اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

توسعه بخش معدن در قم با رعایت مصالح زیست محیطی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه بخش معدن در استان قم ممکن است، البته این توسعه نباید با تخریب محیط زیست همراه باشد.

توسعه بخش معدن در قم  با رعایت مصالح زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جعفر سرقینی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای معادن استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت پرداختن به توسعه معدن اظهار کرد: توسعه این بخش توسعه پایدار است و به همین دلیل ایجاد شغل در معدن دارای اهمیت است و ایجاد هر شغل در بخش معدن ایجاد چندین شغل به صورت غیرمستقیم را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در صورت مخالفت اداره منابع طبیعی یا اداره محیط زیست در یک استان در زمینه صدور پروانه بهره برداری از معدن امکان استفاده از ماده 24 قانون معادن و تشکیل هیأت حل اختلاف به ریاست استانداری برای تصمیم گیری در این خصوص وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: عملیات حفاری برای اکتشاف معدن تخریب چندانی ندارد و باید اولویت ویژه ای برای عملیات حفاری برای اکتشاف در قم داده شود.

سرقینی استان قم را یک استان معدنی از نظر وزارت صنعت ندانست و تصریح کرد: با این وجود ذخایر خوبی به لحاظ منگنز در قم وجود دارد، توسعه بخش معدن در این استان ممکن است، البته این توسعه نباید با تخریب محیط زیست همراه باشد.

وی ادامه داد: در ایران از اواسط دوره قاجار، قانون برای معادن وجود داشت و معادن جزو انفال محسوب می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بخش زیادی از اختیارات شورای معادن کشور به استان‌ها تفویض شده است، این مساله در زمینه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه ملی تنظیم بازار نیز رخ داد.

سرقینی معدن کاری را یک کار سخت دانست و تصریح کرد: ولی اگر یک معدن راه بیفتد، منافع زیادی برای بهره بردار از آن معدن دارد.

وی خاطرنشان کرد: ذخیره منیزیم زیادی در دریاچه نمک وجود دارد، اما با وجود راه اندازی یک کارخانه برای استحصال منیزیم در جوار این دریاچه به دلیل مصرف کم منیزیم در کشور و جهان این کارخانه پس از مدت کوتاهی تعطیل شد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول