اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه هایی بر یک سفر/

مطالبه به حق مردم از زبان امام جمعه سراب

سفر نیم روزه لاریحانی به سراب با حاشیه‌های جالبی همراه بود؛ از ممانعت ورود خبرنگاران به محل نفلین سینیت تا جلوگیری از ورود دوربین و گوشی‌های همراه به محل دیدار و از همه مهم‌تر سخنان جسورانه امام جمعه سراب دربیان مطالبه به حق مردم درمورد بیدادگرانی که به دل بسیاری چسبید.

مطالبه به حق مردم از زبان امام جمعه سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، در محل ورود به کارخانه ای که گفته می‌سود عملیات اجرایی آن قرار است آغاز شود و فعلا حصارهای دیواری و ساختمان اداری آن مشهود است از ورود خبرنگاران محلی که دارای کارت صادرشده از طرف حراست استانداری بودند ممانعت به عمل آمد و بعدا خبر مبادله موافقتنامه اجرای نفلین مخابره شد اما تکراری بودن چنین خبرهایی و خلف وعده‌های قبلی باعث تردید بسیاری از شهروندان نسبت به عملی بودن این طرح شد.

در مورد راه‌آهن سراب بستان آباد نیز فعلا د رروی کاغذ حرف‌هایی گفته می‌شود و کلنگ عملیات اجرایی فاز اول به طول ۱۵ کیلومتر زده شد این خبر نیز با توجه به وعده‌های قبلی و به درازا کشیدن افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد تبریز موجب طرح پرسش‌هایی دراین زمینه شد.

دیدار مردمی رئیس مجلس نیز با حواشی جالبی همراه بود؛ محل این دیدار در سالن برج میلاد سراب که به صورت مشارکتی با شهرداری توسط سرمایه‌گذار خصوصی احداث شده برنامه‌ریزی شده بود تا افتتاح نیز صورت گیرد.

 

درحالی که شهروندان سرابی طبق سنت‌های سالیان قبل انتظار داشتند دیدار مردمی دریکی از مساجد صورت گیرد اما این‌گونه نشد؛ افراد دعوت شده از چند روز قبل گلچین شده بودند و از طرف اُرگان‌های دولتی و برخی تشکل‌های مردم نهاد معرفی شده بودند .که باید کارت ورود را از فرمانداری سراب دریافت می‌کردند.


در این دیدار مردمی حضور روحانیان، منسوبین شهدا و ایثارگران و افراد عادی بسیار کمرنگ بود.

سخنان امام جمعه سراب در بیان مطالبه به حق مردم از بیدادگرانی بازتاب خوبی در محافل داشت ؛امام جمعه سراب تصریح کرد که مجلس به فکر حل مشکل گرانی باشد و نقش نظارتی خود را تقویت کند.

دراین افتتاح بسیاری برای تکمیل آلبوم عکس خود تلاش کردند تا عکس یادگاری با رئیس مجلس بگیرند درحالی که خبری از زحمت کشان برج میلاد سراب نبود.
همچنین عدم همراهی وزرای صمت وراه  مسکن و شهرسازی  با رئیس مجلس باعث طرح این پرسش شد که آیا وعده‌های این سفر با ضمانت اجرایی همراه خواهد بود.

یادداشت از علی عباس‌زاده

انتهای پیام/۶۰۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول