اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مدیرکل محیط زیست هرمزگان:

بازار جدید ماهی‌فروشان بدون استعلام از محیط زیست احداث شده است

مدیرکل محیط زیست هرمزگان، آلودگی فاضلاب ورودی به دریا از بازارماهی فروشان را تایید و با تاکید بر پیش تصفیه این فاضلاب توسط متولیان گفت: برای احداث بازار ماهی‌فروشان جدید از محیط زیست استان استعلام نشده بود.

بازار جدید ماهی‌فروشان بدون استعلام از محیط زیست احداث شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب مسیحی عصر امروز در نشست خبری،  آلودگی فاضلاب ورودی به دریا از بازارماهی فروشان را تایید و بر پیش تصفیه این فاضلاب توسط متولیان تاکید کرد و اظهار داشت: برای احداث بازار ماهی‌فروشان جدید از محیط زیست استان استعلام نشده بود.

 وی با تاکید بر اینکه تنها در سواحل پارک دولت، ورزش و غدیر می‌توانیم پرچم آبی نصب کنیم، افزود: همچنین در چهار نقطه دیگر از ساحل بندرعباس به دلیل آلودگی بایستی پرچم زرد نصب شود.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان در توضیح کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس؛ تصریح کرد: برمبنای پایش های محیط زیست تفاوت کیفی بین ورودی فاضلاب خام و خروجی پساب وجود دارد به طوری در حدود صد درصد تغییرات کیفی داشتیم.

مسیحی ادامه داد: همچنین طی 11 ماهه اخیر میزان COD(پارامترهای مهم سنجش آلودگی فاضلاب‌ها) فاضلاب از بیش 200 میلی گرم در لیتر در شهریور ماه امسال به 95 میلی گرم در لیتر رسیده است و در مقطع زمانی دو ماهه به حد استاندارد هم رسیده است . 

وی گفت: در دی ماه و بهمن ماه امسال نیز میزان COD به 130 و BOD  به 80 میلی گرم در لیتر رسیده که انحراف کمی از استانداردهای داشته است. اما به طور کلی از مهرماه روند کاهشی این پارامترها را داشتیم که این  را به فال نیک می‌گیریم و امید داریم روند کاهشی مداوم و پیوسته داشته باشیم. 

مدیرکل محیط زیست هرمزگان اضافه کرد: در بخش نظارت کیفی پساب تولیدی  52 فاکتور وجود دارد که شش فاکتور به عنوان فاکتور اصلی برای سنجش بهداشتی پساب در اولویت قرار می‌گیرد و مابقی فاکتورها برمبنای نوع کاربری در نظر گرفته می‌شود.

مسیحی باانتقاد از صنایعی که از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه بندرعباس استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت: درحال حاضر فقط دو صنعت در استان از پساب، و مابقی صنایع از آب دریا استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/88030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول