اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

دشمن در مقابل فهم نفوذ ایران درمانده است/ مدیران جهادی عامل پیشرفت‌اند، مسوولان اشرافی مشکل‌ساز

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن در مقابل فهم نفوذ ایران در منطقه درمانده است گفت: مشکلات امروز مربوط به انقلاب نیست بلکه به سوء مدیریت‌ مسوولان اشرافی بازمی‌گردد، وگرنه آن جا که مدیر لایق و جهادی داشتیم پیشرفت کردیم.

دشمن در مقابل فهم نفوذ ایران درمانده است/ مدیران جهادی عامل پیشرفت‌اند، مسوولان اشرافی مشکل‌ساز

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا ترقی امشب در جمع نمازگزاران مسجد جامع همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با دست خالی اما همت ملت ایران رژیم تا بن دندان مسلح شاه را که آمریکا پشتیبان آن بود سرنگون کرد اظهار کرد: روز 12 بهمن روز اندیشه و تفکر امام برای انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه جریان‌های متعدد برای مخالفت رژیم شاهنشاهی فعالیت داشتند و هرکدام راهی را تبلیغ و ترویج می‌کردند افزود: برخی معتقد بودند باید دست به اسلحه برد و پس از پیروزی یک نظام سوسیالیستی و کمونیستی مستقر کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی نیز تنها معتقد به «رفرم» بودند که شاه بماند و تغییرات روبنایی انجام شود تصریح کرد: برخی نیز معتقد بودند بدون پشتیبانی یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی امکان تغییر رژیم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مقابل همه این اندیشه‌ها که برخی از آنها به دلیل قبول نداشتن اسلام به عنوان مکتبی برای اداره کشور، راه‌های دیگر را برمی‌گزیدند، راه امام(ره) وجود داشت ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از تبعید به ترکیه در سال 42 و رفتن به عراق با نوشتن کتاب «حکومت اسلامی» اثبات کرد اسلام ظرفیت اداره کشور در همه حوزه‌ها را دارد.

ترقی تأکید کرد: ملت در میان همه این تفکرات از تفکر امام خمینی(ره) استقبال کرد و هرگز به جریان‌های التقاطی، ملی‌مذهبی‌ها و سوسیالیست‌ها اعتماد نکرد بلکه به این اعتقاد رسید که تفکر و راه امام ملت را نجات می‌دهد و از یوغ استکبار می‌رهاند.

اعتماد به نفس امام(ره) دشمن را غافلگیر کرد

وی با بیان اینکه دنیا این جریان را درک نمی‌کرد ادامه داد: همه تصور می‌کردند امام(ره) یک مرجع مذهبی است که اگر به ایران بازگردد به قم رفته و دنبال کار طلبگی خود می‌رود و راهکارهایی را ارائه می‌دهد اما این تصور که امام با حضور خود شاه و نظام سلطنتی را از بین ببرد و استکبار جهانی را به زانو درآورد، هرگز وجود نداشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در مقطع بازگشت امام(ره) به کشور، آنچه که ذهن استکبار جهانی و عوامل آن را تحت تأثیر قرار داد اعتماد به نفس ایشان و به هم ریختن ساختار سیاسی رژیم گذشته بود خاطرنشان کرد: هیچ فرمولی در آستین آمریکا و انگلیس برای مقابله با امام نبود چون شناختی از او و مکتبش نداشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل امروز هزاران اندیشکده در آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده که اندیشه شیعه و امام(ره) را بررسی کنند.

ترقی گفت: آنها به دنبال این هستند بفهمند این چه اندیشه‌ای است که حزب‌الله را قدرتمند می‌کند، در مقابل استکبار می‌ایستد، بین ملت‌ها نفوذ می‌کند تا آن جا که 200 هزار نفر از جوانان برای دفاع از آرمان‌هایش مقابل گلوله‌های دشمن سینه سپر کرده و با افتخار شهید می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا در مقابل فهم نفوذ ایران در منطقه درمانده است اظهار کرد: دانشجویان غربی بسیاری برای تحقیق به میان حزب‌الله رفته‌اند که این موضوع به قدرت آن بازمی‌گردد.

دشمن هرگز امام و مکتب او را درک نکرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: همه این‌ها نشان می‌دهد محاسبات دشمن نسبت به امام(ره) و اسلام به دلیل نبود شناخت، اشتباه درآمده در حالی که امام(ره) همه موارد را پیش‌بینی و آینده را ترسیم کرده بود.

 وی با اشاره به اینکه هر سخن امام خمینی(ره) متکی به الهام و درکش از اراده الهی است تصریح کرد: اندیشه امام راحل نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد محکم به راهی است که برگزید.

ترقی با بیان اینکه در ایران عوامل رژیم شاهنشاهی نمی‌خواستند امام به ایران بیاید ادامه داد: جبهه انقلاب نیز نگران بودند که اگر هواپیمای حامل امام مورد هدف قرار گیرد چه اتفاقی می‌افتد اما ایشان با خیال آسوده و آرامش کامل در پاسخ به خبرنگاری که احساس او را می‌پرسد می‌گوید «هیچ»!

وی با اشاره به اینکه چندمیلیون نفر برای استقبال از امام از کل کشور عازم فرودگاه شدند خاطرنشان کرد: مردم ایثار و فداکاری بی‌نظیری به خرج دادند تا انقلاب به نتیجه رسید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در تاریخ چنین استقبالی از امام و رهبر یک انقلاب دیده نشده است گفت: امام به محض ورود به کشور فرمول ویژه‌ حاکمیت دوگانه را به کار برد تا کار رژیم را پایان دهد.

وی با اشاره به اینکه امام در مقابل سخنان بختیار سخنان متفاوتی را بیان فرمودند اظهار کرد: در نهایت شعار «بختیار نوکر بی‌اختیار» بیان شد و تمام ساختارهای رژیم از جمله ارتش، ساواک، شهربانی، شاکله سلطنت و شورا به هم ریخت.

پیش از انقلاب اسلام منهای حکومت را ترویج می‌کردند

ترقی با بیان اینکه آمریکایی‌هایی که به دنبال تقویت شاه بودند از کشور فرار کردند افزود: امام وارد شد و اسلام ناب ساری و جاری شد و در ادامه اسلام منهای سیاست و دخالت در حکومت کنار گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلام منهای سیاست را ترویج می‌دادند تصریح کرد: امام راحل با پیشبرد اسلام واقعی کشور را به یک جامعه پیشرو در اسلام سیاسی مطرح کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با ورود امام خفقان از بین رفت، مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند، انتخابات فرمایشی پایان یافت و عزت و سرافرازی برای مردم به ارمغان آمد.

وی با بیان اینکه امام محرومان و مستضعفان را نجات داد خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 50 درصد جمعیت فقیر بودند و روستاها راه و امکانات نداشتند، از خودمان هم پزشکی نداشتیم.

ترقی با اشاره به اینکه جامعه ایران در حالی که 6 میلیون بشکه در روز فروخته می‌شد در فقر به سر می‌برد گفت: امروز 80 میلیون نفر جمعیت داریم و کشور با 1.5 میلیون بشکه نفت در روز اداره می‌شود.

مشکلات امروز به خاطر سوء مدیریت‌هاست

وی با بیان اینکه مشکلات امروز مربوط به انقلاب نیست بلکه به سوء مدیریت‌ها بازمی‌گردد اظهار کرد: اگر مدیران شایسته بر مسند مسؤولیت قرار می‌گرفتند مردم مزه شیرین کارگزاران صالح و پاکدست را می‌چشیدند و با فساد روبه‌رو نمی‌شدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ما در ساختن جامعه بر مبنای دین کوتاهی کردیم افزود: انقلاب امام(ره) تنها به دنبال انقلاب سیاسی و تغییر رژیم نبود بلکه به دنبال انقلاب در اخلاق، فرهنگ، اقتصاد، مدیریت و همه شئون جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه اگر مسؤولی دروغ بگوید به فرهنگ و اخلاق جامعه آسیب وارد می‌کند تصریح کرد: لازم است انقلاب را در همه عرصه‌ها تکامل ببخشیم.

ترقی با بیان اینکه مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی نباید ذهن مردم را از دستاوردهای بزرگ انقلاب دور کند ادامه داد: انقلاب برای ما کارهای بسیاری کرده و این ما هستیم که کاری برای انقلاب نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی مردم از نظام و رهبری نشان داده که این مردم بهترین ملت روی زمین هستند بنابراین وجود مردم خوب به مجریان و قانون‌گزاران خوبی هم نیاز دارد.

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز مردم در انتخاب‌های خود باید شاخص‌های لازم را رعایت کنند گفت: اگر مردم این موارد را رعایت نکنند چوبش آن را می‌خوردند و افرادی انتخاب می‌شوند که در تراز انقلاب نیستند.

وی با بیان اینکه رشد علم ایران 11 برابر دنیاست اظهار کرد: بسیاری از کشورها توان رسیدن به دستاوردهای علمی ایران را ندارند که همه این دستاوردها نیز پس از انقلاب محقق شد.

ترقی با اشاره به اینکه حق این ملت با این وفاداری و رشادت مشکلات امروزی نیست افزود: حق ملت این نیست که برخی فضای فرهنگی را آلوده کنند و افرادی نیز پس از تصدی مسؤولیت به بیت‌المال دست‌درازی کنند.

فساد در ایران سیستمی نیست

وی با بیان اینکه فساد در کشور ایران سیستمی نیست تصریح کرد: البته همین فساد برای جامعه اسلامی زیاد است، این سوال مطرح می‌شود که چرا با دانه‌درشت‌ها برخورد نمی‌شود که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حق مردم این نیست که ببینند یک نفر بیت‌المال را خورده و یا در هر خانواده یک بیکار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مسؤولان باید خدمت بی‌منت کنند خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مشکلات مردم را بشنوند و در این راه فعالیت کنند.

ترقی با بیان اینکه بسیاری از شخصیت‌ها در جریان انقلاب زندگی خود را از دست دادند گفت: استان همدان شخصیت‌هایی چون سردار همدانی دارد که عمر خود را در راه پیشبرد اهداف انقلاب گذاشتند و مردم قدردان آن‌ها هستند.

انتهای پیام/89040/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول