.

رسوایی جنسی «هاروی واینستاین»  نمایش  می‌شود

به گزارش خبرنگار تیاتر خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، «جان مَلکوویچ» در نمایشی اثر «دیوید مامت» با الهام از مساله رسوایی‌ جنسی «هاروی واینستاین» غول تهیه‌کنندگی هالیوود، در لندن به روی صحنه می‌رود.

«جان مَلکوویچ» برای اولین بار پس از بیش از ۳۰ سال با بازی در نمایشنامه‌ای اثر «دیوید مامت» ملهم از «هاروی واینستاین» به صحنه بازمی‌گردد.

در این نمایش با عنوان «گندم تلخ» ملکوویچ در نقش «بارنی فِین» مدیر یک استودیوی هالیوودی که از جلال و شکوه به زیر کشیده شده، بازی می‌کند. این هنرپیشه در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت که اگرچه مامت از رسوایی هاروی واینستاین به عنوان منبع الهام برای آنچه که او آن را به عنوان «نمایش سیاه» توصیف می‌کند، لیکن شخصیت «فِین» مستقیما برمبنای واینستاین نیست.

این نمایش به کارگردانی دیوید مامت از هفتم ماه ژوئن تا چهاردهم سپتامبر در سالن «گاریک تیه‌تِر» در تئاتر«وست اِند» لندن به روی صحنه خواهد رفت. «دون ماکیچان» در نقش «سوندرا» دستیار آقای «فِین» ظاهر می‌شود.

مامت کارنامه درخشانی در تئاتر دارد. او در سال ۱۹۹۳ نمایش «اولِنا» را نوشت. داستان نمایش در مورد یک پروفسور بود که متهم به تعرض و تجاوز جنسی است. این نمایش در لندن به اجرا گذاشته شد. «هارولد پینتر» کارگردانی آن را برعهده داشت و «دیوید سوشه» هنرپیشه نقش معروف «هرکول پوآرو» نیز نقش اصلی این نمایش را ایفا کرد. ملکوویچ نیز تجربه ایفای نقش «پوآرو» را در یکی از آخرین اقتباس‌ها از رمان آگاتا کریستی که برای بی‌بی‌سی ساخته شد، در کارنامه هنری خود دارد.

هاروی واینستاین از سرشناس‌ترین تهیه‌کنندگان هالیوودی است که سال گذشته با چندین مورد اتهامات تجاوز و تعرض جنسی مواجه شد. اتهامات وی تنها به هالیوود و آمریکا محدود نشد و در دیگر کشورها ازجمله بریتانیا هم تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار گرفته و پلیس اسکاتلند یارد نیز چندین فقره اتهامات علیه وی را در دستور کار و روند رسیدگی قرار داده است. هرچند او تمام اتهامات را رد کرده و تمام آنها را روابطی دوجانبه و با رضایت طرفین اعلام کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول