اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرماندار ساوه:

159 پروژه در ساوه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار ساوه گفت: همزمان با دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامی 159 پروژه در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

159 پروژه در ساوه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد بهاروند ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ساوه اظهار کرد: همزمان با دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامی 159 پروژه در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع برای افتتاح این پروژه‌ها 726 میلیارد تومان اعتبار هزینه و برای 1500 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به این‌که از این تعداد 133 پروژه عمرانی با 259 میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: 26 پروژه اقتصادی است که برای راه‌اندازی آنها 726 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: همچنین از مجموع پروژه‌ها 16 طرح نیز در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

بهاروند ضمن مقایسه خدمات قبل و بعد از انقلاب در این شهرستان بیان کرد: در قبل از انقلاب 35 روستا از نعمت برق برخوردار بودند و هم‌اکنون با 483 درصد پیشرفت فیزیکی 204 روستای این شهرستان از این نعمت برخوردار هستند.

وی افتتاح واحد صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی، سیلوی 20 هزار تنی، برگزاری اجلاسیه کارگری، احداث سالن ورزشی قره‌چای، افتتاح چند واحد آموزشی و آغاز فعالیت 11 دستگاه اتوبوس درون‌شهری را از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال عنوان کرد.

فرماندار ساوه گفت: در قبل از پیروزی انقلاب 17 روستا دارای چاه آب کشاورزی و هم‌اکنون 872 روستا در قبل از انقلاب 7500 مشترک آب و فاضلاب و اکنون 53 هزار مشترک در این شهرستان از این خدمات بهره‌مند هستند.

بهاروند احداث آزادراه‌ها، راه‌آهن، بهره‌مندی از 185 پزشک عمومی، 182 پزشک متخصص و 440 تخت بیمارستانی را از عمده برکات انقلاب اسلامی در ساوه عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که رمز موفقیت رسانه‌ها و مدیران در هر جایگاهی تجهیز به سلاح صداقت و خدمت خالصانه و بی‌منت است، ادامه داد: مردم از درک و شعور بالائی برخوردار هستند و همواره پاسخ صداقت را با پشتیبانی از آرمان‌ها و اهداف نظام تا پای جان ثابت کرده‌اند.

فرماندار ساوه افزود: هم‌اکنون با همت بلند مسئولان و تلاش رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف زمینه پیشرفت و توسعه ساوه فراهم شده است و باید این مسیر به‌سرعت پیموده شود.

بهاروند امنیت و آرامش حاکم در ساوه، دسترسی به آزادراه‌ها، نزدیکی به فرودگاه امام خمینی(ره) و پایتخت و وجود شهر صنعتی کاوه و قرار داشتن در مسیر ترانزیتی مرکز به غرب کشور را از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این شهرستان برشمرد.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر نسبت به پیگیری احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، اتاق بازرگانی، کمربندی و کنارگذر، دوربرگردان جاده ساوه- نوبران، انتقال آب از سد کوچری، استقرار هاب سوخت، فعالیت شهرک صنعتی احمدآباد به عنوان شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، فعالیت شهرک صنعتی غرق‌آباد و نوبران، تلاش برای فعالیت شهرک صنعتی آوه و... انجام شده است.

فرماندار ساوه افزود: راه‌اندازی چندین واحد صنعتی بزرگ و کوچک در این شهرستان توانسته تا حد قابل توجهی نرخ بیکاری در این شهرستان را کاهش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول