اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس گزارش می‌دهد

پیشگیری از ورود ملخ‌ها به مزارع استان فارس

حمله ملخ‌ها به استان بوشهر و هرمزگان، موجی از نگرانی برای کشاورزان استان فارس ایجاد کرده است.

 پیشگیری از ورود ملخ‌ها  به مزارع استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی مشاهده شماری ملخ در مزارع برخی شهرستان‌های فارس از جمله مهر در لامرد، تلاش پیگیرانه برای آمادگی سم‌پاشی ملخ‌ها در صورت حمله گروهی در فارس از سوی جهاد کشاورزی استان در پیش گرفته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به پایش‌های مداوم برای کنترل وضعیت می‌گوید: از 10 بهمن ماه جاری از حضور شماری ملخ‌های صحرایی یا دریایی در شهرستان‌هایی همچون مهر مطلع شدیم.

محمدمهدی قاسمی ادامه می‌دهد: کانون این ملخ‌ها عربستان است که به استان‌های بوشهر و هرمزگان راه پیدا کرده‌اند و از همین مسیر ممکن است به استان فارس نیز راه پیدا کنند.

وی از چاره‌اندیشی موثر برای برخورد با توده احتمالی ملخ‌ها در فارس خبر می‌دهد و بیان می‌کند: تیم‌های حفظ نباتات به شهرستان‌های استان فرستاده شده و برای دریافت سم نیز اقدامات لازم به انجام رسیده است.

قاسمی تصریح می‌کند: هواپیماهای سم‌پاش از قزوین تهیه شده و اکنون در فارس مستقر هستند.

 

هماهنگی موثر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر تداوم رصد و پایش در استان در این زمینه اظهار می‌کند: مرکز عملیات در لامرد قرار داده شده و رصد و پایش مناطق مختلف ادامه دارد.

قاسمی می‌افزاید: به کشاورزان نیز اعلام شده است تا در این رصد ما را یاری کنند و در صورت مشاهده ملخ  5 تا 8 سانتیمتری سریعاً اطلاع بدهند.

وی با تاکید بر اهمیت کنترل تخم‌ریزی ملخ‌ها می‌گوید: جمعیت ملخ‌ها در استان هنوز به میزانی نرسیده است که قادر به تخم‌ریزی باشند اما باید برای جلوگیری از تخم‌ریزی آنها آماده بود تا در فروردین ماه دچار مشکل نشویم.

مدیرکل جهاد کشاورزی فارس ضمن تشکر از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در این حوزه اظهار می‌کند: با تلاش رسانه‌ها و روابط عمومی سازمان، در اطلاع‌رسانی تلاش موثری شده و در فضای مجازی نیز اطلاعات لازم ارائه شده است.

وی تصریح می‌کند: امیدواریم که با کنترل وضعیت در بوشهر و هرمزگان از ورود جمعیت ملخ‌ها به فارس پیشگیری شود تا نیاز به سم‌پاشی سیل ملخ‌ها نشویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول