اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

در دهه فجر صورت می‌گيرد

افتتاح و کلنگ‌زنی 171 پروژه در کبودراهنگ

فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: کلنگ‌زنی پنج پروژه با 5 میلیارد و 940 میلیون تومان و افتتاح 166 پروژه با اعتبار بیش از 154 میلیارد تومان در دهه فجر امسال انجام می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی 171 پروژه در کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الله مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسط مردمی که سال‌ها زیر یوغ استبداد بودند به پیروزی رسید اظهار کرد: مردم در این 40 سال از خودگذشتگی و ایثار کردند و این انقلاب را به 40 سالگی رساندند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در دنیا نمونه ندارند افزود: ایران اسلامی از تمدنی دیرین برخوردار است و مردم آن انقلابی کردند تا ارزش‌های دینی احیا و استقلال این کشور ایجاد شود.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات را به نفع مستضعفان بر هم زد تصریح کرد: بسیاری از انقلاب‌ها به دلایل مختلفی در نیمه راه شکست خوردند و یا منحرف شدند و به سرانجام مطلوبی نرسیدند اما انقلاب اسلامی موفق شد به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با رهبری دینی، عَلَم مبارزه با خفقان و طاغوت که بیت‌المال را غارت می‌کردند و دین را به حاشیه کشانده بودند را بلند کردند ادامه داد: دشمنان نقشه‌های شومی برای نابودی انقلاب کشیدند و اتفاقات عجیب و غریبی مانند ترورهای گسترده را رقم زدند.

مهدوی با اشاره به اینکه خیانت‌ها، شرارت‌ها، ظهور طالبان، ظهور داعش و... برای مقابله با ایران بود خاطرنشان کرد:  رشادت مردم، ولایتمداری، پیروی از ارزش‌های دینی و ایستادگی، مقاومت، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای علمی و مدافع حرم همه و همه دشمنی‌ها را ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در 40 سالگی در حال آغاز شدن است گفت: همه مسؤولان دلسوزان انقلاب هستند اما میزان انقلابی‌گری شدت و حدت دارد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه امسال دهه فجر نزدیک به اوج حساسیت است خاطرنشان کرد: دشمن برای تضعیف باورهای دینی مردم، ناامید کردن مردم از مدیریت کشور و شکست دادن انقلاب به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه ما یقین به آینده انقلاب داریم که این انقلاب متعلق به فرد دیگری است گفت: حفظ این انقلاب تنها یک راه دارد و آن هم وحدت، دوری از حواشی و رجحان منافع ملی به منافع فردی و در انتها توجه به اقتصاد مقاومتی است.

مهدوی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: انقلاب به دنبال رسیدن به اهداف متعالی انسانی و اتصال مردم به خداوند و راه الهی است.

افتتاح 166 پروژه در دهه فجر

وی با بیان اینکه در دهه فجر 171 پروژه را در شهرستان کبودراهنک افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌کنیم افزود: پنج پروژه کلنگ‌زنی با 5 میلیارد و 940 میلیون تومان و 166 پروژه با اعتبار بیش از 154 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه مجموعه اعتبارات پروژه‌ها بیش از 160 میلیارد تومان است که برای 124 نفر به صورت دائم شغل ایجاد می‌کند تصریح کرد: این پروژه مربوط به شرکت‌هایی چون آبفار، میراث فرهنگی، شهرداری، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، ورزش و جوانان، برق، مخابرات، جهاد کشاورزی، دهیاری، اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به اینکه 102 میلیارد تومان برای افتتاح نیروگاه 7 مگاوات خورشیدی در شیرین‌سو تخصیص یافته که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است ادامه داد: یک پروژه هم با 7 میلیارد تومان مربوط به شرکت الوان ثابت افتتاح می‌شود.

 مهدوی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 500 برنامه در دهه فجر پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بیش از یک‌هزار برنامه را آماده کرده است و برنامه‌هایی چون جشن، مسابقات ورزشی، نمایشگاه، کرسی آزاداندیشی، مسابقات قرآنی، اهدا جهیزیه، اهدای سبد غذایی، مسابقات فرهنگی، اجرای زنگ انقلاب، پیاده روی خانوادگی و جشن تولد انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده که مردمی بودن برنامه‌ها شاخصه و تأکید اصلی مسؤولان است.

رتبه اول در شورای آموزش و پرورش استان برای کبودراهنگ

وی در تشریح اقدامات و دستاوردهای شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ رتبه اول را در شورای آموزش و پرورش استان بین 19 منطقه به دست آورده است.

فرماندار کبودراهنگ با اشاره به اینکه کبودراهنگ در اجلاس نماز نیز رتبه نخست را به دست آورده است افزود: همچنین در سطح استان رتبه اول امنیت را داریم و یک شهرستان کاملاً سفید هشتم.

جذب 20 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی

وی با بیان اینکه در میزان تولیدات کشاورزی رتبه اول تولید گندم و جو، دوم یونجه را به خود اختصاص دادیم تصریح کرد: در تسهیلات خوداشتغالی تا بیستم خردادماه سال جاری  کل اعتبارات جذب شده 700 میلیون تومان بوده است اما امروز 20 میلیارد و 417 میلیون تومان جذب کردیم و از رتبه آخر به رتبه پنجم در استان رسیدیم.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: با وجود مشکلات موجود سهمیه ما 18 میلیارد تومان بوده است که 20 میلیارد تومان جذب کردیم.

وی با بیان اینکه در بخش اشتغال فراگیر شهرستان با جذب 11 میلیارد و 400 میلیون تسهیلات تومان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی توانستیم با جذب بیش از یک‌میلیارد تومان تسهیلات رتبه چهارم را در استان به خود اختصاص دادیم.

مهدوی با اشاره به اینکه امسال بیشترین احداث خانه عالم در سطح کشور در شهرستان کبودراهنگ بوده است گفت: 52 مورد در شهرستان بوده و هر چه در این حوزه اعتبار گذاشته شود، سرمایه‌گذاری است .

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در هیچ روستایی گاز نداشتیم اظهار کرد :از 127 روستا، 124 روستا گاز دارند که چهار روستا زیر 20 خانوار هستند که البته گازرسانی آن در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه اولویت با روستای قلی‌آباد به خاطر ظرفیت گردشگری آن است افزود: قبل از انقلاب یک خط تلفن ایجاد شد  ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 4 هزار و 500 هزار خط تلفن در کل شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب هشت باب خانه بهداشت داریم اما امروز 89 خانه بهداشت داریم.

مهدوی با بیان اینکه یک بیمارستان با 87 تخت داریم ادامه داد: البته به دنبال رفع مشکلات این حوزه هستیم  و به زودی سی تی اسکن در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبلاً هشت درمانگاه داشتیم که امروز به 18 درمانگاه و 6 پایگاه سلامت در سطح شهرستان رسیده است خاطرنشان کرد: امروز سه دانشگاه در شهرستان وجود دارد و تعداد مدارس از 129 عدد به 261 مدرسه رسیدیم.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه قبل از انقلاب سینما نداشتیم گفت: امروز یک سینما داریم.

وی با اشاره به اینکه درصد بی‌سوادی قبل از پیروزی انقلاب 65 درصد بوده است اظهار کرد: امروز درصد بی‌سوادی بین 5 تا هفت درصد است به طوری که درصد باسوادی از 35 درصد پیش از انقلاب به 95 درصد رسیده است.

مهدوی با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ وسیع‌ترین شهرستان استان هستیم افزود: تأمین امنیت این شهرستان کار ساده‌ای نیست؛ امروز هشت پاسگاه داریم در حالی که قبل از انقلاب یک پاسگاه داشتیم.

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کبودراهنگ قبل از انقلاب

 وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پیش از انقلاب در بخش مکانیزاسیون 2 هزار و 497 دستگاه فعالیت می‌کردند تصریح کرد: امروز 14 هزار و 974 عدد داریم و با 600 درصد رشد مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ ادامه داد:  آبیاری تحت فشار قبل از انقلاب وجود نداشت و امروز 25 هزار و 724 هکتار زیر پوشش آبیاری تحت فشار است.

احداث 132 کارخانه پس از انقلاب در شهرستان کبودراهنگ

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب یک کارخانه هم نداشتیم خاطرنشان کرد: 132 کارخانه و 24 تعاونی در شهرستان فعالیت می‌کند.

مهدوی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هفت روستا برق داشتیم گفت: اما امروز همه روستاها برق‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نیروگاه خورشیدی نداشتیم، اظهار کرد: دو نیروگاه هفت مگاواتی احداث شده، یک نیروگاه در دست احداث است و یک نیروگاه برق و حرارت داریم.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه پیش از انقلاب واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی نشده است افزود: اما پس از انقلاب 12 هزار و 650 واحد بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه هیچ روستایی آسفالت نداشت، تصریح کرد: امروز 66 روستا کاملاً دارای آسفالت است و بقیه آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی روستاها قبل از انقلاب نشده بود ادامه داد: امروز 114 روستا بهسازی شده است.

فرماندار کبودراهنگ از ایجاد 40 واحد ورزشی پس از انقلاب خبر داد و با بیان اینکه پیش از پیروزی تنها دو واحد ورزشی در شهرستان وجود داشت گفت: زیر پوشش قرار دادن 5 هزار و 675 نفر به بیمه روستایی، 6 خانه بوم‌گردی از دیگر خدمات انقلاب به شهرستان است.

وی در ادامه غار علیصدر و تخصیص بخشی از درآمد آن برای شهرستان را یکی از دغدغه‌های اصلی خود دانست و گفت: من عضو هیأت مدیره شرکت سیاحتی علیصدر نیستم و در جلسات آن هم شرکت نمی‌کنم چرا که مثمر ثمر نیست.

شهردار و شورا شهر کبودراهنگ کار مثبتی انجام نداده است

فرماندار شهرستان کبودراهنگ درباره شهردار شهر کبودراهنگ نیز گفت: شورا و شهردار هیچ کار مثبتی انجام ندادند و بارها با آنها صحبت شد که در راستای منافع مردم گام بردارند اما هیچ یک کوتاه نیامدند.

قلی‌آباد مظلوم است

وی منطقه گردشگری قلی‌آباد را مظلوم دانست و گفت: برخی از افراد که بومی هستند اما دلسوز شهرستان نیستند نمی‌خواهند مکانی برای شادی مردم ایجاد شود در حالی که شادی کردن در بستری سالم و در چارچوب، نیاز مردم است.

مهدوی با بیان اینکه طرح 10 ساله برای منطقه گردشگری قلی‌آباد در نظر گرفته شده است اظهار کرد: مشاور در حوزه مذهبی، توریستی، گردشگری، اقتصادی و... برنامه ریزی می‌کند و بسیاری از ادارات درگیر هستند.

وی با بیان اینکه 15 فروچاله در شهرستان کبودراهنگ وجود دارد که نخستین آن در سال 74 ایجاد شده است افزود: می‌توان از این فروچاله‌ها به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کرد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ از راه‌اندازی دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

توزیع گوشت و مرغ و برنج در همدان

وی از توزیع ارزاق عمومی در شهرستان خبر داد و گفت: از برج 6 تاکنون 214 تن برنج، 50 تن گوشت و 40 تن مرغ توزیع شده است و مراکز توزیع  از 6 نقطه به 12 نقطه رسیده و به زودی در همه روستاهای شهرستان برنج توزیع می‎شود.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول