اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راهداری فارس خبر داد

افتتاح 6 طرح عمرانی در دهه فجر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از افتتاح 6 طرح عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 213 هزار میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد.

افتتاح 6 طرح عمرانی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا سیاه پور امروز ظهر در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر امسال پروژه روکش و لکه‌گیری در محورهای استان فارس به طول بیش از 350 کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر 49 هزار میلیون ریال، اجرای عملیات درزگیری محورهای استان به طول بیش از 200 کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر بااعتباری بالغ‌بر 14 هزار میلیون ریال اجرایی می‌شود.

وی اجرای عملیات تعریض و بهسازی در محورهای مواصلاتی استان فارس در بیش از 20 کیلومتر راه بااعتباری بالغ‌بر 69 هزار میلیون ریال، شانه سازی و بخشنده سازی شیب شیروانی محورهای استان فارس بااعتباری بالغ‌بر 21 هزار میلیون ریال، تعمیر، نگهداری و ساماندهی ابنیه و پل‌های بزرگ و کوچک استان را بااعتباری بالغ‌بر 48 هزار میلیون ریال از پروژه‌های دیگر این ایام عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به احداث و تکمیل راهدارخانه مرکزی سروستان بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیون ریال، گفت: از سال 57 تا سال جاری 10 هزار 939 کیلومتر راه روستایی آسفالته با رشد 82 درصدی، 2 هزار 872 راه فرعی آسفالته با رشد 79 درصدی نسبت به قبل از انقلاب ایجادشده است.

سیاه پور یک هزار و 820 کیلومتر راه اصلی آسفالته با رشد 43 درصدی، یک هزار و 370 کیلومتر بزرگ‌راه آسفالته با رشد 127 درصدی، 223 کیلومتر آزادراه آسفالته با رشد 100 درصدی نسبت به قبل از انقلاب را از دیگر عملکرد این سازمان طی چهل سال گذشته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از انقلاب تاکنون در استان تعداد ناوگان‌های حمل‌ونقل از 400 به 3 هزار و 637، تعداد ناوگان حمل‌ونقل کالا از 2 هزار و 300 به 35 هزار و 948، تعداد رانندگان ناوگان مسافری از 400 به 6 هزار و 958 نفر رسیده است.

این مقام مسؤول با اشاره به افزایش تعداد رانندگان ناوگان باری به از 2500 به 55 هزار و 716 نفر، مطرح کرد: پس از انقلاب 52 تعداد پایانه مسافربری، 7 تعداد پایانه باری، 42 مجتمع خدمات رفاهی و 14 مرکز معاینه فنی ایجادشده که قبل از آن وجود نداشت.

سیاه پور ادامه داد: عمده نگرانی رانندگان کامیون افزایش قیمت‌ها، کمیسیون‌های اضافه، شفاف نبودن ارتباطات بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان بود که مواردی در کوتاه‌مدت پیگیری شده و نتیجه‌بخش بود، اما بخشی نیاز به اصلاح قانون و کارشناسی طولانی بود مانند شامل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شدن و بحث بازنشستگی که به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به متضرر شدن رانندگان در صورت شامل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شدن، بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها و نیازهای اساسی که همیشه مطرح بود تعیین قیمت شاخص بر اساس تن بر کیلومتر بود که درنهایت به یک عدد ثابت بر اساس هزینه‌های ثابت و متغیر رسیدند و به استان‌ها اعلام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به حل مشکل عدم شفافیت و اختلاف در قیمت عرف و واقعی بارنامه‌ها، خاطرنشان کرد: در موضوع سیمان چون یک کالای اساسی و استراتژیک است به نتیجه نهایی نرسیدیم که اگر قرار است افزایش قیمتی صورت بگیرد باید هر دو طرف به نتیجه نهایی و قیمت مناسب برسند.

سیاه پور عنوان کرد: در بحث تردد جز 5 استان برتر هستیم و با 35 هزار کامیون در سطح کشور رتبه اول راداریم و همچنین با 6 هزار اتوبوس، سواری و مینی‌بوس جز استان‌های اول هستیم که همین گستردگی باعث داشتن آمار بالاتر تصادفات در کشور هست.

وی با اشاره به آشکارسازی 170 نقطه پرخطر تصادف در استان، افزود: ایمن‌سازی‌های زودبازده در تمام نقاط صورت گرفته، اما ایمن‌سازی پربازده شامل اجرای باند دوم، هزینه زیادی نیاز دارد که در 23 نقطه پر تصادف و 5 نقطه پرخطر ایمن‌سازی پربازده صورت گرفته است.

این مقام مسؤول بابیان این‌که ایمن‌سازی 38 نقطه در دستور کار است که پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصدی را داشته است، گفت: 50 نقطه دارای تصادفات بر اساس تجارب پلیس مشخص‌شده که هر پیمانکار بر روی 10 نقطه آن عملیات ایمن‌سازی را انجام می‌دهند.

سیاه پور از تکمیل 50 درصد ایمن‌سازی نقاط پرخطر در 6 ماهه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: سبقت و سرعت غیرمجاز و خواب‌آلودگی مهم‌ترین عوامل تصادفات در استان ارزیابی‌شده که مهم‌ترین تصادف‌ها به‌صورت رخ‌به‌رخ است که به‌جز عامل انسانی دلیل دیگری نمی‌تواند در این تصادفات تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی تصادفات در 9 ماهه نخست سال و کاهش 15 درصدی در دی‌ماه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته، عنوان کرد: در ایام عید سال جاری 35 درصد تصادفات مربوط به پراید و پژو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس بابیان این‌که در 7 ماه اول سال 53 درصد کاهش تخلفات حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته داشتیم، ادامه داد: اعتبارات ملی در سال بالغ‌بر 90 میلیارد تومان برای کل حوزه راهداری شامل نگهداری و ایمن‌سازی راه است، اعتبارات استانی نیز بالغ‌بر 28 میلیارد تومان است که عمدتاً هزینه پرداخت هزینه‌های جاری اداره می‌شود.

سیاه پور با اشاره به هزینه 16 میلیارد تومانی خط‌کشی آسفالت‌ها، مطرح کرد: محور شیراز پولاد کف محور فرعی است که به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال آینده کسانی که می‌خواهند از جاده‌های اصلی دسترسی بگیرند، یک ضمانت‌نامه بانکی معتبر در راهداری قرار می‌دهند که اگر دسترسی با ایمن و استاندارد اجرا نشد، سازمان با استفاده از این ضمانت بانکی ایمن و استانداردسازی را انجام دهد.

انتهای خبر/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول