اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی قطعه یک راه‌آهن بستان آباد-سراب با حضور رئیس مجلس

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی قطعه یک راه آهن بستان آباد-سراب آغاز به کار کرد.

آغاز عملیات اجرایی قطعه یک راه‌آهن بستان آباد-سراب با حضور رئیس مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی لاریجانی که صبح امروز به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده به شهرستان بستان‌آباد رفته و از برخی پروژه‌های عمرانی این شهرستان دیدن و با حضور وی قطعه یک راه‌آهن بستان آباد-سراب آغاز به کار کرد.

گزارش فارس حاکی از آن است که طرح راه‌آهن بستان آباد- سراب- اردبیل به طول ۱۸۲ کیلومتر با هدف اتصال ریلی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در دستور کار وزارت راه ‌و ‌شهرسازی قرار دارد، این طرح از ایستگاه بستان آباد آغاز شده و پس از عبور شهر سراب و حوالی شهرستان‌های کرکندی ، دوزدوزان، نیر و سرعین به راه آهن در حال احداث میانه- اردبیل متصل می‌شود.

احداث این طرح با توجه به وجود شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی و شهر سرعین به عنوان قطب گردشگری در طول این مسیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در فاز اول این طرح عملیات زیرسازی از شهر بستان آباد تا سراب به طول تقریبی ۷۷کیلومتر با اعتباری معادل ۵۵۰۰ میلیارد انجام می‌شود.

در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات زیرسازی فاز اول طرح حد فاصل بستان آباد تا سراب ظرف مدت ۴سال اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی قطعه اول پروژه به طول حدودا ۱۵کیلومتر و اعتباری معادل ۴۵۰ میلیارد ریال بودیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول