اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بهرام توکلی در نشست خبری:

مناقشات مرگ تختی را پایان دادیم/ مهم شیوه زندگی غلامرضا تختی است، نه مرگ او

کارگردان فیلم تختی گفت: تصمیم این بود که به مناقشات مرگ این پهلوان پایان داده شود، اما نکته مهم، زندگی و شیوه زندگی او بود.

مناقشات مرگ تختی را پایان دادیم/ مهم شیوه زندگی غلامرضا تختی است، نه مرگ او

به گزارش خبرنگار سینمای خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم سینمایی غلامرضا تختی شب گذشته با تاخیر زیاد اما با اقبال رسانه‌ها در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. بهرام توکلی کارگردان فیلم عنوان کرد: عذر تقصیر برای تاخیر که به دلیل مسایل فنی بود. 

وی افزود: یکی از وجوه پررنگ زندگی تختی، ورزش بود و وجود یک گزارشگر در کنار او پیونددهنده فرم‌ها بود. هرچند زندگی او بسیار غنی‌تر از این صحبت‌هاست. 

توکلی درباره دوران کودکی تختی گفت: تصمیم بود به وجوه زندگی او پرداخته شود و از هر بخش دستنوشته‌ها و خاطراتش استفاده کردیم؛ پس راهنمای ما خود آقای تختی بود.

 

توکلی اظهار داشت: شرط اصلی طراحی قصه توجه به اسناد مربوط به تختی بود. سال‌ها ایده این فیلم در ذهن آقای ملکان بوده و نقش اصلی ترسیم دنیای فیلم با من نبوده. بنابراین ترجیح می‌دهم برخی سوالات را آقای ملکان جواب دهند.

سعید ملکان نیز گفت: از پولاد کیمیایی عذرخواهی می‌کنم چون ما اطلاع نداشتیم فیلممان با فیلم ایشان جابه‌جا شود. ۷۰ درصد پلان‌های ما ویژوال داشت. ایراداتی در چند پلان ایجاد شده بود که باعث تاخیر رسیدن کار شد. 

وی درباره تغییر امیر جدیدی نیز گفت: گریم تختی در چند مقطع سنی، سنگین بود و با مشورت خود امیر جدیدی تصمیم گرفتیم تغییر دهیم. الگوی رفتاری خود جدیدی، زندگی آقای تختی است. به جای شایعه‌سازی رفتار تختی را الگوی خود کنیم.

در ادامه نشست، نمایندگان رسانه‌ها بازیگران نقش کوچک تا بزرگسالی تختی را تشویق کردند.

 

حمیدرضا آذرنگ در واکنش به سوال خبرنگاری درباره عدم تحریف در این فیلم با توجه به اینکه خیلی مستندات کنونی چون قائم مقام سراسر تحریف هستند، از این خبرنگار تشکر کرد. 

توکلی درباره مرگ تختی که در فیلم خودکشی نشان داده می‌شود، گفت: تصمیم بر این بود که این طور در همان سکانس ابتدایی نشان دهیم که مناقشات درباره مرگ او پایان داده شود، اما نکته مهم زندگی و شیوه زندگی او بود. این تحلیل را هر کسی بدان خواهد رسید و نتیجه واضحی است که هر کس در تحقیقات بدان خواهد رسید.

عزیزی آهنگساز نیز گفت: تلاش کردیم موسیقی زیاد شنیده نشود و همراه فیلم باشد.

 

در ادامه بهنوش طباطبایی با بیان اینکه بعداز دو سال در فیلم‌های تختی و رد خون بازی کرده، گفت: من به دلیل رفاقت ۱۸ ساله با آقای ملکان و تجربه همکاری با آقای توکلی و نام و یاد آقای تختی که اسطوره من هستند، بی‌ خوانش فیلمنامه کار را قبول کردم.

وی درباره نقش همسر تختی گفت: شخصیت او واقعی و متمایز از زنان دیگر آن روزگار بود. من هم تحقیقاتی داشتم. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که اخلاق و احترام به بزرگتر و کمک به دیگران و صداقت رو به افول می‌رود. در این شرایط، ساخت فیلم از این اسطوره برایم قابل اهمیت است. من حضور کمی داشتم، اما کنار مرد بزرگی بودم.

ستاره پسیانی با بیان اینکه هنوز از دیدن فیلم هیجان‌زده است، گفت: نقش من آخرین نفری است که او را قبل از مرگ می‌بیند و این برایم عجیب بوده است.

توکلی در ادامه گفت: تنگه ابوغریب و تختی هر دو در ذهن من و سعید ملکان بوده است. 

محمدرضا منصوری مجری طرح گفت: فیلم با مشارکت بنیاد فارابی و سعید ملکان ساخته شده و همه بحث‌های ماه‌های گذشته شایعه‌ای بیش نبود.

 

ملکان درباره سیاه و سفید کار کردن کار گفت: از ابتدا تصمیم گرفتیم کار را سیاه و سفید کار کنیم.

او همچنین درباره اینکه به عنوان فیلمساز رانتی شناخته شده گفت: شما سند بیاورید. بدون سند که نمی‌شود ادعا کرد! ما از بنیاد فارابی وام نگرفتیم، مشارکت بود.

آذرنگ خطاب به خبرنگاری که کار ملکان را رانتی دانست، گفت: شما اگر مشکلی با آقای ملکان و رانت او دارید در رسانه خود جدا مطرح کنید و کمر ملکان را بشکنید، نه اینجا و بعداز تماشای فیلم! جریان فیلمسازی به حدی در ایران سخت است که ذائقه با فیلم‌هایی پروپاگاندایی تامین نمی‌شود. یک تشکر ساده از فیلم سخت نیست. اینکه فیلم را کنار بگذاریم و به رانت بچسبیم درست نیست.

در ادامه نقدی مبنی بر عدم حضور بازیگران نقش‌های کودکی تا بزرگسالی تختی پشت تریبون و حضور سلبریتی‌ها با چندسکانس کوتاه پشت تریبون مطرح شد و سپس چهار بازیگر نقش تختی با هدایت فرزاد حسنی و حمیدرضا آذرنگ روی سن حاضر شدند.

امیررضا فرامرزی بازیگر نقش کودکی تختی گفت: بازی سختی داشتم اما برایم افتخار بود.

علیرضا گودرزی بازیگر نقش نوجوانی تختی و محسن تختی و محسن شهبازی بازیگران بزرگسالی تختی نیز صحبت‌های کوتاهی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول