اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خبر داد

پرداخت 3200 میلیارد تومان تسهیلات در کردستان/توسعه کردستان نیازمند نگاه کلان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از پرداخت 3 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در 9 ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات توسط 20 بانک و موسسه بانکی از 31 بانک و موسسه بانکی فعال در استان به بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره پرداخت شده است.

پرداخت 3200 میلیارد تومان تسهیلات در کردستان/توسعه کردستان نیازمند نگاه کلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین فیروزی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سنندج اظهار کرد: اینکه 43 درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان اجرایی نشده را نباید فقط بانک‌ها را مقصر دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: درصدی از عدم تحقق این مصوبات به دلیل داشتن چک برگشتی صاحبان واحدهای مشکل‌دار و یا نداشتن ضامن و غیره است و این دست موانع را نباید به پای بانک‌ها نوشت.

فیروزی خواستار یک شفاف‌سازی کامل در این زمینه شد و گفت: باید دلایل عدم اجرای 42 درصدی مصوبات کارگروه رفع موانع تولید به صورت کامل بررسی و آنالیز شود و سهم هر کدام از بخش‌ها را در این زمینه مشخص کنیم.

وی در ادامه از پرداخت 3 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در 9 ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات توسط 20 بانک و موسسه بانکی از 31 بانک و موسسه بانکی فعال در استان به بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در مورد توزیع اعتباری که به عنوان یارانه سود بانکی حمایت از واحدهای تولیدی در بخش صنعت اختصاص داده شده هم تصریح کرد:‌ استان‌های مختلف راه‌های متعددی را برای اختصاص این اعتبار تعریف کرده‌اند.

فیروزی افزود: برخی از استان‌ها 50 درصد از این اعتبار را برای ایجاد زیرساخت‌های بخش تولید و 50 درصد را به منظور پرداخت تسهیلات سرمایه‌ در گردش واحدهای مشکل‌دار در نظر گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: براساس تصمیمات کارگروه در برخی از استان‌ها این اعتبار به چند پروژه و طرح اثرگذار اختصاص پیدا کرده که ما هم می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب در این راستا اقدامات مناسب را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: تجربه صنعت استان نشان داده هرجا واحد خوب و موفقی در استان داریم از محل کمک‌های فنی و اعتباری به سرمایه‌گذاران آن مشوق داده شده است.

فیروزی اضافه کرد: چون توان رقابت برای سرمایه‌گذاری ما در استان نسبت به سایر استان‌های پایین است، اگر مشوق‌هایی را در نظر نگیریم موفقیتی به دست نخواهیم آورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی برخوردها کار را بر سرمایه‌گذارها در استان سخت می‌کند، گفت: برای طرح‌های ایجادی و تاثیرگذار باید با بهره‌گیری از حوزه‌های مختلف مشوق در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهار کرد: واقعیت این است که برای توسعه کردستان باید در سطح کلان به استان توجه شود و بانک‌ها تسهیل‌گری در سطح ملی را برای حمایت از بخش تولید مورد توجه قرار دهند.

به گفته فیروزی، مداخله در سطح خرد و در سطح بنگاه و واحد برای توسعه صنعت در استان لازم است و ما از همه مدیران دستگاه‌های اجرای و مدیران بانکی انتظار داریم که به سمت واحدها بروید و به صورت مورد در راستی مشکلات آنها حل کنیم.

وی اظهار کرد: مداخله در سطح واحد و بنگاه تولیدی برای توسعه صنعتی استان ضروری است و مدیران بانکی نباید همیشه منتظر آمدن واحدهای تولیدی به سمت آنها باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت ظرف یک هفته متقاضیان تسهیلات بانکی در حوزه صنعت به تفکیک بانک‌های استان و یا دسته‌بندی‌های صنعتی را اعلام کند.

فیروزی اذعان کرد: یک بانک اطلاعاتی از میزان تسهیلات مورد نیاز که هر کدام از واحدهای صنعتی می‌خواهند تهیه و در اختیار بانک‌های استان قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول