اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس دیوان محاسبات کشور انتقاد کرد

هرمزگان در صدر استان‌های دارای پرونده‌های زمین‌خواری و دریاخواری

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: استان هرمزگان در صدر استان‌های دارای زمین خواری است که گزارش این تخلف در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 هرمزگان در صدر استان‌های دارای پرونده‌های زمین‌خواری و دریاخواری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عادل آذر پیش از ظهر امروز در یازدهمین شورای اداری هرمزگان اظهار داشت: در حوزه زمین خواری، دریاخواری و ... در هرمزگان به میزان زیاد وجود دارد.گزارش این تخلفات در جلسه غیرعلنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.قبل از انقلاب دیوان محاسبات به این صورت فعلی در کشور نداشتیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: در چند کشور معدود اینگونه دیوان محاسبات  که در قانون اساسی برآنها تاکید شده باشد، وجود دارد.دغدغه‌ای نظارتی در استان وجود دارد که بایستی مدنظر قرار گیرد.

آذر تاکید کرد: در استان‌ها کمترین مشکلات نظارتی وجود دارد و مورد آلومینیوم المهدی را به‌صورت کشوری بررسی می‌کنیم. استان هرمزگان یکی از استان‌های پاک کشور است و فقط چند مورد ملی وجود دارد‌.مواردی در معرض تخلف است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: به حسابرسان هم تاکید کرده این که تعامل با دستگاه‌ها را داشته باشند. نظارت‌های مستمر مالی بایستی پیشگیرانه، هدایتگرانه و  مقتدرانه باشد.باور داریم که نظارت را در خدمت توسعه بیاوریم و این نظارت ها نباید مانع توسعه استان و کشور باشد‌‌.

وی اظهارداشت: در بخش پیشگیرانه و هدایتگرانه هم تلاش کردیم  به نفع دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود.در بررسی پرونده تخلفات مدیران در ۲۰ سال گذشته متوجه شدیم ۹۸درصد مدیران  تصرف در بیت المال نکرده و انحراف از قانون داشته اند و کمتر مدیر دست‌کجی داشتیم‌ و بیشتر مدیران دست پاک و باشرف هستند.موضوع هدایتگرانه به بخش اخذ مشاوره از دستگاه‌های اجرایی توسط دیوان محاسبات برمی‌گردد .اداره کل دیوان محاسبات هرمزگان جزو ادارات درجه یک کشور است که دارای کارشناسان خبره است. 

وی اظهارداشت: تاکید کرده ام که درب دیوان محاسبات استان ها به روی مدیران باز باشد و مدیران  مشاوره های قانونی و... دریافت کنند .بحث مچ گیری و... را نداریم و در مرام کارکنان دیوان محاسبات این نیست که اینگونه عمل کنند.بایستی مدیران قدرت و جسارت اجرا در بخش‌های مختلف داشته باشند.بخشی از درخواست های استاندار از توان دیوان محاسبات خارج است و نیاز به مصوبات مجلس دارد.

آذر دغدغه هایش را در خصوص استان هرمزگان اعلام کرد: مدیران بایستی نسبت به بیت المال دلسوزی داشته باشند. برخی دانشگاه ها و دستگاه ها اعتبارات را هزینه نمی کنند و در بانک‌ها پس انداز می‌کنند تا از سودش استفاده کنند. اعتبارات عمرانی نباید خواب سرمایه داشته باشد‌‌.در بخش کارشناسی اموال در مزایده‌ها، چالش‌هایی وجود دارد‌.گزارشی در استان تهیه کرده ایم و در گزارش غیرعلنی مجلس در زمینه زمین خواری، دریا خواری و... ارایه می کنیم و هرمزگان در حوزه زمین خواری دارای رتبه و رده بالایی است.عوارض ارزش افزوده بایستی در همان روستاها و برای عمران و آبادانی همان روستا هزینه شود که در برخی مناطق تخلفاتی صورت می‌گیرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور بر خرید کالاهای باکیفیت ایرانی در ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و افزود: در صورتی‌که کالایی ایرانی کیفیت مناسبی ندارد و یا قیمت بالاتری دارد، بایستی با صورتجلسه و کسب مجوز، کالایی غیرایرانی خریداری شود.اموال دولت بایستی شناسنامه دار شوند تا از تضییع اموال دولت جلوگیری شود.

آذر بر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم تاکید کرد و گفت: وزارت کشور این قانون را بخوبی اجرا کرده است که قدردانی می‌کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور بر بیمه انبارها و اموال دولت تاکید کرد و گفت: آگهی‌های دولتی بایستی با نظارت ارشاد توزیع شود و از اجرای این قانون در این بخش در استان شکایت‌ها و گلایه هایی وجود دارد که بایستی این آگهی‌ها عادلانه و دقیقا براساس قانون اجرایی شود و انتظار و تاکید داریم استاندار بر روند اجرای این قانون و توزیع آگهی‌های دولتی توسط ارشاد نظارت کند‌.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول