اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس آیکوم ایران خبر داد

برپایی نمایشگاه بین‌المللی میراث فرهنگی در چله انقلاب

رئیس آیکوم ایران گفت: همزمان با چهل سالگی انقلاب 23 بهمن ماه نمایشگاه صنایع دستی در تهران برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه بین‌المللی میراث فرهنگی در چله انقلاب

سیداحمد محیط‌طباطبائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان اظهار کرد: در سالیان گذشته پس از یک دوره رکود در حوزه صنایع‌دستی شهرستان با یک دوره رونق روبرو شده‌ایم و این فعالیت رونق پیدا کرده است.

رئیس آیکوم ایران گفت: حسینیه‌های تاریخی شهر زواره محل تجمع مردم از گذشته تاکنون بوده و همان‌طور که می‌بینید این محل برای برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی انتخاب شده است.

وی افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی 23 بهمن ماه در تهران برپا می‌شود که شهرستان زواره و اردستان هم در این نمایشگاه غرفه دارند و حضور پیدا می‌کنند.

محیط‌طباطبائی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای چهل سال انقلاب در زواره در قالب آثار ارزشمند فرهنگی است که از این جمله به ثبت بافت تاریخی زواره در سال 89 می‌توان اشاره کرد که اتفاق بزرگی پس از انقلاب برای این شهرستان است.

رئیس آیکوم ایران گفت: تعزیه و شبیه‌خوانی در ایران ثبت جهانی شده است اما باید برای ثبت ناملموس تعزیه زواره باید اقدام شود.

وی در پایان تأکید کرد: ورود یک قطار گردشگری به شهر زواره یکی از نشانه‌های پیشرفت ایران و این شهر بعد از انقلاب بوده که باید برای پیشرفت‌های این چنین هر شهر و مکانی مردم آن منطقه نیز کمک کنند.

انتهای پیام/63094/ص10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول