اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خبر داد

اعطای وام به 3500 دانشجوی دانشگاه تبریز

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از اعطای بیش از 46 میلیارد ریال انواع وام دانشجویی به 3 هزارو 500 دانشجوی این دانشگاه در نیم‌سال اول تحصیلی ۹8-۹7 خبر داد.

اعطای وام به 3500 دانشجوی دانشگاه تبریز

حسین امامعلی‌پور امروز در این خصوص و گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اعلام اینکه انواع وام‌ها از سوی دانشگاه به دانشجویان اعطا می‌شود، اظهار داشت: در نیم‌سال اول تحصیلی ۹8-۹7 برای 3 هزار و 574 نفر در قالب انواع وام دانشجویی به میزان بیش از 46 ریال در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته که در مقایسه با نیم سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است.

 

 

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه وام‌های دانشجویی برابر قوانین و مقررات ابلاغی از سوی صندوق رفاه به دانشجویان حائز شرایط اعطا می‌‌شود، تصریح کرد: در این مدت بیش از 6 میلیارد ریال وام تحصیلی برای یک‌هزار و 233 نفر و مبلغ 7 میلیارد و 994 میلیون ریال وام شهریه برای 556  نفر اعطا شده است.

به گفته وی همچنین در نیمسال اول تحصیلی 98- 97؛ مبلغ 9 میلیارد و 774 میلیون ریال وام ویژه دکترای توسعه تعاون برای تعداد 464 نفر همچنین مبلغ 10 میلیارد و 530 میلیون ریال وام ویژه دکترای صندوق رفاه برای 585 نفر، مبلغ بیش از یک‌میلیارد و 858 میلیون ریال وام ضروری برای 411 دانشجو و وام ضروری ویژه دکترای برای تعداد 9 نفر به میزان 270 میلیون اعطا شده است.

امامعلی‌پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیگر وام های اعطاء شده به دانشجویان دانشگاه تبریز اضافه کرد: در این مدت همچنین مبلغ بیش از 7 میلیارد و 961 میلیون ریال وام ودیعه مسکن برای 140 نفر که شامل دانشجویان متاهل هستند اعطا شده است.

به گفته وی اعطای وام به میزان 646 میلیون ریال وام بنیاد علوی برای 99 نفر، وام ازدواج برای تعداد 58 نفر به میزان یک‌میلیارد و 160 میلیون ریال، وام عتبات عالیات برای تعداد 14 نفر به مبلغ 159 میلیون ریال، وام ضروری ممتاز نمونه برای سه نفر به میزان 30 میلیون ریال، وام ضروری موارد خاص برای یک نفر به مبلغ 25 میلیون ریال و وام دانش هسته‌ای برای یک نفر به میزان بیش از 8 میلیون ریال از دیگر وام های اعطاء شده به دانشجویان دانشگاه تبریز در این مدت است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: این وام‌ها از سوی اداره رفاه دانشجویان این دانشگاه بر اساس دستورالعمل‌ها و تخصیص‌های صندوق رفاه دانشجویان دانشجویان کشور به دانشجویان متقاضی و به منظور ایجاد زمینه مناسب در راستای رشد استعدادها و کمک به وضع تحصیلی و معیشتی آنها اعطا می‌شود.

 گزارش فارس حاکی است، در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار دانشجو در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ 60023 /30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول